PDA

View Full Version : Marshall JCM600?????



muziekschuur
22 november 2010, 18:31
Ik kwam vandaag een JCM600 tegen. Kan iemand me er wat meer over vertellen? Wat is hier zo "anders" aan boven een JCM800 50w?
Hij heeft 4 preamp buisjes? Dus klinkt totaal anders dan een JCM800?

Fireburst
22 november 2010, 19:30
Is de latere versie van, maar is eigenlijk hetzelfde als, de JTM60. Via google veel info over te vinden.
Door de liggende eindpitten wel gevoelig voor oververhitting, vooral de combo.
Voor die tijd eigenlijk ook wel rijkelijk uitgerust ; gescheiden EQ voor beide kanalen, serieel - en parallel loop, DI out via XLR, enz...

Qua klank kan ik niet vergelijken, ik meen me wel te herinneren dat dit model vooral geschikt is voor (blues)rock. Niks té heftig dus, met een naar Marshall normen erg goed clean geluid.

MegaDrive
23 november 2010, 12:52
Ik heb de head ervan gehad. Dat was in een periode dat ik erg veel pedalen gebruikte, daar reageert deze amp om een of andere reden erg goed op, beter dan andere Marshalls die ik heb gehad. De sound is geenszins te vergelijken de JCM 800, waar ik de 2210 versie van heb. Het clean kanaal van de 600 is beter maar het OD kanaal is prut. Nou ja, prut, voor de sound die ik toen zocht (progrock). Mist ballen en laag. Aardige amp met Marshall sound, maar niks om over naar huis te schrijven.