PDA

View Full Version : Fender Tele, Mex vs USA



Dannster
10 mei 2003, 15:02
ok, ik wil een Tele gaan aanschaffen, maar ik heb totaal geen verstand van Fender en
nu zit ik met de volgende vragen:

ik ben vanochtend naar de gitaarboer gereden en daar heb ik 3 Tele's uitgetest, een Mex met mooie sunburst (600 euro)
een USA tele, ook sunburst (2e hands 995 euro) en een nieuwe USA tele (+/- 1700 euro). nu is het verschil in prijs tussen een Mex en USA erg groot en de verkoper kon mij niet precies vertellen waar ik dit verschil in terug kon vinden.
Mijn vraag dus: wat is het verschil tussen een Mexicaanse Tele en een USA tele?

Mijn volgende vraag:
ik heb nu al 2 jaar een Ibanez JS 100 met EMG's. ten eerste vind ik allebij de tele's lekkerder spelen dan mijn Ibbi, maar is de kwaliteit ook beter? ik heb mn JS voor 1600 gulden gekocht en als dan een gitaar van 600 euro al beter geweest zou zijn heb ik dus waarschijnlijk een grote fout gemaakt.

ok de laatste vraag:
Waar kan ik op internet ergens de specificaties vinden van de verschillende Tele's? ik heb met google gezocht, maar die kon niks vinden.

alvast bedankt,
Danny

hoofd
10 mei 2003, 15:07
Een Ibanez js100 met emg's en een tele zijn nogal verschillend (verschil van ongeveer 50 jaar :wink:). Dat je de tele lekkerder vind spelen dat je Ibbie heeft niet zoveel met de kwaliteit te maken, maar meer met de persoonlijke voorkeur en gemak.
En voor meer informatie over tele's, http://www.fender.com misschien? :wink:

(mijn tip, verkoop je js, en koop een 2de hands usa tele!)

Dannster
10 mei 2003, 15:47
Ok, ik had wil ook wel mn JS verkopen, maar waarom zou ik dan precies een USA kopen, waarom is deze beter als een Mex?

ik ben heel lang Anti fender geweest ( shame on me ) maar nu heb ik dus het licht gezien;)
dus ik heb er nog weinig verstand van ik weet alleen dat ze superlekker spelen.

ieme
10 mei 2003, 16:00
ik zou voor de 2e hands fender tele gaan. Betere elementen, betere hardware, beter hout dus beter geluid!