PDA

View Full Version : Agile



Pagina's : 1 [2]

iam
21 mei 2003, 15:19
ik contacteerd iemand die op ebay verkoopt (vnl stagg)

/quote
Ik ken noch de naam noch de werkwijze van de fabriek waar deze gitaren
gemaakt worden, maar normaal werkt het als volgt : fabrieken leveren alleen
per (scheeps)container. Dit wil zeggen : een ruimte van 27 kubieke meter die
je moet zien gevuld te krijgen met gitaren. Als de prijzen op rondomusic.com
een beetje kloppen, zit je dus al snel aan 55.000 euro voor 1 bestelling.
Tel daar de douane en importkosten bij (ongeveer 15%) + 21% BTW en dan krijg
je een idee welke investering daarmee gepaard gaat. Dan hebben we het
uiteraard nog niet gehad over de afhandelingkosten (container leegmaken,
goederen opslaan, administratieve kosten). Hou er ook rekening mee dat er
steeds een aantal beschadigde instrumenten kunnen bijzitten (is te duur om
ze terug te sturen).
Ik zal in ieder geval eens rondkijken of er in Europa nog niemand bezig is
met deze gitaren. Mocht je nog nieuws hebben mag je me altijd een berichtje
sturen.
/quote

-robbert-
21 mei 2003, 15:25
wow... dan wordt het direct bestellen bij een fabriek wel erg duur... toch?

iam
21 mei 2003, 15:28
ik denk het ook,
we bestellen best bij kurt denk ik!!
qua geld denkek dat het best is een rekening te openen waar iedereen het nodige geld op stort zodat alles in 1 keer kan worden betaald aan kurt
maar waar worden die gitaren dan geleverd?
en waar kan je ze dan komen halen? (belgie, nederland?)
weet hier iemand meer over
kunnen we geen chatkanaal openen? alleen over agile dan

john.3001
21 mei 2003, 15:33
Het lijkt wel of dit een basisschool is en er over flippo's wordt gepraat... (in de spreekwoordelijke zin dan, ik wil hiermee niet zeggen dat ik jullie allemaal scholieren vind (voordat ik weer allerlei boze reacties naar m'n hoofd krijg geslingerd))

-robbert-
21 mei 2003, 15:34
ik denk ook dat we het best bij kurt bestellen, maarrrrrr misschien kunnen we voor 60 gitaren ook een leuke korting verzinnen ofzo, bijvoorbeeld: shipping costs zijn voor kurt.... Ook moeten we er goed op letten dat als de vracht aankomt de spullen goed bewaard zijn, en dat iedereen zijn spullen krijgt waar hij recht op heeft. Ik bestel er ook een koffer bij... is net zo safe, toch?

sleep_to_saturate
21 mei 2003, 15:38
Op 2003-05-21 15:14, schreef -robbert-:
wow, er zijn dus wel een aantal dingetjes aan te merken op de afwerking, er zitten dus "goeie en slechte" bij. Hopelijk selecteert kurt ze voor ons

De tuners die scheef erop zitten zijn trouwens een ontwerp/productie fout die er kennelijk bij alle inzitten. Maar ja je zal er toch nieuwe op moeten zetten.

iam
21 mei 2003, 15:40
er zullen natuurlijk wel altijd gitaren 'geblesseerd' uit de strijd komen...
wie heeft er contact met kurt en weet welke voordelen we krijgen door met zoveel te kopen? (gratis verzendingskosten?)

-robbert-
21 mei 2003, 15:41
ja, maar die grover-tuners die er standaard opzitten zijn toch best oke?

wietse
21 mei 2003, 15:42
Op 2003-05-21 15:34, schreef -robbert-:
ik denk ook dat we het best bij kurt bestellen, maarrrrrr misschien kunnen we voor 60 gitaren ook een leuke korting verzinnen ofzo, bijvoorbeeld: shipping costs zijn voor kurt.... Ook moeten we er goed op letten dat als de vracht aankomt de spullen goed bewaard zijn, en dat iedereen zijn spullen krijgt waar hij recht op heeft. Ik bestel er ook een koffer bij... is net zo safe, toch?

we kunnen het ook anders doen gewoon tegen kurt zeggen doe ze allemaal in een koffer bij wijze van partij korting.
en dan zijn de shipping kost voor ons, ik denk dat koffer en transport kosten wel aardig tegen elkaar opwegen.
dingen wegen bijna niks extra en nemen als de gitaar er in zit ook niet extra ruimte in.

iam
21 mei 2003, 15:44
goed idee!
someone take note!

pimmetje
21 mei 2003, 16:00
Ik weet niet precies hoe of wat... is misschien al wel gemeld... maar ff voor de zekerheid:

Hoe verscheept Kurt ze?
Worden ze in een vergelijkbare wijze verscheept als hij ze uit Korea krijgt? Dat zal opgestapeld per pallet zijn en dan wat pallets in een container. Hoeveel gitaren gaan er op een pallet? Wat zijn dan de kosten van 't lossen van die pallets? Worden die ook opgeslagen terwijl een van jullie wordt gebeld? (opslagkosten bijvoorbeeld betalen voor een dag ook al gebruik je 't maar een uur... je wordt pas 's avonds tegen 6en gebeld en komt ze de volgende dag halen ... = 2 dagen opslag).

Hij zal ze alvast niet allemaal apart gaan lopen verpakken en verschepen... dat zou dan ook weer flink extra kosten zijn.

Als je er koffers bij wilt, worden de gitaren dan in de koffers verscheept (totaal weer ingepakt) of de koffers apart verscheept (gitaren dus weer ongeveer even kwetsbaar als bij vervoer Korea - VS).

Als je zulke partijen verscheept, zal dus vrijwel zeker weer die 35% of zo aan invoerrechten en BTW erbij komen... de vervoerskosten per gitaar zullen meevallen... maar de verzekering van de zending?

Hoe zit 't met de verpakkingskosten? Dat wordt dan waarschijnlijk dus (zoals hier boven al aangegeven) weer kiezen tussen hoge kosten of hogere kwetsbaarheid.

Hoe gaat 't met betaling en met levering, garantie, terugzenden bij verrot of niet naar wens? Je kan maar beter goed op papier hebben hoe 't allemaal geregeld gaat worden, anders zorg je alleen voor een groot 2eHands aanbod aan (voor hun uiteindelijke prijs) teleurstellende Agile gitaren in NL.

Ibanez RuleZ
21 mei 2003, 16:05
Als je zulke partijen verscheept, zal dus vrijwel zeker weer die 35% of zo aan invoerrechten en BTW erbij komen... de vervoerskosten per gitaar zullen meevallen... maar de verzekering van de zending?


die kosten zijn 22.2% bovenop de prijs INCLUSIEF verzendkosten.

Harrald

Negative K3 fan
21 mei 2003, 16:47
Op 2003-05-21 16:00, schreef pimmetje:
heel veel blabla


Ik zit zelf ook met al deze vragen in mijn hoofd, daarom is het misschien ook handig als er iemand langskomt die al enige ervaring heeft met dit alles, want als een 240 model uiteindelijk boven dee 300 uitkomt hoeft het van mij al niet meer.

