PDA

View Full Version : Serienummer Gibson Explorer



The_Edge_Gibson_Explorer
21 november 2010, 12:38
Beste forumleden,

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe Gibson Explorer gekocht, alleen ik kan het serienummer niet vinden op de gitaar aangezien het serienummer volgens vele plaatjes onder de stemmechanieken zou zitten. Kan het serienummer ook ergens anders zitten?

Alvast bedankt voor de moeite.

Mvg,

Joey

frander
21 november 2010, 13:06
Zeker een Chinees....

Johannes
21 november 2010, 13:31
heb je foto's van je gitaar?

B-stone
21 november 2010, 20:38
normaal toch gewoon achterop de headstock?

zoals hier?

http://www.elderly.com/vintage/items/images/30U/30U-14607_headstock-front.jpg

groetjes Bram

HUESSEN
21 november 2010, 23:25
normaal toch gewoon achterop de headstock?

zoals hier?

http://www.elderly.com/vintage/items/images/30U/30U-14607_headstock-front.jpg

groetjes Bram



zo is het ,en anders niet......

geert1976
21 november 2010, 23:31
normaal toch gewoon achterop de headstock?

zoals hier?

http://www.elderly.com/vintage/items/images/30U/30U-14607_headstock-front.jpg

groetjes Bram

Yup en anders ben ik bang dat eea aan jouw Gibson cq Gibsun niet klopt:makeup:

Fisherman
22 november 2010, 17:08
Ik vrees dat mijn voorgangers gelijk hebben, er is iets gruwelijk misgegaan.

Kerel, erg jammer dat je ons op het forum niet eerder hebt geraadpleegd en/of om advies, tips en tricks hebt gevraagd, want je hebt hoogstwaarschijnlijk een neppert gekocht.

Overigens, teruggaan kan altijd, er bestaat namelijk een wetsartikel dat
"non-conformiteit" heet, ook al betreft het een transactie tussen particulieren.
Misschien zit ik ernaast, maar ik heb zelf ook eens -met een auto- zo'n geintje meegemaakt en toen kreeg de Fisherman al z'n centjes terug.

Wat ook meehielp was dat Fisherman toen nog WEL blakend van gezondheid was en 135 kilo schoon aan de haak woog qua sportschoolkilo's.

Inmiddels is dat verleden tijd en moet de Fisherman helaas onder het mes (waarschijnlijk meerdere keren)...:(:(:(
-wat overigens niets met dat fitness-verleden te maken heeft b.t.w. :stop:-

nickofzo
22 november 2010, 17:54
een stel fotos zou goed doen..

The_Edge_Gibson_Explorer
22 november 2010, 18:44
Dat is dan fijn aangezien ik heb bij een zaak heb gekocht die een gibson dealer is. Ik heb wel een boekje en een certificaat gekregen bij de gitaar. Ps foto's heeft toch geen zin omdat er gewoon niet op de gitaar staat behalven Gibson en ik weet niet hou ik foto's kan uploaden.

frander
22 november 2010, 19:35
Vreemd.....

nickofzo
22 november 2010, 19:39
oke jammer.. anders hadden we er nog naar kunnen kijken en discusieren over de echtheid

The_Edge_Gibson_Explorer
22 november 2010, 19:41
Ik heb mijn serienummer gevonden, de persoon of robot was blijkbaar zo goed met het verven van mijn gitaar dat hij ook maar mijn serienummer heeft megeverft. Ik heb net nog gekeken en als ik de gitaar is het licht hou in een bepaalde hoek kon ik een stukje van mijn serienummer ziet. Iedereen erg bedankt voor het snelle reageren.

Mvg,

Joey

HUESSEN
22 november 2010, 20:09
Weet je ook al hoe je het serienummer moet lezen ?

macwilliams
22 november 2010, 20:30
Van rechts naar links toch?

HUESSEN
22 november 2010, 20:34
Bedoel "ontleden"

The_Edge_Gibson_Explorer
22 november 2010, 20:40
Nee, geen idee hoe dat moet maar ik zou het fijn vinden als u me dat even kon uit leggen. Ik ben blij dat het een (echte) is en dat ik gelukking niet voor niets zo veel geld heb betaald.

The_Edge_Gibson_Explorer
22 november 2010, 20:42
Nee, geen idee hoe dat moet maar ik zou het fijn vinden als u me dat even kon uit leggen. Ik ben blij dat het een (echte) is en dat ik gelukking niet voor niets zo veel geld heb betaald.

