PDA

View Full Version : Op zoek naar een Nieuwe Gitaar



Manolito
7 juli 2001, 13:00
Hallo allemaal, ja ik ben dus op zoek naar een nieuwe gitaar die maximaal F 800,- mag kosten, dan zijn er natuurlijk tig keuzes. Ik ben vooral op rock stijl gericht, een mooie gitaar hoeft het echt niet te zijn, als het maar goed klinkt. Met tremolo en als het kan 24 frets. De vraag is ook waar ik misschien meer op moet letten.

Ibanez
8 juli 2001, 12:43
misschien een ibanez rg 420 of een ephiphone les paul? ik zou in ieder geval geen fender nemen want die vind ik niet(zo heel erg)mooi

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-07-13 19:08 ]</font>

Iron Duke
9 juli 2001, 12:38
Hier is een site die redelijk goede informatie geeft over waarop te letten bij de aanschaf van een nieuwe gitaar.

Iron Duke
9 juli 2001, 12:38
http://www.myfirst.net/axpert/p1.htm

anoniem
9 juli 2001, 21:27
Mag ik weten waarom Fender gitaren geen Rock gitaren zijn. Ik dacht toch te weten dat zowat alle rock-giateristen (zelf degene die normaal niet van een Les Paul weg te slaan zijn) op een of meerdere momenten in hun carriere op zo'n doos gespeeld hebben.

Ik heb een Fender Strat Deluxe 1989 en een Fender Tele 1998 en beide zijn per definitie Rock gitaren, sorry het is nou eenmaal niet anders!

Met vriendelijke groeten,

Ed (die wel toegeeft dat Floyd Rose tremolo's en actieve elementen zeer geschikt zijn voor HardRock en Heavy Metal)

Ibanez
10 juli 2001, 17:14
sorry sorry hoor maar ik bedoel eigenlijk dat het geen rockgitaren van vorm zijn en bijv. vergeleken met ibanez heeft het geen rockgitaar-imago.

Ibanez
10 juli 2001, 17:14
maar je kan er natuurlijk wel flink wat distortion opzetten.

Ibanez
13 juli 2001, 20:08
kheb me bericht al veranderd

tmcm
14 juli 2001, 19:39
Ipv merken zou je eerst misschien eens moeten denken of je (1)humbuckers of een (2)singlecoil geluid zoekt, of je een traditioneel(B) rock of (C) modern rock geluid wil. Bijvoorbeeld heel generaal:
1-B: Les Paul, SG, Hammer
2-B: Strat, tele,
1-C: IBanez, Charvel
en als je heavy kamikaze divebombs wil maken moet er een flyod/kahler of Edge op zitten.

Manolito
14 juli 2001, 20:17
Helpt het als ik zeg dat ik vooral nu Metallica speel (nu dus op mijn akoestische gitaar)? Ja en Queen, maar die nummers van die band zijn eigenlijk alleen maar het best te spelen op een elektrische. Brian May doet er heel wat kunstjes mee, die je echt niet op een akoestische kan, terwijl Metallica, ja dat is een heel andere kant eigenlijk. Ook speel ik Extreme en ja wat Santana heb ik geprobeerd, maar ook daar is elektrisch een must. Ik heb ook vandaag enkele Vantage gitaren gezien in de vorm van een RG model, met alles erop en eraan (tremolo geen Floyd Rose, toplock, 24 frets) voor 500,-. Ik heb hem ook getest, maar ik kan nog niet eruit halen of het ook kwaliteit biedt, want zo vaak heb ik nog niet elektrisch gespeeld. Ik vind alles al klinken. Toch denk ik beter lekker door te sparen, dan ga ik wel over de duizend, maar heb ik een goede gitaar waar ik laaaaaang plezier aan zal hebben.:smile:

sleep_to_saturate
15 juli 2001, 05:52
Ik heb een vantage-gitaartje. Heb er jarenlang plezier van gehad.. Ja nou ik een nieuwe Epiphone LP heb vind ik hem niks meer.. maar ja, als ik een Gibson LP zou kopen zou ik m'n nieuwe gitaar weer niks vinden..
Als beginnersgitaar is het geen slecht gitaartje die vantage.. Ik bedoel tegen de tijd dat je echt goed kan spelen is het toch weer tijd voor een nieuwe gitaar.