Volgens mij is het ook efficienter om gewoon koffers hier in Nederland te kopen en met Kurt een andere deal af te spreken.

CHMC
21 mei 2003, 16:49
Weet je wat;

Ik mail Kurt over hoe de gedachten hier zijn, en zal kijken of ik wat met hem kan regelen...!

Ik stuur straks een email, hopelijk vanavond of morgenvroeg bericht!

CHMC

PS: Zal ik dan vanaf nu contactpersoon zijn met Kurt? Ik heb immers meer met m gemaild...Ok, ik benoem mezelf vanaf nu contactpersoon :wink: Alle relevante vragen zal ik nu even opstellen !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: CHMC op 2003-05-21 16:51 ]</font>

Negative K3 fan
21 mei 2003, 16:53
Als jij contactpersoon wil zijn kun je ook wel een of ander startkapitaal regelen en alles meteen af gaan handelen :smile:

JV
21 mei 2003, 17:23
volgens de rondo site stuurt hij per UPS. ik weet niet of dat bij zo'n enorme shipment ook gebeurt, maar misschien van wel. dan zou de shipment automatisch meeverzekerd zijn.

weet iemand nou al hoe het precies bij de douane zit met shipment (voor een bedrijf). geldt het met die invoerrechten per gitaar of per zending?

The_Cure
21 mei 2003, 17:45
Ik heb wel interesse in een gitaar, maar ik ken iemand en die zoekt een leuk drumstelletje: hij vond de Century GC52-113 wel errug leuk... nu mijn (zijn) vraag; zou dat ook mogelijk zijn? Of is dat not done.

vooral leuke prijs voor het drumstel (is voor de hobby dus geen profdrum nodig ofzo!:))

CHMC
21 mei 2003, 17:48
Negative: aangezien niemand hier echt een contactpersoon is neem ik die taak maar op me, maar als 19-jarige krantenjongen en aanstaand student Psychologie zit een hele container naar me toe halen er niet echt in :wink: Wat als we krachten bundelen"? :razz:

JV
21 mei 2003, 17:56
echter lijkt mij een bankrekening openen door iemand en daar het geld op gooien ook niet echt slim vanwege diefstal.

dan hoor je ineens niks meer van zo'n persoon.

er moet echt iemand als importeur werken en die moet vooruit betalen dat de rest het daarna terug stort als diegene de gitaren heeft. dat is het minst fraudegevoelig

CHMC
21 mei 2003, 17:58
Jup, dat is een goed plan ja

Negative K3 fan
21 mei 2003, 18:07
Maar wie wil dat risico/die last dragen. Een winstamrge valt er welt uit te halen, als hij per gitaar er 5 euro administratie kosten bijrekent en hij verkoopt er 60 heb je alweer zo'n 300 euro te pakken.

CHMC
21 mei 2003, 18:09
Is er misschien iemand goed bevriend met een muziekhandel? Of heeft zelf een zaak of zo...?(al dan niet muziek.....)

JV
21 mei 2003, 18:19
ja kijk, de last is geen probleem. alleen het risico wel. als ik er 60 in zou kopen en er vallen 30 kopers weg ben ik de lul

Negative K3 fan
21 mei 2003, 18:22
Op 2003-05-21 18:19, schreef JV:
ja kijk, de last is geen probleem. alleen het risico wel. als ik er 60 in zou kopen en er vallen 30 kopers weg ben ik de lul


dan heb je mooi 30 agiles ja... maar ik denk dat er eerder kopers bij zulklen komen dan weggaan, en als je het onder de 300 houdt zeker.

maar toch blijft er een risico, onder andere de maandagmorgen modellen en de gitaren die wat hebben opgelopen bij het vervoeren.

CHMC
21 mei 2003, 19:11
JV:

Daarom zou ik zeggen, net zoals ze het bij Rondo doen: Vooruit betalen, dan pas leveren!

Dan weet je zeker dat ze terecht komen. Als jij zegt van: "hey, ik wil t wel doen", dan kun JIJ voorwaarden stellen die voor zowel JOU als de rest gunstig zijn. Niet betaald; geen gitaar!

Gewoon een bepaalde datum instellen waarop het geld binnen moet zijn, en dan kijken of het er meer dan 60 zijn!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: CHMC op 2003-05-21 19:12 ]</font>

JV
21 mei 2003, 19:20
ja dat is inderdaad zo. maar dan moet ik ook wel een prijs weten.

ik bedoel ook meer van: ik betaal bijv. aan rondo, hij stuurt op en dan blijkt dat er maar 30 zijn die er 1 willen.

dan zit ik met 30 betaalde gitaren.

want als ik mensen vooruit laat betalen en het blijkt duurder te zijn dan verwacht moet ik alsnog extra geld ontvangen, dat is ook een slechte manier.


opzich wil ik zeker wel die inkopen doen. het risico is er alleen wel, dat bedoel ik.

CHMC
21 mei 2003, 19:28
Ja, ik snap je, het is ook een hele onderneming...

Zou gewoon met Kurt gaan praten op wat voor prijs hij denkt uit te komen, enne...beetje onderhandelen zou toch geen kwaad kunnen? Zo'n partij is niet niks! Heeft ie een goede klant aan dacht ik zo...!

wietse
21 mei 2003, 19:33
Op 2003-05-21 19:28, schreef CHMC:
Ja, ik snap je, het is ook een hele onderneming...

Zou gewoon met Kurt gaan praten op wat voor prijs hij denkt uit te komen, enne...beetje onderhandelen zou toch geen kwaad kunnen? Zo'n partij is niet niks! Heeft ie een goede klant aan dacht ik zo...!

ik denk dat het voor kurt peanuts is als je nagaat dat hij in het hele noordamerikaanse continent de verkoop van die gitaren in handen heeft, en dat is een heel grote markt
hij kan het hooguit als een kans zien om ook in europa een voet aan de grond te krijgen.

CHMC
21 mei 2003, 19:47
Daarom zeg ik toch ook dat het voor Kurt een hele lading is, omdat deze naar Europa gaat>?

wietse
21 mei 2003, 20:08
ik bedoel de omvang van de partij zal wel niet veel voor hem zijn.
dat ie europa bij z'n markt kan rekenen als het goed gaat dat is iets heel anders.

wietse
21 mei 2003, 20:08
ik bedoel de omvang van de partij zal wel niet veel voor hem zijn.
dat ie europa bij z'n markt kan rekenen als het goed gaat dat is iets heel anders.

alhambra
21 mei 2003, 21:33
tis een leuke acite jongens maar wat als het volgende gebeurt.
10 man bestellen allemaal model X bij aankomst blijken er een paar maandagochtend exemplaren bij te zitten. Wie bepaald dan wie welke gitaar krijgt ????