Ps kan ook iemand me uitleggen hou ik foto's kan uploaden zodat ik mijn gitaar kan laten zien voor mensen die dat intressant zouden vinden?

Mvg,

Joey

Agent_Smith
22 november 2010, 20:54
Ps kan ook iemand me uitleggen hou ik foto's kan uploaden zodat ik mijn gitaar kan laten zien voor mensen die dat intressant zouden vinden?

Mvg,

Joey

Nou, ik ben niet vies van een Explorer :D Dus kom maar op met die feauteaus! :D

nickofzo
22 november 2010, 20:56
uploaden met imageshack.us (imageshack.us)
en de direct link hier plaatsen

HUESSEN
22 november 2010, 21:03
1e en 5e getal geven het bouwjaar aan. 2e,3e,4e getal samen geeft de productiedag aan .En de laatste cijfers het de zoveelste geproduceerde gitaar van die dag.

Hierbij een linkje waar je het nummer kunt invoeren en dan de productie informatie krijgt.....

http://www.guitardaterproject.org/gibson.aspx

The_Edge_Gibson_Explorer
23 november 2010, 18:33
Dit is mijn gitaar alleen er komt wel nog een zwarte slagplaat op, maar die moet ik nog laten maken door mijn oom.

http://img26.imageshack.us/img26/2953/p6210107.jpg
http://img29.imageshack.us/img29/5554/p101009220319.jpg

Ik vind hem persoonlijk geweldig uit zien maar dat is ieder voor zich.En hij speelt aardig voor wat ik tot nu kan maar dat kan ik niet teveel over oordelen aangezien ik pas anderhalve maand gitaar speel.

universe777
23 november 2010, 18:55
Aha, een witte... Nu snap ik het verhaal van de "dikke lak". ik heb een witte V gehad. Die zat ook veel dikker in de lak dan mijn zwarte. Heeft waarschijnlijk met de dekking te maken. Mijn serial was ook nagenoeg niet te lezen. Coole gitaar!

Braindead
23 november 2010, 19:03
Vette plank man! En zo zie je maar dat je altijd voorzichtig moet zijn met (voorbarig) conclusies trekken. Ik heb een Gibson uit 93 en het het serienummer is (vooral eerste cijfer) ook niet heel lekker eringestampt. Of te dik gelakt inderdaad. Kan gebeuren, Gibson staat nou niet bepaald bekend om de superieure afwerking maar desondanks beter een Gibson dan een Gibsun :)

The Unforgiven
23 november 2010, 19:24
Damn, een echte schoonheid hoor, en dat na 1,5 maand les:).

The_Edge_Gibson_Explorer
23 november 2010, 20:02
Damn, een echte schoonheid hoor, en dat na 1,5 maand les:).

Dank je wel. Voor mij was het de gitaar en omdat ik het geld had heb ik hem meteen gekocht. Want als ik zou wachten dan had ikmisschien er het geld niet meer voor.

nickofzo
23 november 2010, 20:22
als die strat er niet op zou staan zou ik toch zweren dat het een zwartwitfoto is

edit: mooie sexplorer!

mezelf
23 november 2010, 20:43
Goh wat zonde, Ik zou hem even langs de dealer brengen en het hem even laten uitleggen:P

signsofzodiac
23 november 2010, 22:58
Prachtige gitaar, echte klassieker. En het is altijd goed om een gitaar "boven je stand" te hebben. Het inspireert en houdt je zich ontwikkelende spel niet tegen. Gefeliciteerd!

Goeiemorgen
23 november 2010, 23:49
Mijn droom gitaar :blast:

Fisherman
24 november 2010, 12:04
Ik wil niet plagen uiteraard en nog gefeliciteerd met je aankoop, maarrrr.....

DIT is de (bijna dan) ultieme "The Edge" Explorer:
http://i897.photobucket.com/albums/ac171/DutchFisherman/Gibson%20Explorer%2076%20reissue%20Ltd%20Edition%2 01998/foto-5-1.jpg

En verder, veel speul plezier en rock on! :punk:

universe777
24 november 2010, 12:39
Misschien qua looks wel meer richting the edge. maar voor mij echt niet de ultieme explorer.

Bovendien, dit is toch zo'n anniversary versie? net als met de Anniversary van de 58 V klopt ten eerste de body schape al niet.
Zowel de V als de Explorer hebben de moderne lijnen meegekregen en niet de originele oude.
Dat is iets wat ik nooit snap van Gibson. Anniversarys of reissues die gewoon niet kloppen.

De exlporer 84 reissue klopte bv ook niet. De originele had hoeken die veel ronder waren dat de nieuwe versie.