PDA

View Full Version : Marshall 8280



AaronJay
21 november 2010, 18:22
Hallo allemaal,

Mijn eerste bericht op dit forum :)
En om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik heb een Marshall 8280 gezien die ik voor 275,- mee mag nemen. Hij is de eerste eigenaar, dat ding ziet er echt spiksplinternieuw uit. Volgens de eigenaar is hij in nieuwstaat. Ook het pedaal en de handleiding zijn aanwezig.
Ten eerste, is dit een goede prijs voor deze versterker?
En ten tweede; het is mijn eerste versterker (ooit), dus ik heb geen idee waar ik allemaal op moet letten tijdens het testen (ik las geloof ik iets over krakende "pots"?)
En als laatste, zijn er meer gebruikers met deze versterker? Ik kan er bijna alleen positieve dingen over vinden.

Hartelijk bedankt alvast!

macwilliams
21 november 2010, 18:52
Als het vergelijkbaar is met de 8240 dan is het een prima versterker. Je moet wel van de sound houden die dat ding produceert.

Meneer I.
21 november 2010, 20:00
Was ook mijn eerste "serieuze" amp. Heb er jaren met plezier op gespeeld en opgetreden. Zwakkere punten zijn inderdaad de pots die kunnen gaan kraken, verder ietwat steriel clean maar wel goed bruikbaar, een redelijk lekkere drive met contourknop. Geen metal, maar wel rock-crunch, -rhythm en -lead sounds en niet te vergeten de stereo chorus.

Ik heb die van mij een paar jaar geleden verkocht voor 300E, dus die 275E lijkt me wel een redelijke prijs.

Bij het testen:
- alle pots nalopen
- footswitches controleren op werking
- even voluit zetten
- de crunch en OD knop testen op de amp
- geen scheuren e.d. in speaker conussen
- als je een delay pedaal of zo hebt deze meenemen met twee snoertjes, dan kun je de FX loop checken
- cosmetisch nakijken
- vragen of de preampbuis wel eens vervangen is (er zit 1 buis in)

Succes!

Fireburst
21 november 2010, 20:29
Was ook mijn eerste "serieuze" amp. Heb er jaren met plezier op gespeeld en opgetreden. Zwakkere punten zijn inderdaad de pots die kunnen gaan kraken, verder ietwat steriel clean maar wel goed bruikbaar, een redelijk lekkere drive met contourknop. Geen metal, maar wel rock-crunch, -rhythm en -lead sounds en niet te vergeten de stereo chorus.

Ik heb die van mij een paar jaar geleden verkocht voor 300E, dus die 275E lijkt me wel een redelijke prijs.

Bij het testen:
- alle pots nalopen
- footswitches controleren op werking
- even voluit zetten
- de crunch en OD knop testen op de amp
- geen scheuren e.d. in speaker conussen
- als je een delay pedaal of zo hebt deze meenemen met twee snoertjes, dan kun je de FX loop checken
- cosmetisch nakijken
- vragen of de preampbuis wel eens vervangen is (er zit 1 buis in)

Succes!

Goeie tips ! En de prijs lijkt mij ook OK, zeker als hij in nieuwstaat is. Doen dus...:rockon:

Ik wil de tips van Iwan nog aanvullen met
- test zeker de reverb, die wil al eens uitvallen + moet geschakeld kunnen worden met het voetpedaal.

Mr. Dynamite
22 november 2010, 18:12
Gaaf ding, ik heb hem ook gehad.
De mijne ging weg voor 240/250 met pedaal maar zonder handleiding.
Deze prijs lijkt me echt wel ok dus. Verder erg leuke versterkers en hij kan ook flink hard :ok:

wim59
23 november 2010, 12:59
Joew, scheurt lekker, inderdaad alleen de potmeterjes, maar meestal stel je hem toch in zoals je wilt en kom je er niet veel meer aan. Ik heb er zelf ook een, en jaren plezier van gehad. Heeft helaas een defectje. Het crunch kanaal valt na een tijdje weg. Als ik dan op het schakelaartje druk en omzet naar clean en weer terug werkt het weer even. Iemans enig idee?? Onlangs overigens een Blackstar HT60 Stage gekocht, wat een lekkere amp, maar voor sommige sound mis ik m'n Marshall wel eens.

Meneer I.
23 november 2010, 13:02
Even off-topic ik heb laatst een Blackstar HT-40 aangeschaft. Maar daar kun je toch behoorlijke Marshall sounds uithalen vind ik.

Mufftin
23 november 2010, 13:09
Ik vind het een heerlijk versterker, heb hem zelf ook gehad!

wim59
23 november 2010, 13:18
Ja klopt, het enige wat ik mis is het echte dikke geluid van de marshall. De Blackstar klinkt wat opener en maar scheurt minstens zo goed, en... is heel veelzijdig.

Mufftin
23 november 2010, 16:09
Daar heeft Wim dan weer gelijk in.

AaronJay
5 december 2010, 17:36
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb hem net opgehaald, alles is prima in orde. Een vraagje alleen, is het mogelijk om een hoofdtelefoon op de 8280 aan te sluiten?
We kregen wel geluid door de hoofdtelefoon maar alsnog ook ui de speakers (dus niet helemaal het gewenste effect ;))

JohnLord
5 december 2010, 18:07
Grappig om te lezen dat iedereen hier roep dat de 8280 een gave amp is, maar iedereen heeft 'm "gehad". Heb hem zelf nooit gehad, maar heb er wel vaak op gespeeld en ik zou 'm meteen kopen.

edit:
Hmm, laatste post van TS niet gelezen... maar gefeliciteerd dan maar!

AaronJay
5 december 2010, 19:24
^Bedankt!
maar... iemand een idee?

JohnLord
5 december 2010, 19:30
Als je een plug in de jackaansluiting voor de hoofdtelefoon steekt, moeten de speakers worden uitgeschakeld, dus die lijkt de boosdoener.

big dooley
5 december 2010, 19:30
waar heb jij die koptelefoon op aangesloten dan?

maar goed, als je dat ding stil wil hebben dan, trek je de stekkertjes bij de speakers los (die zijn niet gesoldeerd als ik het goed heb)... het is een transistor eindversterker dus dat kan gewoon.. wel zorgen dat die stekkertjes geen onderling contact kunnen maken...

heb zelf de 8240 gehad... was mijn eerste marshall... nostalgie :)

AaronJay
16 december 2010, 20:40
Ergens aan de achterkant zit een aansluiting waar je geluid uit je hoofdtelefoon kunt krijgen... Maar nergens zit een aansluiting speciaal voor je koptelefoon. Ik las wel op een forum dat je je speakers los kan trekken als hij uit staat, maar de man waar ik hem van kocht zei dat hij dan "zijn ei niet kwijt kan" wat schadelijk zou kunnen zijn.
zie hier http://www.marshallamps.com/downloads/files/VS1%20hbk%20Eng.pdf de handleiding
Bedankt!

AaronJay
19 december 2010, 12:49
dus.. Iemand een idee :P?
Ik wil geen gekke dingen doen zonder dat ik het zeker weet... Niet dat ik per ongeluk mn versterker/koptelefoon opblaas ;)