Ik bedoel het maakt mij niet uit want ik doe er toch niet aan mee maar denk er is aan.

en nu kan je wel zeggen wie het eerst komt mag het eerst kiezen maar dat is niet terecht dacht ik zo.

iam
21 mei 2003, 21:35
daar heb je wel een punt...
en kurt kan zeggen wat hij wilt, zodra het betaald en verzonden is... :sad:

Negative K3 fan
21 mei 2003, 21:38
Dat risico is wel aanwezig, in amerika heeft kurt een hele goede return policy, misschien dat er over de return policy een deal kan worden gesloten? Zo niet, dan loop je gewoon een risico, ik denk dat iedereen van te voren wel weet dat er een risico en dan denk ik dat de eerste maar mag kiezen (mits het om dezelfde modellen in dezelfde kleur gaat).

iam
21 mei 2003, 21:47
ik zou een SX est fat ron willen maar blijkt dat het om het displaymodel gaat...
zou dat nog lukken om een nieuwe te krijgen???????

iam
21 mei 2003, 21:48
ik heb ook al andere types gezien die niet meer op de site staan, mss kan CHMC kurt eens mailen om een volledige lijst?
bij deze een oproep aan onze contactpersoon :wink:

iam
21 mei 2003, 21:52
ik zou wel een LP'tje willen maar heb daar het geld niet voor :s

Vai Himself
21 mei 2003, 21:59
wie het eerst zijn naam op die lijst heeft gezet krijgt dan de eerste gitaar, ik ben volgens mij de eerste die de smaick spn 4450qf wil :smile: enne JV, het is inderdaad een risico voor jou ik wou dat ik op een of andere manier kon laten zien dat ik die gitaar ECHT wil :razz:

CHMC
21 mei 2003, 22:03
Dan ben ik dus degene die het eerst z'n gitaar krijgt :wink:

BTW: Ik heb Kurt vanmiddag gemaild, wacht op z'n reply, en stel daarna nog een vraag, ok?

alhambra
22 mei 2003, 08:45
Op 2003-05-21 21:59, schreef Vai Himself:
wie het eerst zijn naam op die lijst heeft gezet krijgt dan de eerste gitaar, ik ben volgens mij de eerste die de smaick spn 4450qf wil :smile: enne JV, het is inderdaad een risico voor jou ik wou dat ik op een of andere manier kon laten zien dat ik die gitaar ECHT wil :razz:

Kijk dat is natuurlijk onzin, als je nu de eerste bent die betaald dan kan ik het nog een beetje begrijpen.

CHMC
22 mei 2003, 09:44
IK HEB EMAIL VAN KURT!

Ik heb m het volgende gevraagd!

1. Of we meer dan alleen Agiles konden bestellen...
2. Of er niet iets te regelen valt vanwege de grote order
3. Of hij een indicatie kan geven over hoeveel zo'n Agile ons nou zou kunnen gaan kosten, en waar hij kan helpen.

Ok;

Hier de antwoorden!

1. You can order whatever you want from the Web site, however I can tell you
I am selling out of many of the 2800s and a few colors on the 2500 (Gold is
already sold and Blue will be gone shortly).

Mooi dus; Ik heb meteen gevraagd of hij een lijst kan sturen met alle beschikbare modellen (ook die dus niet op de website staan) en of het een probleem is genoeg exemplaren te verkrijgen naar onze vraag (bijv. 13 goldtops erbij of zo)

2. You say "get us some kind of arrangement "- Does that mean you want a
discount? It's possible, but it's hard to calculate without knowing what
you want. What I will do is find out the approximate shipping cost for 60
guitars to Holland and give you some idea on our current stock, which of
course changes daily.
We have good stock on 2500 CSB Flame, and Amber Flame and Amber Quilt. We
have 2500 and 2800 in other colors, but they are low in stock, so if you
order many pieces of these, I likely cannot fill.
Samick, all models are quite low - I don't think I have more then 10 left of
any of the models except the LS-11 guitar.
What I am thinking is - I know shipping per guitar is about $40 (based on a
60 Pc quantity). However I need to talk to UPS in detail on this. What I
could probably do is give you the regular shipping price - ($23 US) and just
reduce the price by the difference and that can be your discount. That way,
you would get the guitar for the same price as someone who ordered from me
from the US (plus your Duty charge). Also, I know the USD continue to get
weaker every day, so your prices goes down. Finally, I want to be sure you
are clear on payment. I need one check - not 60 checks. I need it to be in
US funds and I need to have it in full before I ship and it needs to clear
my bank (that means 7-10 business days.). That means you need to have 60
trusting people who will pay you in advance. That would be very impressive.

Dit zou wel mooi zijn; net zoveel berzorgkosten als in de USA? Mooi man!

3. Honestly I do not export - So I think you should find this out from your
government. I did ship some guitars to England and the "tariff or duty" was
about 25%. I think you should count on at least that much of a charge. The
amount will be due before you can pickup the items and the guitars will
simply be confiscated by your gov if you cannot pay, so please be prepared
for this.

When you find out details, Please let me know. I may be able to help,
depending on what your gov says.

Nou, dit is het; hoop dat er iemand begint te denken: ja, dit wil ik wel doen...En of mensen wat meer weten hoeveel we moeten bijleggen bij binnenkomst van de gitaren!

CHMC

Negative K3 fan
22 mei 2003, 09:52
Als ik zo zijn verhaaltje lees moet het, als er geen winstmarge van de importeur bijkomt of als er geenonverwachte koersverandering komt, mogelijk zijn agiles voor onder de 300 hierheen te halen...

Erg aantrekkelijk, ik denk alleen niet dat veel mensen het zullenv ertrouwen om vooraf al het geld over te maken naar een particulier die men alleen kent over internet, ERG fraudegevoelig. Dus het wachten is op startkapitaal of een echte importeur die een minieme winstmarge rekent.

Achja en anders, er komt aan eht eind van de zomer amerikaanse familie over naar nederland, die willen vast wel een agile meenemen voor mij :smile:

CHMC
22 mei 2003, 10:09
en voor mij :wink:

iam
22 mei 2003, 10:24
waarom geen 60 dan :razz:

CHMC
22 mei 2003, 11:15
Maar...

iemand iets aan te merken op Kurt's mail?

hoofd
22 mei 2003, 11:33
Z'n grammatica is wel okay, evenals z'n taalgebruik. Hij gaat goed inhoudelijk in op de gestelde vragen en is erg duidelijk. Mijn complimenten, ik geef 'm een 8,5.

maarten
22 mei 2003, 11:35
ja, die mooie blauwe quilted is bijna op >(

TuuP
22 mei 2003, 11:40
Wat ik me afvraag: hij geeft CHMC dus een lijst met type + aantal gitaren en daar kunnen we uit kiezen. OK. Maar...staan die aantallen vast? Niet dat wij dadelijk bijv. 10 2800's bestellen en er zijn maar 7 leverbaar omdat hij er 3 in de VS heeft verkocht. Dan zitten wij dus met de shit want dan hebben we al betaald.

-robbert-
22 mei 2003, 11:55
net bericht van Kurt, dus eigenlijk wachten we alleen nog op iemand met kapitaal....
of..misschien kunnen we ieder een vast bedrag storten op een rekening, en dan PER gitaar berekenen wat het kost en daarna geld terug storten, of lijkt jullie dat niks?

robbert

pimmetje
22 mei 2003, 12:52
Zou je niet beter ook ff ergens info gaan vinden over die kosten bij de douane hier?

Hij heeft 't over 25% erbovenop... een ander had 't over 15% weer een ander zei 22,2% incl verzendkosten.

