PDA

View Full Version : Hoe krijg ik mijn set compleet



2e rocker
21 november 2010, 13:11
IK speel met een Jackson Dinky Pro, een peavy valveking top, een box met 2 celestion+beamblockers en een Boss ME-50.

http://www.musik-produktiv.nl/jackson-dinky-pro-series-dk-2-bk-3194198.aspx

http://www.musik-produktiv.nl/peavey-valveking-vk100.aspx

Het probleem is dat ik hoe ik ook aan al die knoppen draai, ik nooit het geluid krijg wat ik wil.(dit gaat richting, Megadeth, Vai, en Jason Becker).
IK ben er (samen met mijn leraar) achter gekomen dat het ligt aan het pedaal. Er zit bijvoorbeeld geen goede toonregeling op en de dynamiek is ook weg bij het kleinste beetje vervorming dat ik erin gooi.

Is het het beste om 1 goed pedaal te kopen of kan ik met wat ik nu heb op een manier toch krijgen wat ik zoek?

btw, ik ben al gaan zoeken naar andere pedaaltjes. Kwam niet echt iets met de WOW-factor tegen.

lollol
21 november 2010, 13:24
Haal eerst je ME-50 weg, bedenk dan wat je mist en vertel het dan hier...

2e rocker
21 november 2010, 14:29
Als ik die me50 weg haal....

dan heb ik niks over om oversturing mee te maken.(die oversturing in mijn versterker is niks)

Dus, of ik moet een nieuw pedaaltje hebben of ik moet weten of er nog een mogelijkheid bestaat mijn geluid uit de me50 te halen.

Renin
21 november 2010, 14:51
Als ik die me50 weg haal....

dan heb ik niks over om oversturing mee te maken.(die oversturing in mijn versterker is niks)

Dus, of ik moet een nieuw pedaaltje hebben of ik moet weten of er nog een mogelijkheid bestaat mijn geluid uit de me50 te halen.

mwoah lekker geluidje toch?

http://www.youtube.com/watch?v=D1KECn9NxsA

The Unforgiven
21 november 2010, 16:34
Je moet je overdrive ook niet uit een pedaal willen krijgen, je oversturing moet gewoon uit je versterker komen.

Buzzel
21 november 2010, 17:03
Je moet je overdrive ook niet uit een pedaal willen krijgen, je oversturing moet gewoon uit je versterker komen.

Is jou mening. Waarom zouden er honderden pedaaltje op de markt zijn terwijl het niet mooi 'zou' klinkt? Het lijkt mij sterk dat je een mooi overdrive geluid alleen uit de versterker kunt halen, hoewel de versterker natuurlijk wel een belangrijke ondergrond is.

Ik heb zelf nu ook een setup van een bassman met een fulltone OCD, nou dat klinkt lang niet slecht (is geen overdrive i know).

Mitch
21 november 2010, 17:12
Zo zo, vloeken in de kerk :D Je kan prima oversturing uit pedalen halen hoor...

De ME50 is niet het meest geschikte platform voor dynamische scheur, maar een Valveking is toch ook weer niet zó slecht? Oké, het is een beetje een budget amp, maar toch niet slecht in zijn soort. Wat is er nou eigenlijk precies mis met die sound? Kom je mids tekort? Alghele dynamiek? Beukt het niet? Is het laag te weinig of juist te los? Kortom: probeer zo precies mogelijk je probleem te omschrijven, anders krijg je het blinde roepen van pedaaltjes en daar heb je helemaal niets aan.

Renin
21 november 2010, 19:15
Zo zo, vloeken in de kerk :D Je kan prima oversturing uit pedalen halen hoor...

De ME50 is niet het meest geschikte platform voor dynamische scheur, maar een Valveking is toch ook weer niet zó slecht? Oké, het is een beetje een budget amp, maar toch niet slecht in zijn soort. Wat is er nou eigenlijk precies mis met die sound? Kom je mids tekort? Alghele dynamiek? Beukt het niet? Is het laag te weinig of juist te los? Kortom: probeer zo precies mogelijk je probleem te omschrijven, anders krijg je het blinde roepen van pedaaltjes en daar heb je helemaal niets aan.

Ik persoonlijk zou een sound á la Megadeth niet snel uit een pendaaltje halen, maar ach ieder zijn meug.

Wellicht is een eq in de loop ook wel een goed idee, aansluitend op bovenstaande. Dus.... kerel, wat is je probleem :)