PDA

View Full Version : Marshall Guvnor: zoek de verschillen



munkie
22 november 2010, 12:16
Weer eens "toegeslagen" op MP. Ik zocht een backup voor mijn originele mk1 Made in Uk Marshall Guvnor. Ik dacht voor 50 euro + VZK een koopje te hebben. Kreeg ik dit binnen:

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Marshall%20Guvnor/Guvnor2.jpg

In plaats van dit:

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Marshall%20Guvnor/Guvnor3.jpg

Oh geweldig, er blijkt dus een tweede serie productie te zijn geweest in het Verre Oosten. Natuurlijk weer met geen woord over gerept door verkoper en achteraf houdt men zich vd domme.

Van boven gezien zijn de verschillen subtiel maar aanwezig:

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Marshall%20Guvnor/Guvnor1.jpg

GF lezers quiz. Wat zijn de verschillen en welke is welke? Kijk maar eens op MP, er wordt met geen woord over gerept dat er ook een MIK serie is en ik zie veel fotoos van het internet.

Hoe klinken ze. Gisteravond geprobeerd in een oefenruimte op volume. Op een parts Strat met Allparts neck en een Fender Hotrod Deluxe met Jensen speaker. De UK is dan wat aggressiever, heeft meer gain. De Koreaan klinkt wat warmer en cleaner. Voor blues met een Strat op een cleane amp is die Koreaan zo slecht nog niet. Voor rock met een Les Paul zou ik de Engelsman nemen.

Voordat je 100 euro vermaakt op MP zou ik wel een originele foto vd sticker aan de onderkant eisen. Even checken op Google images. Suc6.

HaroldA
22 november 2010, 12:19
Oh geweldig, er blijkt dus een tweede serie productie te zijn geweest in het Verre Oosten. Natuurlijk weer met geen woord over gerept door verkoper en achteraf houdt men zich vd domme.

Had hij "Made in England" vermeld dan?

Anders is het (hoe bot ook) je eigen schuld en kun je de verkoper niets kwalijk nemen.

Nielsje
22 november 2010, 12:21
Nou, ik zie nergens staan dat het de eerste versie van MK1 zou moeten zijn.
Ik wist niet eens dat er een UK vs Korea versie was/is. Als de eigenaar dit ook niet wist, kan je het hem moeilijk kwalijk nemen, toch? Hij heeft het alleen over de originele Guv'nor, nou, dat liegt 'ie toch niet?

Misschien had jij er wat explicieter naar moeten vragen?

munkie
22 november 2010, 12:25
Goedgoed ik had me beter moeten voorbereiden. Maar zelfs ik weet niet alles. En het is mogelijk dat verkoper het ook niet wist. En voor 50 euro heb ik een prima overdrive pedaal. Het is echter geen 1 op 1 vervanging van mijn UK exemplaar. En het is de vraag wat die MIK nog oplevert straks. Ik zal het er tzt met grote letters bij zetten iig.

speedmusic
22 november 2010, 12:41
Een maat van me heeft ook een Guvnor, die weet ook niet dat er meerdere versies zijn.
Als ik als koper perse een UK versie zou willen, is het een vraag waard alvorens tot aanschaf over te gaan.

Maar als ik het zo lees ben je er wel tevreden mee, dus evenzogoed gefeliciteerd.

Liquid_Metal
22 november 2010, 12:46
Jij had er al een en wist niet dat er meerdere series bestaan. Doet mij vermoeden dat de verkoper dat ook niet wist.
Ik ben het dus met HaroldA eens, hoe lullig het ook is. Maar zo te lezen zijn ze allebei wel bruikbaar :).