Als 't 25% exclusief de 11,5% BTW (als de gitaar daar in 6% valt) die nog extra wordt geheven, heb je 't dus voor die LP van 240 dollar over:

gitaar $240
VAT US $14,4
invoer $60
BTW NL $27,6
Vervoer $23

Totaal $365 (ongeveer 315 euro)

En dat is aangenomen dat hij niet meer berekend voor een beetje aardige verpakking van de gitaar. Die kartonnen doos waar je ze in NL soms meekrijgt uit de winkel zou ik namelijk niet gerust op zijn bij vliegvelden.

Als je nu voordat je al 't geld gaat verzamelen en jezelf rijk rekent eerst 'ns een lijst maakt. Iedereen mailt 1 persoon met precies de gitaar die hij in gedachten heeft... als er nog meer modellen zijn, moet hij de folder maar snel sturen.

Als je die lijst met een gitaar of 60 hebt, stuur je 'm naar hem voor een precieze offerte (wees duidelijk dat 't om een offerte aanvraag gaat, niet om een order). Hij zal aan die offerte een geldigheids-termijn binden.

Zorg ook dat je laat weten dat je de prijs per gitaar wilt weten (alleen de vervoers- en verpakkingskosten mogen als totaalbedrag apart).

Dan pas weet je de precieze nl-prijs (als je ook de kosten bij de douane weet tenminste) en kan je kijken of je idd 60 man voor die prijs kan regelen.

Probeer ook of hij de gitaren in de offerte vasthoudt voor de geldigheid van die offerte. Anders heb je er niets aan omdat 10% van de gitaren bij bestelling plots is uitverkocht.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pimmetje op 2003-05-22 12:53 ]</font>

alhambra
22 mei 2003, 13:08
En bekijk het ook is van de kant van de verkoper, wat is er nu nog mooier dan een paar amateurs die helemaal aan de andere kant van de grote plas zitten om de slechte exemplaren te dumpen.

Ja ja zeg je dan maar hij wil toch z'n goede naam behouden bla bla bla, als hij geen interesse heeft om de europese markt erbij te pakken dan zal hem dat worst wezen.

iam
22 mei 2003, 13:11
dat is het risico...
ik denk ook dat dit er dik inzit, want zeg nu zelf, wie zal opnieuw zóvéél moeite doen om aan Agile gitaren te geraken?
(tenzij de importeur overtuigd is natuurlijk :smile: en dat is wat we trachten te bereiken :razz:)

iam
22 mei 2003, 13:18
dat van 23$ per gitaar is misschien op zich wel mooi maar denk eraan als hij alles in 1 keer verscheept de kosten helemaal niet
60x40$ zullen zijn
ik denk zelfs dat hij met 60x23$ aan te rekenen de verzendingskosten zonder problemen zou kunnen maken en zelfs kan winst maken...
meestal wordt verschepen toch goedkoper als alles in 1 keer gebeurd???
of ben ik hier volledig verkeerd in???

pimmetje
22 mei 2003, 13:23
Ik weet niet hoe UPS werkt, maar 't zou zo kunnen zijn dat de kosten per gitaar omlaag gaan als je 't als container of pallet aanbiedt. Als hij 't echter als 60 aparte kistjes of doosjes aanbiedt, dan is 't waarschijnlijk gewoon 60x de individuele prijs.

Daarom nogmaals:
Zoek alles uit, vraag die vent scheel en vraag alles voordat je ermee doorgaat zwart op wit... eigenlijk zelfs onderling met de kopers. Zodra 't om centen gaat, is er snel genoeg ruzie.

iam
22 mei 2003, 13:25
ook de kosten van het leegmaken van de container (hoe gebeurd de verzending??? rechtstreeks naar diegene die besteld heeft????)opslagkosten enz enz...

Vai Himself
22 mei 2003, 14:27
enne ik denk niet dat het gaat lukken als we het gewoon particulier doen, ik ken een paar mensen van de lijst die het zowiezo niet doen als we vooraf alles op een rekening ofzo zetten. We moeten het echt via een winkel doen, maar wie o wie heeft vertrouwen...

pimmetje
22 mei 2003, 14:42
En als je 't via een winkel doet, kan je de prijs van zo'n 300 euro helemaal vergeten...

Zelfs als 't om 60 gitaren gaat. Die man wil niet alleen een leuke winst van 50 euro per gitaar. Die 3000 euro winst voor belastingen is natuurlijk niets als je kijkt naar de investering van 50 x (voor hem) een kleine 300 euro en 't risico wat hij dan neemt.

Hij blijft met de ongewilde kut-gitaren zitten. Stel dat zijn er 10 dan zou z'n winst eruit zijn... reken dan maar op een verdubbeling van de prijs.

rsvarthur
22 mei 2003, 15:01
Op 2003-05-22 14:27, schreef Vai Himself:
enne ik denk niet dat het gaat lukken als we het gewoon particulier doen, ik ken een paar mensen van de lijst die het zowiezo niet doen als we vooraf alles op een rekening ofzo zetten. We moeten het echt via een winkel doen, maar wie o wie heeft vertrouwen...


Overeenkomst tussen:

A. Rekeninghouder

B. Gitaarkoper

Rekeninghouder heeft een rekening geopend met nr...... ten behoeve van de collectieve aankoop van gitaren bij.... Kurt ...Rondo.... volgens bijgaande offerte. Voor Gitaarkoper is een gitaar met type Agile LP.... gereserveerd.

Gitaarkoper maakt aan Rekeninghouder een bedrag over van EUR..... Rekeninghouder zal het aan hem overgemaakte bedrag van EUR... uitsluitend aanwenden ten behoeve van de aanschaf van bovengenoemde gitaar inclusief kosten voor transport, opslag, belasting, invoeren etc. (zie bijgaande informatie).


Rekeninghouder is verplicht de gitaar Agile LP... zodra deze is geleverd direct ter beschikking te stellen aan Gitaarkoper. Indien Rekeninghouder deze verplichting niet nakomt, zal het bedrag worden terugbetaald aan Gitaarkoper.

Rekeninghouder is niet aansprakelijk voor niet nakomen van verplichtingen door Kurt... Rondo.


Rekeninghouder Gitaarkoper




Dat laatste blijft natuurlijk altijd een risico bij vooruitbetaling. Je doet de betaling uiteraard op basis van een koopovereenkomst met Kurt, dus hij is verplicht te leveren. Maar als hij dat niet doet, zul je dus in de USA gerechterlijke stappen moeten ondernemen. En dat doet niemand voor 300 EUR. Het mooiste is natuurlijk als iemand als importeur optreedt, en dit risico op zich neemt. Dat kost dan natuurlijk wel geld, en de vraag is of je het dan niet beter direct bij de fabriek kunt inkopen.

rsvarthur
22 mei 2003, 15:03
Op 2003-05-22 14:42, schreef pimmetje:
En als je 't via een winkel doet, kan je de prijs van zo'n 300 euro helemaal vergeten...

Zelfs als 't om 60 gitaren gaat. Die man wil niet alleen een leuke winst van 50 euro per gitaar. Die 3000 euro winst voor belastingen is natuurlijk niets als je kijkt naar de investering van 50 x (voor hem) een kleine 300 euro en 't risico wat hij dan neemt.

