PDA

View Full Version : onverwacht: Epiphone Riviera Kaukonen sig



geert1976
21 november 2010, 23:16
Ik had een week of 2 geleden een vrij laag bod gedaan op een Epiphone Riviera J. Kaukonen sig en een oude Morris gitaar en in eerste instantie een mail gehad van de verkoper dat hij niets in mijn bieding zag en eigenlijk de gitaren uit mijn hoofd gezet en verder niet meer aan gedacht.

Kreeg ik deze week plots een mail dat hij bij nader inzien toch mijn bieding accepteerde.

En vanmorgen dan beide gitaren opgehaald waaronder deze Epiphone.

De gitaar verkeerd in absolute nieuwstaat, echt nergens een krasje of buts te bekennen, frets ook als nieuw.
Deze Epi zag in 2004 het levenslicht in de Peerless fabrieken in Korea.
Deze fabriek schijnt erg goede Epi's te bouwen, maar productie is daar inmiddels gestopt.

Toen ik naar huis reed zag ik dollartekens in mijn ogen, echter mijn vriendin heeft daar een stokje voor gestoken en heeft mij een verkoopverbod opgelegd met betrekking tot deze gitaar (ze was nog steeds pissig dat ik mijn Elmaya ES 335 kopie had verkocht)

Ze wil persee dat er een (semi)hollowbody in de huiskamer staat als decoratie:???: vind ze erg mooi.
Enfin om een kleine oorlog te voorkomen....houd ik deze gitaar

Hij speelt eigenlijk erg fijn ook, klink erg goed en is heel mooi afgewerkt, bigsby werkt ook nog eens goed en voelt stabiel aan, hij is wel vrij zwaar, dat dan weer wel.


http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM3600.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM3601.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM3602.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM3603.jpg

HUESSEN
21 november 2010, 23:20
Mooie dikke vette gitaar......:ok: Wat motten die vrouwen nou??;) Komt deze ook uit de Marsupilami-fabriek??:D

geert1976
21 november 2010, 23:27
Mooie dikke vette gitaar......:ok: Wat motten die vrouwen nou??;) Komt deze ook uit de Marsupilami-fabriek??:D

Jij kent mijn vriendin niet, heetgebakerd Haags apparaat :D

Nee niet Matsumoku, Peerless:ok:

HUESSEN
21 november 2010, 23:31
Jij kent mijn vriendin niet, heetgebakerd Haags apparaat :D

Nee niet Matsumoku, Peerless:ok:


hoe dan ook, gave gitaar........ :ok:

geert1976
21 november 2010, 23:33
hoe dan ook, gave gitaar........ :ok:

Thanx,

Hij is ook inderdaad erg mooi en erg goed, ik ben alleen niet zo van de (semi)hollows, maar ik moet eerlijk toegeven dat die wel uistekend klinkt over mijn Fender Champ buizen-amp

Goeiemorgen
21 november 2010, 23:50
Heel mooi!

jimihattricks
22 november 2010, 00:52
fraai hoor.. :ok:

heeft deze nu wel of geen centerblok..?

geert1976
22 november 2010, 01:02
fraai hoor.. :ok:

heeft deze nu wel of geen centerblok..?

Heeft een dikke sustainbalk:ok:

Duhsjaak
22 november 2010, 04:49
Hi
Misschien vertel ik je dingen die je allang weet, maar als ouwe hippie kan ik het toch niet laten.
De heer Jorma was geen toetje (voor zover ik weet) maar een folkie/blues gitarist die al snel in The Jefferson Airplane ging.
Zijn rol is naar mijn smaak daarin wat onderbelicht gebleven, omdat het zowiezo een band was met een zooi enorme ego's. Het substantie gebruik (inclusief de meer traditionele substanties zoals alcoholica) is legendarisch.
De niet-over-de-top-en smaakvolle zaken die je op de J.A. LP's/CD's hoort zijn dus van hem.

Leuk dat ook de minder flashy goden een signature hebben gekregen. En ik vind jouw exemplaar echt waanzinnig mooi.
Voor de J.A. periode heeft ie met een flink aantal andere mensen gespeeld (zoals dat toen gebruikelijk was). Ik heb nog een opname uit een kroeg met Janis Joplin. Als het je wat lijkt PM je me maar.

De J.A. opnames zijn behoorlijk gedocumenteerd. Dus daarvoor heb je mij niet nodig. Er zijn genoeg uitgaven waarop de stereo en de mono versies staan. Denk daar niet te makkelijk over. De mono uitgaven waren vaak anders gemixt, zodat het vaak de moeite loont dan weer eens de stereo en dan weer eens de mono versie te draaien.

Hoe dan ook: Gefeli met deze zeer fraaie gitaar.
Groet, Gus

frander
22 november 2010, 11:39
J.a. Rules!!!

guitarkid
22 november 2010, 12:50
Jij kent mijn vriendin niet, heetgebakerd Haags apparaat :D


En ze kijkt duidelijk niet mee op dit forum.... :seriousf: Of: jij durft!!! ;)
Mooie gitaar, Geert!

