PDA

View Full Version : MadAmp G2



JvD.
21 november 2010, 10:56
Dag allen,

Ik heb een beetje rare vraag, namelijk: "kan ik dit"
http://www.madamp.biz/g2.htm

Ik heb ervaring met pedaaltjes maken en modden en ik kan erg netjes solderen. Ik weet wanneer er kans is op electrocuteren ik weet alleen niets van buisjes.

Is dit een mooie manier om dat te leren?
Zijn er mensen die dit ding gebouwd hebben en de handleiding willen delen met mij? (dan krijg ik een beeld van wat je moet kunnen)

nico verduin
21 november 2010, 11:05
Volgens mij zijn die kitjes van Madamp altijd wel duidelijk beschreven. Dus zou niet weten waarom niet.

oigun
21 november 2010, 12:17
Ja dat kan jij, no prob.

st.robot
22 november 2010, 16:48
hey,

Ik heb de g2 gemaakt en het is echt goed te doen met weinig tot geen ervaring. mijn enige soldeerervaring was met het aansluiten van potmetertjes in een elektrische gitaar. 't is een leuke versterker voor thuis , gaat nog best hard voor 2 watt.

ziet er nu zo uit:
http://i697.photobucket.com/albums/vv335/st-robot/P1800473.jpg

grtz

JvD.
22 november 2010, 16:52
Ah, leuke reacties. nu krijg ik nog meer zin in knutselen. Ik las op de madamp site dat je bij een bestelling met wat korting een speaker kunt kopen. iemand daar ervaring mee?
(ik ben echt van de 12", ook al is de amp zo mini)

G.G.
22 november 2010, 18:12
Die G2 moet wel te doen zijn. Ik lwam met de A15MKII behoorlijk in de knoei, maar die is ook 10x gecompliceerder.

Ik heb de G2 van Minda een keertje gehoord en hetis best een leuk ding. Vraag me nog steeds af hoe ze voor het geld zo'n kitje kunnen samenstellen.

nico verduin
22 november 2010, 18:46
Vraag me nog steeds af hoe ze voor het geld zo'n kitje kunnen samenstellen.Goedkoopste van het goedkoopste in de onderdelen en groot inkopen...... Kwaliteit speelt geen rol....

G.G.
22 november 2010, 19:13
Goedkoopste van het goedkoopste in de onderdelen en groot inkopen...... Kwaliteit speelt geen rol....


ja dat moet wel op die manier. Mijn laatste 5 wattertje zat rete simpel in elkaar, met gratis trafos en gratis buizen en die ging al HEEL dik over de 100 euro heen (sozo en od caps, alle weerstanden min. 1 watt, teflon draad, alpha pots etc).

Meneer I.
22 november 2010, 23:31
Welliswaar een verkeerde plek misschien, maar er is een heel leuk compleet kitje te koop in de UK van AstonElectronics. Het is een Fender Champ Clone kit met SS rectifier welliswaar, maar inclusief cabinet en speaker (VK Champion). Ben je in een keer klaar. De componenten zijn vele malen degelijker dan die van Madamp. (ook ik heb een A15MkII gebouwd).

Hier een link:
www.astonelectronics.com

Van deze toko heb ik de VK6V6 gebouwd, ook een superampje! Goede service en Geoff van AstonElectronics is erg behulpzaam bij vragen via de mail.