Mitch
22 november 2010, 13:02
Ben je nou bang dat dat ding minder dan 50E waard is als je 'm wil verkopen? Nee joh. Krijg je er sowieso wel voor.

zjanke
22 november 2010, 13:10
Lijkt mij ook, het is een zeldzame MIK versie die warmer en cleaner klinkt. :crazyhappy:

the sure thing
22 november 2010, 13:40
Zitten er nou wel of geen klankverschillen in?

tommus42
22 november 2010, 13:53
En hoe verhoudt dat ding zich tot die nieuwe (die harley davidson-achtige)?
En hoeveel van die ic's zitten erin?:strat:

zoon van Piet
22 november 2010, 14:13
Zoals je inmiddels dus weet is de eerste versie in twee oplages gemaakt. Een heel kleine ( ik las 500 st) in GBr en een grote in Korea. De Britse versie wordt natuurlijk wat hoger aangeslagen door verzamelaars, vanwege de zeldzaamheid. Maar dit is niet algemeen bekend - waarvan acte. je kan het de verkoper moeilijk kwalijk nemen, vind ik. want jij ging ervan uit dat er maar een versie was en was dus niet echt goed op de hoogte..
En de koreanen zijn in dermate grote meerderheid dat je er eigenlijk van uit moet gaan dat een guv uit korea komt, tenzij de verkoper trots meldt dat het een brit betreft ( en het prijskaartje dienovereenkomstig opkrikt).

overigens heb ik een brits pedaal dat geleverd werd in een doosje waar made in korea op staat... dus in hoeverre we de info van ome Jim moeten vertrouwen..? wat dat betreft zou ik graag eens plaatjes van de print zien, om te kijken of daar verschil in zit?

Edit: oh ja, de kwis.. links de brit, rechts de spleetoog

scabiosa
23 november 2010, 13:11
dan heb je toch een mooi koopje gedaan volgens mij

deze heer vraagt er 150 € voor

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/effecten/marshall-the-guv-nor-82427204.html?qq=&list_cat=multi-effekt

munkie
29 november 2010, 15:08
oh ja, de kwis.. links de brit, rechts de spleetoog

Precies andersom :ok:

De Koreaan heeft meer geprononceerde strepen zeg maar. De voetschakelaar is ook iets anders, de UK heeft een groef rondom bovenaan. De uitsparing rondom de LED is iets groter bij de UK. De Koreaan glimt wat meer, de UK is doffer. De Koreaan heeft een kruiskop schroef in het batterij dekseltje de Uk een platte schroef, kan ook niet origineel zijn natuurlijk. De UK heeft een paar mm uitstekende rand aan de zijkanten, de Koreaan niet. Lastig aan de Koreaan is het wisselen vd batterij, de opening is net te nauw.

HaroldA
29 november 2010, 15:11
De plaatsing van de witte bedrukking is ook anders.

driftkop
29 november 2010, 15:43
Zuid Korea of Noord Korea? :seriousf:

zoon van Piet
29 november 2010, 17:22
Precies andersom :ok:



fuk! ik dacht dat ik het nog wel uit mijn hoofd wist, zonder de mijne ernaast te houden..
Maar ik word gewoon oud... mijn geheugen en mijn gehoor gaan snel achteruit.. ik weet niet eens waar ik mijn Guv gelaten heb! ;)

munkie
30 november 2010, 11:31
Ik heb hem laatst in een sporttasje samen met een LC Comet Tele in het steegje achter mijn huis laten staan na een "repetitie" met (te)veel bier. De volgende dag lag ie er niet meer....

Ad op MP gezet enz. Belt me 's avonds een jongen die het spul heeft gevonden en had meegenomen naar huis. Poeh :soinnocent:

Dus idd beginnende Alzheimer enz. :hippie:

geert1976
18 september 2011, 12:26
effe bumpen.

Ik heb hier ook nog een Guvnor in de kast liggen en effe de onderzijde gecheckt, de mijne is een UK exemplaar, serienummer 44508.

Uit welk bouwjaar is de mijne en hoeveel zijn er in de UK gemaakt?

Ik heb het pedaal niet uitvoerig getest maar hij werkt, maar ik weet nog niet waarvoor ik hem kan gebruiken.

