PDA

View Full Version : Concorde stratocaster model



trippie
23 november 2010, 05:10
Goedemorgen beste mensen,

Onlangs heb ik bij een kringloopwinkel een oud gitaartje gekocht (voor 15 euro :strat:) Het is een stratocaster model, en op de headstock staat 'concorde'. Verder is op de gitaar geen andere info te vinden. Het is een stratocaster model, sunburst uitvoering. Ik heb overal gezocht op internet, maar kon niets vinden van dit merk.

Mijn vraag aan jullie; weet iemand meer van dit merk?

Ik zit nu in mijn nachtdienst, hoop morgen wat foto's te kunnen posten.

groete en weltruste

Ijselrobo 07
23 november 2010, 08:18
hey,

misschien vindt je iets tussen dit (http://www.google.nl/#sclient=psy&hl=nl&q=concorde+guitars&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&pbx=1&fp=a622ed0c0125e050) leesvoer?

Grtz.
Ijselrobo 07

trippie
24 november 2010, 01:52
Thanks voor de link naar google, had dit natuurlijk zelf nog niet bedacht:ok

Wilde net foto's uploaden, maar wil nog niet echt lukken. Heb wel link van marktplaats;
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/398582881-rebelrelic-fender-stratocaster-62-s-model-super-aged.html

mijn gitaar is als twee druppels water (maar waarschijnlijk niet te vergelijken... op mijn headstock staat helaas geen Fender, maar Concorde).
Er zit wel een sticker van de muziekwinkel waar die vandaan komt; muziekhandel Kroonen uit 's Gravenhage.

Overigens speelt dat ding wel te gek, haal er leuke blues uit:B

Wie kan mij helpen aan meer info? Alvast bedankt!!

torro2006
21 maart 2012, 18:02
Hee, heb zelf ook zo'n Concorde strat. Heerlijke gitaar. Kan er ook niets over vinden maar nu toch iemand die er ook een heeft. Die van mij heeft een doorlopende hals van maple uit 3 delen met denk ik mahonie strips ertussen en verder een massieve body van een mij onduidelijke houtsoort.
Er zitten schaller mechanieken op en een mooie palissander toets. Heb hem gekocht in de jaren 80 en toen al 2de hands.
Een hele goede gitaar die nog steeds kaarsrecht is en goed speelt.
Zou ook graag weten waar dit vandaan komt.
Groet, Gerard

Venlonaer
21 maart 2012, 18:47
Zo dat is pas een bump :D

BamBuFan1
21 maart 2012, 21:32
Zo dat is pas een bump :D

Dat zouden we eigenlijk eens bij moeten gaan houden. Ik meen dat het record op meer dan 5 jaar na de posting reaberen lag.

Carpe Diem
21 maart 2012, 21:53
en nu maar hopen dat ie ooit nog eens een fotootje van dat ding post. ben wel benieuwd eigenlijk

daghengst
22 maart 2012, 09:47
en nu maar hopen dat ie ooit nog eens een fotootje van dat ding post. ben wel benieuwd eigenlijk

Zal wel nog nachtdienst hebben.... :cooler:

Carpe Diem
22 maart 2012, 21:12
Zal wel nog nachtdienst hebben.... :cooler:

ik ben er ook bang voor

groovieguitarguus
23 maart 2012, 20:04
Ik denk dat Trippie... is 'Uitge-Tripped'... stand staat nog steeds op 3 berichten... ;-)
Waarschijnlijk is zijn Concorde in de allesbrander beland.