PDA

View Full Version : Enorme waslijst aan eisen voor een amp?



SunnMustang
22 november 2010, 16:15
Hallo netters,

na de aanschaf van een mooie Fender Stratocaster vind ik het wel een beetje zonde om deze met een squier 15 watt versterkertje te versterken.

( lees: Ik heb GAS voor een nieuwe amp, met buizen wel te verstaan)

Nu heb ik wel een hele lijst met eisen, hopend dat jullie misschien een versterker kunnen aanraden. Ik speel blues, wat rock en af en toe wat EVH, maar vooral een goede clean is erg belangrijk.

De lijst:
Volledig buizen
Schakelbaar wattage? niet te hard voor thuis, niet te zacht voor een drummer
Clean kanaal, drive kanaal,
Een effectsloop
Liefst in combo vorm
Niet boven de 800 euro, maar dit bedrag past zich wel aan aan de situatie.

Alvast bedankt!

Rick trodat
22 november 2010, 16:22
Vooral schakelbaar wattage wordt moeilijk onder dat budget, ook fx loop btw

peter_heijnen
22 november 2010, 16:30
2e hands koch studiotone 1x12.

big dooley
22 november 2010, 16:31
dan ga ik denken aan een DSL401:
clean, crunch en lead
FX-loop
volledig buizen
combo
2de hands onder 800 euro
geen schakelbaar vermogen, maar wel een PPIMV... dus de mastervolume zit na de fasedraaier, wat evt een oversturende eindtrap emuleert...

refused199
22 november 2010, 16:32
Dan zit ik zelf direct te denken aan de Engl Gigmaster. Ruim binnen het budget. FX-loop, schakelbaar vermogen, hard genoeg voor samenspel met drummer, combo.
Maar voor 800 euro kun je met het verslappen van je eissen wel wat beters krijgen dan die engl.

zjanke
22 november 2010, 16:38
Schakelbaar wattage? niet te hard voor thuis, niet te zacht voor een drummer


Ik heb ervaring met schakelbaar vermogen Mesa Blue Angel (15-38 watt), attenuators en een ppmiv in een JCM800 en mijn huidige CMW plexi jr+ en de vet gedrukte stelling is eigenlijk een onhaalbaar compromis.
Mijn advies? Zoek alle andere eisen in een versterker en een aparte oplossing voor je thuissituatie. Hiervoor zijn zeer aanvaardbare oplossingen voor <150 euro.

SunnMustang
22 november 2010, 16:45
ja, daar was ik al bang voor, dan zal het uiteindelijk toch een Fender Blues Jr of iets dergelijks ''moeten'' worden. Al dat gedoe met powersoaks etc is denk ik ook gewoon onpraktisch.

Oke, nieuwe lijst: :cheerup:

''buizen voor thuis''
Delay, ( ipv de FXloop)
Aantal kanalen maakt niet uit
Combo vorm
prijs rond de 800, beetje meer of minder natuurlijk

En dan vooral een goede clean om lekker te bluesen, en een TS-9 en een Cowboyhoed om wat SRV te spelen :)

Thiez
22 november 2010, 16:48
is de blackstar HT-venue serie niks voor je? die is er ook in 20 watt en deze klinkt op huiskamer volume zeker niet slecht. En wanneer je hem opendraaid is het ook een heerlijk bakkie.

SunnMustang
22 november 2010, 17:36
Ik moet zeggen dat de Blackstar clean me erg tegenviel, en ik het meer een amp vind voor andere muziekstijlen.
( Maarja, das mijn mening)
Zoek toch meer iets Fender-achtig?

Wat is, om het zo maar even te zeggen, ongeveer het maximale wattage aan buizen datredelijk te doen is op laag volume? Als ik m wil opendraaien dan moet dat ergens anders, maar op laag volume thuis?

Kakihara
22 november 2010, 17:46
Indien de combovorm niet erg noodzakelijk is, misschien een Hayden MoFo (http://haydenmofo.com/en/products/1/mofo/) ?
1 kanaals, maar met een soortement van boostswitch voor meer gain, 30 watt, schakelbaar naar 2 watt, effectsloop

jonn
22 november 2010, 18:14
Je bent op zoek naar een versterker die alles kan doen! ;-)

Als je echt alles nodig heb of wil, kijk naar de Orange Thunder 30C. Volledig buizen, combo, kost ongeveer 800 euro, je kunt hem ook op 15W (in ik denk ook 7W) zetten, heeft fx loop en drive kanaal!

Nou als je de tweede kanaal niet nodig heb...volgens mij zijn de Blues Junior of de AC15 goede (misschien de beste) oplossingen. Allebei hard genoeg voor repetities en optreden maar die kan men ook thuis gebruiken.
Ze hebben verschillende karakters (Fender en Vox namelijk) maar allebei klinken erg tof "clean" en met goede overdrive pedaal (een Maxon OD-9 of een Fulltone OCD zou kunnen) is dan de tweede kanaal niet meer nodig.

Fireburst
22 november 2010, 19:36
ja, daar was ik al bang voor, dan zal het uiteindelijk toch een Fender Blues Jr of iets dergelijks ''moeten'' worden. Al dat gedoe met powersoaks etc is denk ik ook gewoon onpraktisch.

Oke, nieuwe lijst: :cheerup:

''buizen voor thuis''
Delay, ( ipv de FXloop)
Aantal kanalen maakt niet uit
Combo vorm
prijs rond de 800, beetje meer of minder natuurlijk

En dan vooral een goede clean om lekker te bluesen, en een TS-9 en een Cowboyhoed om wat SRV te spelen :)

Delay in een versterker, dan kom je al bij 'modelling' toestanden uit. En buizen in combi ;)met digitale dingen (hybrid) en een goed clean :
de Fender Superchamp is misschien wat.

Hotrod
22 november 2010, 20:19
Je hebt een pm..:B

jim__
23 november 2010, 09:03
Ook misschien leuk: de ibanez Tubescreamer Amp (TSA15 geloof ik). 15 watt voor optredens, 1 watt voor thuis en met ingebouwde schakelbare tubescreamer voor de scheur en boost voor je solo's. Zit een effectsloop in, en voor de prijs kun je nog een paar leuke pedaaltjes (delay en dergelijke) voor erbij halen.

Helaas nu nog alleen als head en cabinet, maar niet al te groot dus dat zal het probleem niet zijn.

almarvk
23 november 2010, 09:43
Zelfs een Peavey Valveking is al regelbaar qua wattage...

Basileia
23 november 2010, 09:43
Tsja, ik heb 50 watt buizen op mijn kamer staan, en dat gaat prima. Voor een goed clean heb je toch geen oversturende eindbuizen nodig neem ik aan.

Orbis
23 november 2010, 10:19
Mijn gitaarleraar heeft een Laney CUB 12 R 15 W gekocht, ook een erg gaaf ding! Nu weet ik eerlijk gezegd niet of je met 15 watt boven een drummer gaat uitkomen, maar hij haalt er een extreem lekker geluid uit. En, schakelbaar naar <1 watt, zodat je thuis meer kunt spelen dan alleen clean.