PDA

View Full Version : Tube Amp Doctor cabs



JaimeB
23 november 2010, 13:50
Iemand ervaring met deze cabs?
Ik heb een leuke aanbod voor een ruil waarbij ik 2 G12H100 of v30's kan krijgen.
Dan moet ik wel een 2x12 cabinet aanschaffen. Zoals ik heb begrepen gebruiken ze bij TAD cabs degelijk materiaal in tegenstelling tot bv de nieuwe marshall cabs. Ook fingerjoints.
Tweedehands een degelijke 2x12 cab (met of zonder speakers) vinden, rondom limburg/brabant, is tot nu toe niet zo een succes.
Het gaat om een marshall 2000 dsl. Strak en transparant geluid vind ik belangrijk. Het liefste nog redelijk wat oomph aangezien ik van een 4x12 naar een 2x12 ga.
Pinewood vs. birch
12 mm tot 19 mm ? Waarschijnlijk wat dikker voor hetgeen ik wil.


http://www.tubeampdoctor.com/product_info.php?cPath=37_38&products_id=1274
Deze bijvoorbeeld?

De v30's ken ik en heb ik in mijn 4x12. De g12h100 ken ik niet. Iemand hier ervaring mee.

flo123
24 november 2010, 00:06
Kijk ook hier eens:
http://www.tube-town.net/ttstore/index.php/cat/c380_TTC-Guitar-Cabinets.html

JaimeB
25 november 2010, 10:05
Hey,

die ken ik niet. Scheelt wel wat in prijs. Enig idee of het dan wel volledig uit bijv. birch plywood wordt gemaakt, of dat ze dan toch weer voor de baffle mdf gebruiken?

Kim Wilson
25 november 2010, 10:12
Nou ja, voor dat verschil kun je ook zelf een baffle zagen, mocht het wel MDF zijn. En dan hou je nog de nodige euro's in de zak.

JaimeB
25 november 2010, 10:19
hehe, ja dat is waar, toch ben ik wat sceptisch om dat zelf te doen. Geen ervaring mee. Maar goed ik zie op de site dat ze bijna nooit mdf gebruiken alleen als er geen alternatief is om bijv. een budget cab in elkaar te zetten

Franc
25 november 2010, 10:39
Per cab staat aangegeven welke materialen zijn gebruikt.
Het is een leverancier van me en de houtconstructie is echt prima, ik heb alleen zelf wat minder goede ervaringen met hun wijze van bekleden.

JaimeB
25 november 2010, 11:02
kijk een referentie. Mooi. Persoonlijk vind ik de afwerking in de bekleding niet heel zwaar wegen als de kast maar oerdegelijk is. Mijn 1960AV is ook lekker afgeragd.

Iemand nog ervaring met poplar plywood?
De afmetingen van die kast (rex bluesbreaker) spreken me iets meer aan dan die van birch plywood. Zoals ik al zei ga ik voor strak, gedefinieerd en genoeg oomph. Dsl 100 er bovenop. Stijl: grunge hardrock.
Althans er vanuit gaande dat een kast die dieper (350mm diep) is mij wat meer bas/oomph gaat geven. 18mm poplar 14kg
De (british - bluesbreaker) is wat kleiner en maar 260 diep. 15 mm birch 15 kg. Of gaat die kleinere afmeting met zwaarder hout me net meer strakheid geven en heb ik die extra ruimte niet nodig.
Komen v30's in.

JaimeB
27 november 2010, 14:57
Toch maar via TAD besteld. Grote kans dat via TTC de kwaliteit prijs verhouding wat gunstiger was, maar het was voor mij of op afmetingen of houtsoort concessies doen voor hetgeen ik zocht.

Deze (zie link) komt nu mijn kant uit! Gelukkig heb ik een prima deal voor de speakers. Voor 400 euro (zonder speakers) ga je namelijk alweer twijfelen of ik niet beter iets anders had kunnen doen.... haha nou goed hij is besteld en lijkt me kwalitatief een goede kast!

http://www.tubeampdoctor.com/product_info.php?cPath=37_38&products_id=1274

JaimeB
5 december 2010, 14:21
Om het verhaal nog even af te maken. Het zijn de G12h100 (nog oude Engelse) geworden. Heb zowel de v30's als deze geprobeerd in de 2x12. De v30's heb ik ook in mijn 4x12.
Klonken allebei goed, de v30 wat agressiever meer mid. De g12h100 had wat meer laag en iets minder scherp. Vond het voor de 2x12 iets geschikter.
Al met al een heel goed klinkende cab. Doet zeker niet onder voor mijn 4x12 v30's, maar scheelt wel 15 kilo.