Hij blijft met de ongewilde kut-gitaren zitten. Stel dat zijn er 10 dan zou z'n winst eruit zijn... reken dan maar op een verdubbeling van de prijs.


Als Kurt ze naar de USA kan importeren, en aanbiedt voor 240 dollar, kan een NL importeur dat toch ook. Ook Kurt zal er best een aardige boterham aan overhouden.

Vai Himself
22 mei 2003, 15:04
das ook waar maar ik vertrouw het niet om mn geld op een of andere rekening te zetten

alhambra
22 mei 2003, 15:08
Ghehehehe mooi om te zien hoor jongens en herkenbaar ook, je wil iets heel graag dus ben je een beetje blind voor de nadelen/problemen :grin: .

"Ik wil graag een 4 wheel drive bak een patrol ofzo maar ja die zuipen nogal, tja dan rij ik toch minder" zoiets dus.

Kitaarhiero
22 mei 2003, 15:12
Is het ook niet zo dat je je in de VS scheel betaalt aan invoerkosten?

iam
22 mei 2003, 16:07
ik heb ooit basketschoenen besteld in amerika;
op de site kostten ze 75$ plus 25$ verzendingskosten
ik heb uiteindelijk 140$ in totaal betaald!!!
21% belasting en 9% invoerrechten + de leveringskosten aan huis...

Negative K3 fan
22 mei 2003, 16:18
Het is gewoon afwachten op iemand die ze wil inkopen, niet echt voor mij, want ik kan ook gewoon even mn oom mailen of hij voor mij een leuke agile meebrengt :smile: Winkels/importeurs meld ut!

taylor
22 mei 2003, 16:21
hmm en kopie les paul uit 1 stuk mahony en quilt maple top voor 250$ dat kan volgens mij gewoon niet.

zelf voor de list price van 500$ vind ik dat belachelijk weinig dat hout alleen is al duuder als je het gaat kopen.

hier zit vast 1 geurtje aan.

Negative K3 fan
22 mei 2003, 16:23
nee hoor taylor, daarom zijn die agiles ook zo populair.

iam
22 mei 2003, 16:25
just sign up taylor...
what to lose? anders heb je een mooie gitaar om aan de muur te hangen :razz:

taylor
22 mei 2003, 16:32
ik weet het niet ,ik geloof het gewoon niet.

lijkt te goed om waar te zijn.

de olp of opl gitaren(uit china) zijn ook best goed voor het geld maar die zijn dan rond de 400 euro + de top is 1 foto(had er bijna 1 gekocht en paar weken terug die evh kopie toch maar niet, kan niet gebruiken)

niet dat ik om gitaar erbij zit te springen maar.....

Negative K3 fan
22 mei 2003, 17:35
die agiles zijn dus geen foto, de 2500 is een 1/16" maple top en de 2800 is een 1/8" maple top (of iets dergelijks).

taylor
22 mei 2003, 17:49
ja dat begreep ik al(geen foto),vandaar mijn verhaal.

taylor
22 mei 2003, 18:02
die telecaster kopie dat kan ik me nog wat bij voorstellen body van pine(of iets dergelijks)dat kost geen drol dat hout.

Negative K3 fan
22 mei 2003, 18:04
ja op deie rondo site staan ook wat agathis gitaren, daar moet ik zelf ook niets van hebben :smile:

JV
22 mei 2003, 18:06
Op 2003-05-22 16:32, schreef taylor:
ik weet het niet ,ik geloof het gewoon niet.

lijkt te goed om waar te zijn.

de olp of opl gitaren(uit china) zijn ook best goed voor het geld maar die zijn dan rond de 400 euro + de top is 1 foto(had er bijna 1 gekocht en paar weken terug die evh kopie toch maar niet, kan niet gebruiken)

niet dat ik om gitaar erbij zit te springen maar.....


waarschijnlijk ook omdat olp (en epiphone ed) nog geld aan de moedermaatschappij moeten betalen.

plus de naam die ze hebben

kijk we ook bij voxhumana dan is een mahonie plank + top rond de 350 (niet afgewerkt)

dan zijn dan ook consumentenprijzen (50% erbij ofzo). bij een fabriek worden die dingen massaal ingekocht door een eigen kapbedrijf ed. dat drukt de kosten behoorlijk

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2003-05-22 18:08 ]</font>

iam
22 mei 2003, 18:07
ik had die dealer in stagg van ebay nog eens benaderd om als importeur te fungeren
ik had een winstmarge van bv 15€ per gitaar voorgesteld (weinig, ik weet het :razz:)
dit was zn (begrijpelijk) antwoord:

/quote
Of je nu als handelaar of als particulier importeert, je zal nooit kunnen
ontsnappen aan dingen als taksen of BTW.
Ik denk ook niet dat ik die gitaren naar hier kan halen met zo'n kleine
winstmarge.
/quote

taylor
22 mei 2003, 18:41
Op 2003-05-22 18:06, schreef JV:
[quote]
Op 2003-05-22 16:32,
kijk we ook bij voxhumana dan is een mahonie plank + top rond de 350 (niet afgewerkt)




hmm ja niet afgewerkt + geen quilt top denk ik+dan heb je geen hals en geen hardware.

maarja genoeg hierover als jullie er voor willen gaan moet je dat vooral doen.

voor +-300 euro heb je zat goeie 2e hands gitaren,dus ik sign me niet up :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: taylor op 2003-05-22 18:43 ]</font>

JV
22 mei 2003, 18:43
is je goed recht natuurlijk :smile:

iam
24 mei 2003, 13:17
isser nog nieuws van kurt????

mister_brand
24 mei 2003, 14:56
Er staat een nieuwe op de site van rondomusic, de Agile RK-500 ziet er wel mooi uit

wietse
24 mei 2003, 15:04
ze hebben dus meer variatie dan ik dacht nu ook een rickenbacker copy hier moet ik effe serieus over nadenken (kunnen wel kleur kiezen hoop ik).

mister_brand
24 mei 2003, 16:29
Ja het kiezen wordt zo wel moeilijk gemaakt.

The_Cure
24 mei 2003, 22:03
Ja heeft Kurt nog een lijst gestuurd met de beschikbare gitaren?

Ben benieuwd!

The_Cure
24 mei 2003, 22:39
Ik heb een vraag:

Is de Agile 2800 DLX Set Neck (289) de meerprijs ten opzichte van de Agile 2500 Flame Set Neck het waard? Of zeggen jullie 'bijna geen verschil is de meerprijs niet waard oid'.

bij voorbaat dank,

Tim

Negative K3 fan
24 mei 2003, 22:43
die 2800 heeft een 2 keer zo dikke esdoorn top en alnico elementetn ipv keramische.

als je dat 50$ waard vindt moet je voor de 2800 gaan.

pimmetje
28 mei 2003, 12:36
Ik heb net een berekening van de douane gekregen voor m'n inmiddels in NL aangekomen stokoude buizenversterkertje. Op basis van die info kan je waarschijnlijk redelijk voorrekenen wat een gitaar je gaat kosten.

