PDA

View Full Version : Stevie Ray Vaughan en Jimi Hendrix covers!



Axl Rose
20 november 2010, 17:13
Hoi allemaal,

Een tijdje geleden weer dat ik iets gepost heb! :D De volgende bluessongs heb ik opgenomen!

Stevie Ray Vaughan - Riviera Paradise
Jimi Hendrix - Voodoo Child
Jimi Hendrix - Little Wing
Stevie Ray Vaughan - Pride And Joy
Jimi Hendrix - Red House


Je kunt ze hier beluisteren:

www.myspace.com/brendblues

Ben benieuwd naar jullie feedback! cheers!

pasqual
21 november 2010, 00:10
goed hoor. goeie SRV sound! ik heb er van genoten.

groeten Pasqual.

Axl Rose
21 november 2010, 10:39
Dankjewel Pasqual!! Doet me goed om dat te horen! :)


cheers!

deefke666
21 november 2010, 10:56
ik vind dit echt aangenaam om naar te luisteren, knap gedaan :ok:
geweldig gitaargeluid ook naar mijn mening

grtz d

rpl
21 november 2010, 11:12
Sjapoo, ik heb net Pride And Joy beluisterd en dat was heel goed evenals je sound :ok:

Axl Rose
22 november 2010, 19:15
@deefke666: dankjewel! Ik heb onlangs een podhd500 aangeschaft, erg tevreden over de geluiden die eruit te halen zijn!

@rpl: Thanks muchos!!

Ik heb nu ook Stevie Ray Vaughan's - Tin Pan Alley opgenomen en op m'n myspace gezet! Ben benieuwd wat jullie van die gitaarjam vinden!

www.myspace.com/brendblues

rudolf
23 november 2010, 15:03
wow netjes man. Heb heerlijk een half uurtje ofzo geluisterd naar al je nummers.

Stratman70
24 november 2010, 12:45
Wow! Wat een gave weergave van het geluid van de enige echte SRV man!
Met name Voodoo Child is gewoon helemaal perfect qua sound, maar eigenlijk klinken ze allemaal erg goed.
Je spel is ook helemaal oké, alleen denk ik dat het tremolo-arm gebruik in Riviera Paradise iets over de top is, waardoor het soms wat de valsige kant op gaat.

Maar petje af, ik doe het je allemaal niet na. En je sound is echt van te smullen!

Axl Rose
24 november 2010, 20:01
@rudolf: dankjewel! Erg gaaf om te lezen dat je ze allemaal beluisterd hebt ook nog!

@ stratman: wow, dankjewel voor het luisteren en de feedback! Khad niet verwacht dat er zulke positieve reacties op zouden komen! Ben het helemaal met je eens betreft Riviera Paradise! haha, ik vind lastig het tremolo in dat liedje en überhaupt, vlekkenloos en consistent te gebruiken, daar ga ik zeker aan werken komend tijd! :)

Solidkick
27 november 2010, 00:29
lekker gespeeld mr. Rose!
Volgende x met een knallende band!!

Axl Rose
27 november 2010, 11:26
thanks muchos solidkick! Ja, ik hoop ooit in een bluesbandje te gaan spelen! maar eerst ga ik mij nog veel verder verdiepen in Stevie Ray Vaughan's gitaarspel! Ik heb nog een hoop te leren! :)
Erg bedankt voor het luisteren en je comment!

bluegate
27 november 2010, 12:36
Klinkt goed, lekker gespeeld.
Mocht je niet in een band spelen, zou ik dan zeker gaan doen.
Je leert dan veel beter omdat je het direct in de praktijk kunt testen wat waar werkt en wat niet ;)

Axl Rose
28 november 2010, 10:44
hoi Bluegate!

Dankjewel voor je comments! much appreciated! Ja, daar heb je zeker gelijk in, ik ga over een paar maanden (denk ik) op zoek naar een bandje. Momenteel iets te druk met werk, haha ;) maar daar zullen de meeste wel last van hebben, haha!

cheers!

pasqual
28 november 2010, 11:40
ik heb het ook druk met werk en gezin en toch maak ik tijd vrij voor muziek. je ken de verhalen wel van bekenden: goeie muzikanten die al jaren niets meer gedaan hebben omdat het zo druk is. doodzonde! ga gewoon in een band spelen en snel een beetje!:punk:

groeten Pasqual.

ghost-rider2006
28 november 2010, 11:49
Super top geluid man

ja ben zelf nieuweling maar dit soort geluiden houden je wel aan de gitaar

dus een soort wens van mij om zo te spelen maar ja wat i kal zei ik ben net begonnen ongv maand of 3 dus zit er nog even niet in ahaha


Groeten Tony

Axl Rose
29 november 2010, 16:09
@pasqual: Je hebt helemaal gelijk! haha, daar kan ik niets tegen in brengen! :D Ik ga er zeker mee aan de slag, thanks! :)

@ghost-rider2006: dankjewel man! Tof dat het ook inspireert! :) oefening baard kunst, denk ik dan maar! Veel youtube filmpjes bekijken van de grote SRV man himself, maar ook van andere gitaristen die zijn nr's spelen of uitleggen hoe bepaalde stukken/ licks worden gespeeld. Daar leer ik ook veel van en heb er plezier in! Dat is denk ik nog het belangrijkste! Keep on playing Tony!

ghost-rider2006
29 november 2010, 17:20
yep dat doorspelen doe ik zeker wel

soms denk je wel eens van je wat gaat het traag ik ben type ik wil alles in 1 keer hahaha

Maar dat kan niet he dus gewoon volhouden maar

nog tips voor oefeningen ?????

Altijd welkom

Axl Rose
30 november 2010, 16:15
yep dat doorspelen doe ik zeker wel

soms denk je wel eens van je wat gaat het traag ik ben type ik wil alles in 1 keer hahaha

Maar dat kan niet he dus gewoon volhouden maar

nog tips voor oefeningen ?????

Altijd welkom

Dat gevoel komt me bekent voor! De adviezen die worden gegeven in het 'who's got Blues' topic op dit forum zijn uitstekend! Je zou ook bijvoorbeeld kunnen zoeken op 'stevie snacks' op youtube. Van zijn filmpjes heb ik een hoop geleerd, erg fijn dat hij blues licks langzaam uitlegt met beeld en geluid, erg hulpvol vind ik persoonlijk! Misschien kun je daar iets mee! cheers!