PDA

View Full Version : Sufjan Stevens binnen 2 uur



Megadeth22
20 november 2010, 23:35
Een vriendin kwam langs om een nummer op te nemen; ze koos "John Wayne Gacy Jr". Het nummer is binnen 2 uur opgenomen, en "gemixt" en "gemastered". De gitaar is 1 take, de 1e zang en de 2e zang ook allebei maar 1 take. Mede door tijdsdruk en ook doordat het dan een veel emotioneler karakter heeft dan bijv. een metronoom strakke opname.

Mijn vriendin heeft trouwens alles gespeeld / gezongen, ik heb haar alleen geholpen bij het opnemen. Hoe vinden jullie het? :)

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=9896642

Duhsjaak
21 november 2010, 02:18
Hi
Een van mijn all time fave tracks is The Garden Of Jane Delawney van The Trees. Een Engelse folk rock band die in het kielzog van The Fairports mee op kwamen. Jaartal (gok ik) 1969 op CBS. En ik weet dat er nog aardig wat musici zijn die warm lopen voor deze LP. Of ie ooit als CD is gereleased weet ik niet.
Dezelfde volledig ongerijmde combi van zelfbewust zingen en een breekbaar geluid.
Kun je haar laten zingen in een groot membraam condensator microfoon, dan zou ik dat zeker eens proberen. Misschien dat Ribbon nog iets mooier zou zijn, maar die zijn behoorlijk schaars.
Ik vind m prachtig, die track. Te vriend houden die vriendin!!!
En als de donder meer (en liefst origineel) werk laten doen.
Gisteren had ik ineens een 1970 opmerking terug die ik kwijt was: Keep on keepin' on!!!
Vriendelijke groet, Gus

Megadeth22
21 november 2010, 13:09
Hi
Een van mijn all time fave tracks is The Garden Of Jane Delawney van The Trees. Een Engelse folk rock band die in het kielzog van The Fairports mee op kwamen. Jaartal (gok ik) 1969 op CBS. En ik weet dat er nog aardig wat musici zijn die warm lopen voor deze LP. Of ie ooit als CD is gereleased weet ik niet.
Dezelfde volledig ongerijmde combi van zelfbewust zingen en een breekbaar geluid.
Kun je haar laten zingen in een groot membraam condensator microfoon, dan zou ik dat zeker eens proberen. Misschien dat Ribbon nog iets mooier zou zijn, maar die zijn behoorlijk schaars.
Ik vind m prachtig, die track. Te vriend houden die vriendin!!!
En als de donder meer (en liefst origineel) werk laten doen.
Gisteren had ik ineens een 1970 opmerking terug die ik kwijt was: Keep on keepin' on!!!
Vriendelijke groet, Gus
Super bedankt! Ze heeft ook wat nummers zelf geschreven dus daar ga ik zeker achteraan, ben zeer benieuwd. En van die microfoon, tsja dat wordt moeilijk haha. Als ik later rijk ben zorg ik daarvoor, nu houd ik het op een 45 euro Samson microfoontje. :p
Maar nogmaals bedankt voor de positieve reactie, ik ga 'm aan haar laten zien. :)

Duhsjaak
22 november 2010, 05:18
Hi
Ik snap dat argument over geld is belangrijk is als geen ander. Want ik heb altijd tekort. Als budget blutget wordt is de lol er wel af.
Post eens een oproep of er niet iemand je te hulp zou kunnen schieten qua opname mogelijkheden?
Bij jou/jullie in de buurt bedoel ik.
Je zou hier emer dan welkom zijn, maar ik woon in het woeste westen, dus da's een tering eind weg.
Je zou het ook kunnen combineren, maar de coffee shops gaan hier in rap tempo dicht.
Als je me een PMmetje zendt met een tijdelijk email adres, dan kan ik je die Trees track zenden. Je zult versteld staan.

Met vreindelijke groet,
Gus

duckman
24 november 2010, 14:43
mooie stem, zeker meer mee doen!!