Buizenbakkie : $150,- (€127,12)
Kosten verpakking, verzenden en verzekeren: $93,- (€78,81)

Douanerechten: 15% van Totale kosten (!!!) = 15% * $243,- = $36,45 (€30,89)
BTW: 19% van Totale kosten + Douanerechten = 19% * $279,45 = $53,10 (€45,-)
Klaringskosten: €9,50

Dus totale kosten amp:
Amp + verzendkosten: €205,93
Al het douanegezeik.. : €85,39
Totaal wordt dan dus. : €291,32 voor een artikel dat voor $150 is gekocht!

Ik vind die versterker 't waard... maar nu voor een gitaar van $250,- waarvan de verzendkosten MISSCHIEN lager zijn omdat er meer worden verzonden... maar dat ligt natuurlijk uiteindelijk helemaal aan de manier van verzenden. Het gewicht van de (individuele) gitaar-zending zal ongeveer gelijk zijn aan m'n kleine ampje (ca. 9kg incl goede stevige doos), maar ook de afmetingen doen er toe bij verzending... dan is de gitaar in 't nadeel. Ook de waarde voor verzekering is iets hoger. Maar ok...

Gitaar: $250,-
Verpakking: $15,- (een beetje stevige doos/kist, wat bubbelplastic en zo)
Verzenden en verzekeren: $75,- (??)

Douanerechten: 15% * $340 = $51,-
BTW: 19% * 391 = $74,29

Totaal: $465,29 = €394,31 + €9,50 inklaringskosten = €403,81

Da's toch duidelijk anders dan $250 tot $300 (€212 - €254).
Ik vind 't niet echt een interessante prijs voor een gitaar waarvan ik de kwaliteit niet weet (alleen kan hopen) en waarop ik nog nooit een keer wat heb kunnen spelen.

gerrekat
28 mei 2003, 12:46
Vergeet het verzendkosten van een gitaar in doos MINIMAAL $ 150 geloof me nou!

Goedkope gitaren moet je importsren ik heb het egdaan voor mijn limited edition DEAN owners of America Gitaar omdat dat een speciaal model is alleen voor leden si een cool ding maar wel een koreaan waarde ongeveer $ 450 (zeer goedkoop voor deze LP achtige gitaar)

Maar met alles wat erbij komt was ik tegen de 800 EURO kwijt (OK incl. Case)

iam
28 mei 2003, 13:29
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?p=230674#230674

Negative K3 fan
28 mei 2003, 13:56
pim: je hebt dus uitgevonden dat het gewoon laten shippen van agiles geen optie is, waar wij al lang en breed achter zijn gekomen.

maar mijn oom, neemt er hopelijk 1 mee, dus ik krijg er 1 + gigbag onder de 300 euro :)

iam
28 mei 2003, 13:58
dat hebben we dus ook al genoeg gehoord neg k3 fan :wink:

pimmetje
28 mei 2003, 14:28
pim: je hebt dus uitgevonden dat het gewoon laten shippen van agiles geen optie is, waar wij al lang en breed achter zijn gekomen.

maar mijn oom, neemt er hopelijk 1 mee, dus ik krijg er 1 + gigbag onder de 300 euro :)

Sorry lennart, maar ik zag eergisteren nog een lijst in die andere agile-thread komen met 49 bestellende forumleden... dus ik dacht ik help ff met wat zeer recente info. Gerrekat komt tenminste ook nog met info, waardoor je zelf kan berekenen wat 't je uiteindelijk gaat kosten om hier die stinkplank hier te krijgen. Als je de info van Gerrekat bij de info mijn mailtje stopt, kom je dus op zo'n 500 euro.

Dat je dan niet aan de 60 man komt, kon je idd al eerder weten, maar dat kon iedereen in die thread (waaronder jij) ook al weten voordat je je zo vol goede moed bestellingen op ging nemen en de verkopende partij ging lastig vallen over catalogi ipv over wat meer info in te winnen mbt werkelijke kosten.

Sommige mensen gaan alleen heel hard roepen dat "we" die dingen moeten importeren en laten dan hun gare oom een even gare gitaar uitzoeken in de VS :D.

Nu moet je maar hopen dat hij een goede smoes bij de douane heeft, anders komen toch die 15% invoerrechten, 19% omzetbelasting (door vermenigvuldiging is dit 37% en géén 34%) plus 10 euro aan administratie-kosten erbij... of heb je je oom dat trucje van anaal gitaren vervoeren geleerd?

Ibanez RuleZ
28 mei 2003, 14:37
geen 15 % hoor, maar iets van 4%. Ik heb op mijn gitaar van $467 totaal aan invoerrechten en belasting 93.60 betaald (vandaag binnengekregen). Dus dat valt wel mee. de shipping was duurder!

Harrald

Negative K3 fan
28 mei 2003, 14:52
[quote=Negative K3 fan]Nu moet je maar hopen dat hij een goede smoes bij de douane heeft, anders komen toch die 15% invoerrechten, 19% omzetbelasting (door vermenigvuldiging is dit 37% en géén 34%) plus 10 euro aan administratie-kosten erbij... of heb je je oom dat trucje van anaal gitaren vervoeren geleerd?

hij neemt hem mee om met zn neefje te jammen, maar toen hij zn schattige en lieve neefje zag heeft hij besloten hem maar achter te laten bij hem :D

als het een cadeautje is worden er toch ook niet van die kosten berekend?

pimmetje
28 mei 2003, 14:52
't Is per produktgroep anders dat wel, maar ik snap 't verschil niet tussen een gitaar importeren of een stokouwe versterker. Die invoerrechten zijn natuurlijk sowieso een raar overblijfsel van 't mercantilisme en nu eigenlijk meer een verkapte belasting, dus ze zullen zelf waarschijnlijk ook gewoon nog maar wat aankutten. Maar waar komen die verschillen in produktgroepen dan godver uit voort....?!

Tijd voor een briefje aan 't ministerie van financien!

pimmetje
28 mei 2003, 14:55
Volgens mij vallen cadeautjes van 45 euro of minder onder die vrijstelling... anders wordt alles een cadeautje.

Maar die 45 euro geldt wel per stuk dus als je oom 'm nu zoveel mogelijk in onderdelen met een waarde van 45 euro of minder hakt, dan komt 't wel goed. :D

pim1234
28 mei 2003, 14:56
of heb je je oom dat trucje van anaal gitaren vervoeren geleerd?
:-D :-D :-D :-D :-D :-D

Negative K3 fan
28 mei 2003, 14:59
Volgens mij vallen cadeautjes van 45 euro of minder... anders wordt alles een cadeautje.

Maar die 45 euro geldt wel per stuk dus als je oom 'm nu zoveel mogelijk in onderdelen met een waarde van 45 euro of minder hakt, dan komt 't wel goed. :D

hij kan ook zeggen dat hij die gitaar voor 40 heeft overgekocht van een vriend of dat hij van binnenbeschadigd is en maar weinig waard is?

pimmetje
28 mei 2003, 15:08
Als je geen bon of iets soortgelijks kan overhandigen, is er een kans dat ZIJ de waarde wel voor je bepalen... dat doen ze dan in de regel niet voorzichtig. En als ik de brief van die lui goed begreep, zouden ze alle kosten die ze maken vanwege eventueel onrechtmatig uitstel van executie wel op je verhalen.