Zijn ze uberhaupt goed, of kan ik hem beter in de prullenbak knikkeren:dontgeti:

robert-gitarist
18 september 2011, 12:48
Ik weet niet hoe de orginele Guvnor's klinken etc. maar ik heb zelf een Guvnor 2 (dus de laatste versie zeg maar.. ;)) en die klinkt echt vreselijk goed! H.Huisjes en ik hebben hem een paar maand geleden op volume getest en de sound kwam heel dicht bij het geluid van een Hook versterker! :dontgeti::dontgeti: Uiteraad klinkt de Hook warmer en voller maar de Guvnor is echt een vreselijk lekker pedaal. Ik ben zelf reuze benieuwd naar een orginele Guvnor alleen heb ik voorlopig de $$$ er niet voor ;) Oké, de Euro's niet voor :sssh:

Dus niet in de prullebak flikkeren, maar liever verkopen aan mij, haha! ;)

Jan Buurman
18 september 2011, 12:53
Hey Geert, ik heb ook een UK Guv'nor en ik kan er wel wat mee! Ik gebruik hem als ik over een onbekende amp moet spelen. Dan haal ik mijn basis Marshallsound uit dit pedaaltje. Ook door de tone regeling is hij m.i. hier erg bruikbaar voor.

PS Moet je sig niet veranderd worden? ;)

Mitch
18 september 2011, 13:50
Is gewoon een goed ding en op de 2ehands markt doet hij het ook heel aardig.

geert1976
18 september 2011, 13:53
Is gewoon een goed ding en op de 2ehands markt doet hij het ook heel aardig.

hmm misschien toch maar eens gaan gebruiken.

Is deze ook goed te gebruiken in combinatie met een marshall JCM 800 4210 combo?

Mitch
18 september 2011, 14:00
Als je die al op zware crunch gebruikt misschien iets minder, maar kun je 'm nog wel als EQ/boost gebruiken. Naar mijn mening is het meer een stand alone overdrive pedaal. Dus instant lead sound op een clean/randje versterker.

the sure thing
18 september 2011, 14:58
Als je die al op zware crunch gebruikt misschien iets minder, maar kun je 'm nog wel als EQ/boost gebruiken. Naar mijn mening is het meer een stand alone overdrive pedaal. Dus instant lead sound op een clean/randje versterker.

+1. Sterker nog: ik kon maar een stand op het pedaaltje vinden waardoor ie lekker klonk. Het is IMHO "lead" of niks. Ik vind m niet veelzijdig. EN daarom ging die weer snel weg :)

Mitch
18 september 2011, 15:11
Ja, ik denk: ik breng het eens subtiel omdat als ik me een keer rechttoe-rechtaan uitdruk er altijd tere zieltjes zijn die gepikeerd reageren :D Het is dus gewoon een one trick pony, maar wel een lekkere als je van een dergelijke sound houdt: vette scheur, dikke sustain.

geert1976
18 september 2011, 15:48
+1. Sterker nog: ik kon maar een stand op het pedaaltje vinden waardoor ie lekker klonk. Het is IMHO "lead" of niks. Ik vind m niet veelzijdig. EN daarom ging die weer snel weg :)


Ja, ik denk: ik breng het eens subtiel omdat als ik me een keer rechttoe-rechtaan uitdruk er altijd tere zieltjes zijn die gepikeerd reageren :D Het is dus gewoon een one trick pony, maar wel een lekkere als je van een dergelijke sound houdt: vette scheur, dikke sustain.

Eigenlijk niets voor mij dus, van dat soort pedalen heb ik er al zat van:(

hmm maar eens zien wat ik ermee doe:makeup:

Brum
18 september 2011, 15:58
Ik heb nog een Made In England Shredmaster liggen, een beetje stoffig wel. Verzamelaarsobjectje? Want in dat geval gaat ie vandaag nog op Marktplaats.:crazyhappy:

Mitch
18 september 2011, 16:40
De Shredmaster staat stukken minder in de belangstelling dan de Guvnor en de Bluesbreaker uit die serie. Maar we houden je niet tegen.

Brum
18 september 2011, 16:52
Ja, m'n leuter! Da's vast om de prijs te drukken.:stop: