PDA

View Full Version : EPI lp sxtandard



collette
21 november 2010, 14:33
heb dus een epi les paul standard en wil deze wat upgraden.
nieuwe elementen in steken of zo.
speel vooral blues.
iemand suggesties.

Fuhgawz
21 november 2010, 14:37
Ik heb wel een suggestie: geef zelf wat meer info, dan krijg je ook betere info terug! Wat bevalt er niet aan de huidige elementen / wat wil je anders? Hoeveel geld heb je te besteden? Wat gebruik je verder qua apparatuur? Wat voor soort 'blues' wil je spelen? Kun je misschien op YouTube of zo een clip vinden met een geluid dat je mooi vindt? Etc etc etc...

collette
21 november 2010, 14:42
heb een fender blues junior, en een ibanez ts9 tubescreamer. speel vooral srv achtige dingen wat gary more. wat mij niet bevalt is dat hij wat dof klinkt

Midwolda
21 november 2010, 15:40
Soldeer er eerst eens een treble bleed in (of twee, je hebt twee volumeknoppen neem ik aan).
Denk dat dat al een hoop verschil maakt, voor die paar eurocenten zou ik het niet laten.

RockinRein
21 november 2010, 16:07
Een treble bleed, kan je daar wat meer info over geven?

ik kwam het al ergens tegen, maar hoe werkt het, waar soldeer ik die tussen en vooral wat doet het?

Midwolda
21 november 2010, 18:10
Vrij uitgebreid verhaal. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=120257)

vulvasonic
21 november 2010, 20:05
Vrij uitgebreid verhaal. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=120257)

Het nieuwe testament is ook een vrij uitgebreid verhaal en ook daar is nog nooit iemand wijzer van geworden.






Sorry, ik liet me gaan...

Collette; probeer eens een 'betere' Les Paul over je versterker. Als dat inderdaad een stuk beter klinkt, dan heb je een kutgitaar (of een gitaar met kutelementen). Je kunt je gitaar ook eens over een heel ander type versterker gooien, want het kan natuurlijk ook zomaar zijn dat de combinatie van jouw gitaar met jouw versterker niet ideaal is voor het geluid waar je naar zoekt.

Ik weet te weinig over de echte karakterverschillen tussen al de duizenden verschillende elementen die te verkrijgen zijn. Het element is wel 50% van je gitaargeluid, dus het is zeker de moeite waard om je goed in te lezen en je te verdiepen in het wereldje. Kijk echter uit met types zoals ik, die meteen beginnen te roepen dat element zus en zo absoluut de beste is. Dat bepaal jij namelijk en niemand anders.

Ik kan je hier niet veel verder helpen. Succes!