Je moet de nederlandse overheid niet onderschatten als 't om belasting (verkapt of anderszins) gaat... ze deinzen niet terug om middelen als Alhambra in te zetten :D.

Negative K3 fan
28 mei 2003, 15:40
ik laat hem gewoon zeggen dat het een tweedehands gitaar van 40 euro is dat hij voor zn neefje dat net gitaarspeelt meeneemt als het zover is.

JV
28 mei 2003, 15:43
pim> is dat voor bedrijven nog anders dan voor particulieren die invoering?

iam
28 mei 2003, 15:57
heb een gitaarboer gecontacteerd en dat is hetzelfde JV
maakt nix uit...

btw check the tokai topic voor alternatief :wink:

alhambra
28 mei 2003, 20:45
Als je geen bon of iets soortgelijks kan overhandigen, is er een kans dat ZIJ de waarde wel voor je bepalen... dat doen ze dan in de regel niet voorzichtig. En als ik de brief van die lui goed begreep, zouden ze alle kosten die ze maken vanwege eventueel onrechtmatig uitstel van executie wel op je verhalen.

Je moet de nederlandse overheid niet onderschatten als 't om belasting (verkapt of anderszins) gaat... ze deinzen niet terug om middelen als Alhambra in te zetten :D.

Juist en ambtenaren als Alhambra laten niet met zich sollen, je kan ze b.v. echt niet overhalen om b.v. een korg ax1500 te ruilen tegen een oude westone :oops:

Bates15
10 juni 2003, 15:36
Is dit idee doodgebloed?

iam
10 juni 2003, 15:44
nogal dood ja lijkt het me...
ben trouwens toch niet meer geinteresseerd
heb ontdekt dat er wat anders bestaat dan kopietjes... :wink:

Barret Wallace
10 juni 2003, 15:50
heb ontdekt dat er wat anders bestaat dan kopietjes... :wink:

GOEDZO :-D

iam
10 juni 2003, 15:53
ja hé, want ben ik toch een goede flinke jongen...

neen maar serieus, het is hetzelfde met versterkers... eerst stel je je tevreden met iets minder tot je dan je ding tegenkomt...

maar ik sla gewoon die 'mindere' stap over, ok, kost mss iets meer geld maar heb je tenminste goeie gear, die je tegen een minimum aan verlies (soms zelfs winst :p) weer kwijt kunt :-D

Barret Wallace
10 juni 2003, 16:06
Precies :)

Er zijn veel mensen in dit topic die die agile kopen terwijl ze veel beter hebben dat snap ik echt niet ?? ok misschien gaan ze em modden maar dan kan je net zo goed een 2ehands kopen ofzo

Negative K3 fan
10 juni 2003, 16:08
oomdat een gitaar voor zo goedkoop erbij toch vrij leuk is, mijn oom komt eind augusthier heen en met de huidige dollar koers heb ik een mooi gitaartje voor 220 eurootjes.

iam
10 juni 2003, 16:10
ok, mss als backup gitaartje ofzo...
maar ik zoek 'the real thing', no backup op dit moment...
mss komt dit later wel nog, een backup

Barret Wallace
10 juni 2003, 16:13
misschien leuk voor aan de muur ofzo

pimmetje
10 juni 2003, 16:39
oomdat een gitaar voor zo goedkoop erbij toch vrij leuk is, mijn oom komt eind augusthier heen en met de huidige dollar koers heb ik een mooi gitaartje voor 220 eurootjes.

Da's altijd mooi om te zien aan prijs-kopers. Die kijken vaak niet naar de waarde van 't produkt, maar naar 't prijskaartje dat een of andere idioot eraan heeft gehangen.

Die 220 euro had je ook in je zak kunnen houden. Dan ff in de komende zomermaanden enkele boeren in de omgeving van Haaksbergen lastig vallen tegen betaling... en over een maand of 3 had je 2eHands een heel aardig gitaartje kunnen kopen.

Maar ja... een kutgitaar kopen en dan de volgende maanden een beetje triest en alleen op dat stuk brandhout gaan zitten rammelen is idd een goed alternatief :D.

iam
10 juni 2003, 16:40
right on pimmetje :cool: :-D :wink: :evil:

Negative K3 fan
10 juni 2003, 16:48
ik neem de agile wel mee naar de volgende meeting, mogen jullie zeggen wat je er van vind voor 220 euro

en pim> ik ga deze vakantie heel hard werken, maar daar ga ik ook andere dingen van financieren zoals een amp en wat upgrades aan a ndere gear en aan feestjes cq. alcohol ghahahaha.

pimmetje
10 juni 2003, 17:14
Kijk... daar doe je 't weer... prijs-kopers gedrag :D :


mogen jullie zeggen wat je er van vind voor 220 euro

Het moet er niet om gaan hoe goed hij klinkt en speelt voor 220 euro. Je zou 'ns moeten kijken hoe goed hij klinkt en speelt PUNT. Dan pas kijken of je er geld voor neer zou willen tellen. Je laat je nu vrijwel volledig leiden door 't feit dat die dingen zo goedkoop zijn (en dat de verkoper zegt dat 't enorm goede gitaren zijn)...

Die houding van "voor zo weinig probeer ik 't ff" lijkt mij nog begrijpelijk als je iets bijvoorbeeld koopt als knutselproject, onderdelen-bron of gitaartje erbij (dus als je al minimaal 1 goede gitaar hebt). Maar juist jij hebt alleen nog maar een gaar knutselproject.

Rare jongens die homo... ehh... Haaksbergers.

Negative K3 fan
10 juni 2003, 17:56
ik neem hem als gitaartje erbij wat dednk jij dan??? En wat is er mis met het willen van een goede prijs/kwaliteit verhouding pimmetje? Ik had gedacht dat jij wat economischer zou denken.

en als je een beetje had opgelet op wat ik eerder had gezetgd dan ga ik neit op de mening van de verkoper af, hij zegt zelf nooit iets over de kwaliteit van zijn gitaren behalve een klorte vermelding op zn website, maar van de (ervaren) gebruikers op harmony cecntral, maar dat wist je allang.

en wie is hier nou homo? jij hebt een basgitaar en kale kop, do the math.

Je weet vast ook wel dat op de man spelen geen goede manier is om een discussie te winnen, net als het het gebruiken van niet juiste feiten als argumenten etc.

pimmetje
10 juni 2003, 18:22
ik neem hem als gitaartje erbij wat dednk jij dan??? En wat is er mis met het willen van een goede prijs/kwaliteit verhouding pimmetje? Ik had gedacht dat jij wat economischer zou denken.

Economisch denken is JUIST meestal niet voor de goedkoopste optie gaan. Dat heeft namelijk te maken wat je precies terug krijgt voor je centen.

Er is niets mis met een goede prijs/kwaliteit verhouding, maar als je in die verhouding één element totaal niet kan weten - namelijk de kwaliteit - dan wordt 't toch lastig.