@Gus: Jefferson Airplane was inderdaad een fantastische band! Ik als ook al wat ouder forummer (morgen wordt ik D.V. 52, dank U...:)) moet dat ook even onderstrepen! Ik heb alles wel op LP en nu cd.... En het leuke is dat ook hun bassist Jack Casady al lang een signature heeft! Ook een Epiphone! De Jack Casady Signature... Jawel!

Toen:
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/jack_casady.jpg

Nu:
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/P_JackCasady1.jpg

Gr. C.

macwilliams
22 november 2010, 12:58
Toch prachtig als je vrouw je verbied gitaren te verkopen.
Mooi ding Geert, gewoon houden:ok:

guitarkid
22 november 2010, 13:10
Toch prachtig als je vrouw je verbied gitaren te verkopen.
Mooi ding Geert, gewoon houden:ok:

Of zoals mij is gebeurd: ik wilde eigenlijk een Strat erbij, had er één op het oog en besloot toen om 'm toch niet te kopen, want ach, ik kon wel zonder. Eigenlijk wel gek, maar a la... :seriousf:
Zei mijn vrouw: "Koop dat ding nou gewoon, je wilt 'm toch zo graag?"
Zoals Tedje van Es al zei: "Origineel waar...!" :)

Maar Mac, die gitaar van Geert mag alleen als decoratie dienen, dat dan weer wel!

Gr. C.

Mr. Dynamite
22 november 2010, 17:04
Super vette gitaar! :crazyhappy:
Zoeen wil ik ook nog eens :lovelove:

Fisherman
22 november 2010, 17:18
Goed gedaan Geert! :ok::ok:

Bij jouw gaat het precies omgekeerd als bij de Fisherman, bij jou komen er steeds meer gitaren bij en bij mij gaan er juist gitaren uit.

Ik moet onder het mes (misschien wel 2-3 keer) en dus is het (op dit moment al) voorlopig einde gitaarspelen.

Veel plezier met deze beauty! :ok::ok::ok:

Hendriks
22 november 2010, 17:21
Goed gedaan Geert! :ok::ok:

Bij jouw gaat het precies omgekeerd als bij de Fisherman, bij jou komen er steeds meer gitaren bij en bij mij gaan er juist gitaren uit.

Ik moet onder het mes (misschien wel 2-3 keer) en dus is het (op dit moment al) voorlopig einde gitaarspelen.

Veel plezier met deze beauty! :ok::ok::ok:

Sterkte kerel.

Fisherman
22 november 2010, 17:24
Sterkte kerel.

Dank je wel, Hendriks. :ok::ok:

Zo, Fisherman gaat weer plat, kan nauwelijks een kwartier zitten, dus moet weer plat. Gegroet!!! :ok:

RS-Rik
22 november 2010, 17:25
beter als mijn vriendin die wil het liefst helemaal geen gitaar.

macwilliams
22 november 2010, 17:29
beter als mijn vriendin die wil het liefst helemaal geen gitaar.

Welke ga je nu buitenzetten dan?

Lodedsvd
22 november 2010, 17:30
gaaf ding en in superstaat :crazyhappy:

Fireburst
22 november 2010, 19:10
Welke ga je nu buitenzetten dan?

Welke vriendin ? Heeft hij er meerdere ? Cool...:sssh:

Geert, moest deze toch in de handel komen ga je er niet te lang mee moeten leuren lijkt me. Erg mooi, maar die El Maya was dat ook.

humbucker
22 november 2010, 20:21
Godverdikke, ik wou dat ik ze te koop had zien staan! Prachtig instrument!


Maareeuh, wat is nu het verschil met een gewone sheraton eigenlijk? Op het optische verschil na dan?

Morio66
22 november 2010, 20:23
Toch prachtig als je vrouw je verbied gitaren te verkopen.
Mooi ding Geert, gewoon houden:ok:

De enige gitaar die mijn vrouw wel mooi vond heb ik verkocht!!
Snapt niets van die idioten, je kunt maar op één gitaar tegelijk spelen..

geert1976
22 november 2010, 20:55
De enige gitaar die mijn vrouw wel mooi vond heb ik verkocht!!
Snapt niets van die idioten, je kunt maar op één gitaar tegelijk spelen..

Maar die Sheraton heb je nog, als je die verkoopt, heb jij ook oorlog denk ik:seriousf:

geert1976
22 november 2010, 20:55
Godverdikke, ik wou dat ik ze te koop had zien staan! Prachtig instrument!


Maareeuh, wat is nu het verschil met een gewone sheraton eigenlijk? Op het optische verschil na dan?

Goeie vraag ik denk dat ze elkaar niet veel ontlopen:ok: