PDA

View Full Version : Cort Artisan A5, joehoe!



The Bertman
20 november 2010, 17:22
Yes, ik kan eindelijk weer eens in het basforum posten. :) Vandaag een Cort Artisan A5 gekocht bij Bass Connection in Hilversum.
Ik had al jaren een Cort GB die me prima beviel, maar ik kwam toch regelmatig wat lage noten te kort, dus stiekem wel aan een 5-snaar zitten denken. En toen kwam ik dit ding tegen voor niet teveel, dus meteen toegehapt!
Prachtig ding, 5 snaren dus, neck trough, Mighty Mite pickups, aktief uiteraard. Body van maple, neck van wenge met maple strips.
Ik had natuurlijk al goeie ervaring met Cort, maar ik sta te kijken hoe ze het kunnen bouwen voor het geld, echt prachtig!
En Bass Connection mag ook blijven, prima winkel, Edwin is een aardige gast, vanmorgen anderhalf uur bezig geweest terwijl ik toch het goedkoopste basje van de winkel aan het testen was. Net te ver weg, anders zat ik daar vaker.

http://www.sleepwalkers.nl/foto/cort5voor.jpg

http://www.sleepwalkers.nl/foto/cort5achter.jpg

kamiel
20 november 2010, 17:28
prachtig!:D

Flipkoos
20 november 2010, 18:23
Prachtig ontwerp, die Artisans! Heel origineel, natuurlijk en die doorlopende hals is erg stijlvol.
Gefeliciteerd.

JazzBass
20 november 2010, 20:02
Erg chique, mooi gedaan! De body doet me iets aan een stratocaster denken, beetje sportief ofzo.. :strat:
:ok:

The Bertman
20 november 2010, 20:21
Ach, het is niet meer dan een wat uitgerekte jazzbas, niet superspectaculair, maar wel mooi. O ja, hij speelt ook heerlijk, al moet ik erg wennen aan die extra snaar.

Lodedsvd
20 november 2010, 23:44
ik vind dat ie er roch wel strak uitziet met die strepen wees blij man! :seriousf:

The Bertman
21 november 2010, 00:09
Man, ik ben in geen tijden zo blij geweest! :D Helemaal wat ik hebben wou!
En volgende week zit ik in de studio, cd'tje opnemen, dus precies op tijd.:)

Duhsjaak
21 november 2010, 02:02
Hi
Gefeli!!!
Actief of niet blijft altijd een punt van inzicht. Maar zo'n neck through speelt als een droom natuurlijk.
Ik ben heel benieuwd hoe dit geluid zich houdt in de mix. Moet rechtovereind blijven als het goed is.
Gebruik m in gezond, zou mijn oma zeggen!
Dubbel fijn weekend. Gus

Lodedsvd
21 november 2010, 11:58
Man, ik ben in geen tijden zo blij geweest! :D Helemaal wat ik hebben wou!
En volgende week zit ik in de studio, cd'tje opnemen, dus precies op tijd.:)

Misschien een mp3'tje posten dan? ben echt benieuwd!

muziekschuur
21 november 2010, 12:09
Zitten er al strap locks op?

The Bertman
21 november 2010, 12:21
Ja, een mp3 is een goed plan. Ik zal er twee posten, we waren al bezig met cd-opnames, en die heb ik gemaakt op mijn vorige bas, een Cort GB, die ik nu dus heb ingeruild. Leuke vergelijking met de nieuwe.

En er zitten nog geen straplocks op. Dat hebben al mijn andere gitaren wel, dus dat komt er wel, maar het heeft geen haast, omdat ik weinig optreed met de band waar ik in bas.

Lodedsvd
21 november 2010, 15:38
Ja, een mp3 is een goed plan. Ik zal er twee posten, we waren al bezig met cd-opnames, en die heb ik gemaakt op mijn vorige bas, een Cort GB, die ik nu dus heb ingeruild. Leuke vergelijking met de nieuwe.

En er zitten nog geen straplocks op. Dat hebben al mijn andere gitaren wel, dus dat komt er wel, maar het heeft geen haast, omdat ik weinig optreed met de band waar ik in bas.

zijn straplocks echt zo goed/gemakkelijker?
ik heb er namelijk nergens opzitten ;)

The Bertman
21 november 2010, 16:31
Nou, ik vind het wel makkelijk. Valt je strap er niet af.

Acoustic Capo
24 november 2010, 23:09
fucking mooie basgitaar
Als je daar nog niet in love mee bent:mmmm:, dan weet ik het ook niet meer.