En euhhhh... gitaartje WAARBIJ?


en als je een beetje had opgelet op wat ik eerder had gezetgd dan ga ik neit op de mening van de verkoper af, hij zegt zelf nooit iets over de kwaliteit van zijn gitaren behalve een klorte vermelding op zn website, maar van de (ervaren) gebruikers op harmony cecntral, maar dat wist je allang.

Je kan alles geloven wat je leest, maar eenzijdige en/of onjuiste info is gemakkelijk de wereld ingeholpen. Ik vind 't bijvoorbeeld op z'n minst vreemd dat eigenlijk alleen Harmony Central echt mensen met persoonlijke ervaring kent.

Vergeet niet dat epiphone's tijden lang (en eigenlijk nog steeds) als enorm goede gitaren - hier komt hij - voor de prijs. En dat zijn 't ook.
Alleen 't zijn geen goede gitaren (ff de gemiddelde epi pakken... tuurlijk zijn er ook goede). Daarvoor moet er aan zo'n ding nog te veel worden vervangen. Het voordeel bij zo'n epi is dan nog wel dat je ZELF in de winkel kan kiezen welke je laat hangen en welke je meeneemt. Je hebt dus nog invloed op de basis-kwaliteit van de gitaar. Je laat bij zo'n agile 't volledig aan 't geluk over.

JE WEET DUS NIETS OVER DE KWALITEIT VAN DIE GITAAR!!!!
Zeur dan ook niet over prijs/kwaliteit verhouding. Je weet alleen de prijs. Daar krijg je stiekem een hard plassertje van en daarom geloof je maar al het positieve wat je over die planken kan vinden.


Je weet vast ook wel dat op de man spelen geen goede manier is om een discussie te winnen, net als het het gebruiken van niet juiste feiten als argumenten etc.

Naast nuttig middel in discussie is 't ook goed om 't gebrek aan chat wat minder pijnlijk te maken... IK WIL WEER EEN GITAARCHAT !!!!

Negative K3 fan
10 juni 2003, 18:23
achja pimmetje, ik zal wel zien, en als het helemaal fout afloopt dan ben ik niet de laatste om dat te ontkennen en dan zal ik je gelijk geven, maar voorlopig (nog) niet!

Barret Wallace
10 juni 2003, 20:30
pfffffff spaar door en koop iets goeds

maar ach een broek die je bij de Wibra koopt werkt ook natuurlijk :-D

Negative K3 fan
10 juni 2003, 21:19
ik ben nog maar zestien en ik geef mn geld voorlopig meer uit aan (goedkope) knutsel gitaren omdat ik hou van modden, liever geld uitgeef aan amps (amps zijn interessanter :D) en omdat ik er anders te voorzichtig mee moet doen etc, daar heb ik vrij weinig zin aan. En zolang er maar een g oed geluid uit een gitaar komt en hij er acceptabel uit ziet vind ik het best. En als ik bill lawrences in die gitaar stop klinkt hij zeker goed, tenzij iemand daarover nog wil discusseren :) ik heb mn g itaren niet als statussymbool, of eigelijk jusit wel, dat ik juist onbekende cq. vrij unieke gitaren heb... voer voor psychologen?

Barret Wallace
10 juni 2003, 21:21
pff je maakt het jezelf wel erg moeilijk hoor :razz:

Ibanez RuleZ
10 juni 2003, 21:24
dat wil ik: ik heb ooit eens van een gitaarbouwer gelezen dat ie dit zei:

een gitaar gemaakt van waardeloos hout met goede elementen klinkt nog steeds waardeloos. een gitaar gemaakt van goed hout met waardeloze elementen klinkt nog steeds acceptabel. en en i ben het daar mee eens!

harrald

Negative K3 fan
10 juni 2003, 21:30
en laten nou net agiles gemaakt zijn uit 1 stuk mahonie met een echte (zij het erg dunne) maple top, dus met dat hout zit het wel goed!

kritische noot erichting mezelf: ik weet heus wel dat het kwaliteit niet zoals mcinturff zal zijn, maar het is zeker geen agathis of multiplex ofzo (thank god).

pimmetje
11 juni 2003, 01:06
En je gelooft nog dat ieder stuk mahonie zonder meer even goed is om een gitaar van te bouwen als ieder ander stuk mahonie? De droogprocessen bijvoorbeeld zijn al van levensbelang. Om nog maar te zwijgen van de kwaliteit van het hout zelf. Niet iedere boom heeft dezelfde geschiedenis en dat werkt door in natuurlijk materiaal als hout. Het verschilt al per deel boom.

FNaRK
11 juni 2003, 09:00
Hey Pim, zit die arme jongen niet zo te pesten :-D

Barret Wallace
11 juni 2003, 09:43
hahaha nee man Pim wijst hem ff op de harde feiten, want meneer lenn0rt is verblind in de wereld van dabile gitaren :razz:

FNaRK
11 juni 2003, 09:52
Oh Mighty Pim
show us the way.................



:D

pimmetje
11 juni 2003, 10:35
JAAAAAAHHHHHHHH!!!!
"ik ben de weg, de waarheid en het leven"... jammer dat alledrie de elementen bij mij of krom of slechts schijn zijn.

Ik zou 't liefst de weg richting een officiële gitaarchat wijzen, maar dat zit er nog steeds niet in... :(

AntY
11 juni 2003, 10:41
jawel

oopen op usenet of zo gewoon een kamer #gitaarchat, laat iedereen die wil chatten mirc downloaden of jirc gebruiken, en je bent er!

pimmetje
11 juni 2003, 11:08
Is al een keer een poging toe ondernomen... werd niets.
Ook een kanaal op muzikantenforum.nl... werd ook niets.

Geen gezeik meer... geen alternatieven meer... chat terug !!!

vincentvdlocht
11 juni 2003, 13:43
Er zijn erg veel verschillende goede 'imitatie' gitaren waarvan deze er 1-tje is.... maar deze zijn ook goedkoop omdat het niet allemaal hout is wat je ziet......
stukje van de omschrijving van de E1

Agile E1
By far our best made guitar yet, this “Agile” guitar is packed with professional features only found on guitars many times it’s price. The Agile E1 feature a stunning quilt top that must be seen to be believed. This is by far one of the best photo tops available at any price. Other features include, 22 fret maple bolt on neck with Rosewood fretboard and 24.7” scale lengh, 2 humbucker pickups, solid chrome hardware, and bound beautifly body. This guitar is styled after the popular Peavey Wolfgang guitar.

Negative K3 fan
11 juni 2003, 13:53
En je gelooft nog dat ieder stuk mahonie zonder meer even goed is om een gitaar van te bouwen als ieder ander stuk mahonie? De droogprocessen bijvoorbeeld zijn al van levensbelang. Om nog maar te zwijgen van de kwaliteit van het hout zelf. Niet iedere boom heeft dezelfde geschiedenis en dat werkt door in natuurlijk materiaal als hout. Het verschilt al per deel boom.

ik ben niet achterlijk.

Negative K3 fan
11 juni 2003, 13:54
en vincent, die agile LP klonen op die site zijn geen foto flame, maar echt maple toppen, al zijn ze wel 1/16" dik (enorm d un dus, normale gibsons zijn ongeveer 1/2" dachtik).

sleep_to_saturate
11 juni 2003, 13:58
:D even dun als papier dus.. haha