PDA

View Full Version : Gitaar elementen, waar moet ik ze laten vervangen?



semt-x
23 november 2010, 07:56
Hallo allemaal,

ik wil graag nieuwe elementen in mijn Epi LP laten inbouwen, maar weet iemand bij wie ik daarvoor moet zijn? Ik heb totaal geen kaas gegeten van solderen e.d. en ik heb weinig trek om me gitaar om zeep te helpen.
Ik woon in Zoetermeer (vlakbij Den Haag), is er iets in de buurt die dat kan verzorgen?
Eventueel wil ik ook andere hardware laten vervangen zoals de potmeters e.d., zou fijn zijn als dat daar ook kan evt.

Alvast bedankt!

StephSands
23 november 2010, 09:28
Je zou naar de muziekshop in de Dorpstraat kunnen gaan (plein van de ouwe muziekschool), of je gaat naar Peer Dellen in Den Haag (tegenover Rock Palace > Nobelstraat).

Maar het leukste is gewoon zelf op onderzoek uit gaan, het is geen rocketscience en als je het eenmaal zelf kunt dan is dat meer voldoening + goedkoper.

semt-x
23 november 2010, 11:15
Ik weet dat er al heel veel gevraagd is over elementen, maar ik kan m niet vinden op internet.
Is er een newbie tutorial voor een "kneus" zoals ik die niet weet wat ik dan waar moet solderen?
Ik wil het wel proberen, maar ik zie sommige tekeningen van dimarzio op internet staan, die ik nog geeneens begrijp...

StephSands
23 november 2010, 13:44
Ik weet dat er al heel veel gevraagd is over elementen, maar ik kan m niet vinden op internet.
Is er een newbie tutorial voor een "kneus" zoals ik die niet weet wat ik dan waar moet solderen?
Ik wil het wel proberen, maar ik zie sommige tekeningen van dimarzio op internet staan, die ik nog geeneens begrijp...

http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=tutorial+replace+guitar+pickups&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Ik zie in de eerste hits al genoeg info over het vervangen.

Volgende keer zelf (creatief) googlen, de informatie is er. Ook dit is geen rocket science ;) Afkijken op je huidige gitaar kan ook leerzaam zijn, waar zit welke output enz.

Basileia
23 november 2010, 14:26
Je hebt PM

AriaProII
24 november 2010, 10:33
Ik heb het al vaak genoeg gedaan. Leuk werk. Als je wilt kan ik een gratis tutorial geven.