PDA

View Full Version : Fender HRD als nieuw...



Adro
20 november 2010, 15:38
waauw.... ik heb vandaag m'n Hot Rod Deluxe een nieuwe sound gegeven... ik heb de bias bij laten stellen en de originele speaker heb ik vervangen door een Celestion G12H.. maar wat een geluid zit er nu al in! en het kan alleen nog maar beter worden met het "openbreken" van de speaker...
ik ging me de laatste tijd te veel ergeren aan het enorme hoog in combi met mijn distortiongeluid, ondanks dat ik het een super amp vindt!!! ook had ik al een beamblocker gebruikt waardoor het ook al wel beter werd, maar uiteindelijk niet naar tevredenheid... mmm, mijn weekend is geslaagd!:soinnocent:

guitarguru
20 november 2010, 15:51
Welke speaker?

muziekschuur
20 november 2010, 16:17
Kan zijn dat je toebent aan een tweede cabinet om een beetje vol geluid te krijgen. Met een tweede cabinet klinkt die versterker ineens een stuk anders.... Weet niet goed waarom... Heb ik ook met z'n kleine Mesa Boogie. Handig overal naartoe... Maar dan is het gezellig, staat de band te stampen en heb je zelf net te weinig oempf. Een tweede 1x12 eraan en dan is dat meestal weg...

Adro
20 november 2010, 17:15
@guitarguru: de Celestion G12H anniversary edition..

@muziekschuur: ik ga hier eerst eens van genieten. het komt nu echt dicht bij het geluid waar ik naar zoek!!

Meneer I.
20 november 2010, 20:01
Kijk wel uit met voluit zetten, de HRD is 40W en de speaker 30W.

the sure thing
20 november 2010, 20:49
wat voor muziekstijl(en) speel je?

Adro
20 november 2010, 23:52
dat wattage verschil weet ik ja! maar qua volume zal mijn versterker nooit zo hard komen te staan... ik speel lekkere vette rock afgewisseld met ballad-achtige songs...
ik speel met een Gibson LP afgewisseld met een Strat over mijn amp... ik hou er wel van om buiten de geijkte paden te treden.(dingen doen die volgens anderen niet horen)

macwilliams
21 november 2010, 00:17
ik speel met een Gibson LP afgewisseld met een Strat over mijn amp... ik hou er wel van om buiten de geijkte paden te treden.(dingen doen die volgens anderen niet horen)

+1, ik ben ook zo een die graag andere dingen probeert!

Meneer I.
21 november 2010, 08:16
Ik vind het trouwens een geweldig goed klinkende speaker die G12H30 :ok:. Ik heb er twee in een 2x12 cab (wordt dan 60W). Deze gebruik ik met een Madamp A15MkII en soms met een Blackstar HT Club 40, ipv de combospeaker (G12 Seventy-80).

Adro
21 november 2010, 22:17
@macwilliams:

dwarskeutel....:ok:

macwilliams
21 november 2010, 22:24
Ik meen me te herrineren dat je een marshall halfstack had?
Beviel de sound niet meer?

Adro
22 november 2010, 17:03
klopt ja! ik ben toch eens verder gaan kijken en na verschillende geprobeerd te hebben leek dit toch meer mijn ding te zijn! ik was al een tevreden mens, maar nu nog meer!!:supercool:

macwilliams
22 november 2010, 17:23
Ik heb zelf een fender bluesdeville welke gemodificeerd is door bassman uit eelde. Zeker voor sommige stijlen vind ik hem beter klinken dan m'n marshall of engl. Als de hotrod deluxe maar in de buurt komt van de bluesdeville snap ik je omschakeling van marshall naar fender wel.

Vooral wanneer de volume knop flink openstaat en de eindbuizen beginnen te braken komt er een magnifieke sound uit. In combinatie met een strat, Tele of een les Paul met P90's komt hij het beste aan zijn sound. Met humbuckers is het ook wel lekker maar heeft niet mijn voorkeur.

Enjoy:ok:

Adro
22 november 2010, 19:40
ik was eerlijk gezegd een beetje uitgekeken op de marshall sound.. clean/crunch kon ik er toch niet helemaal mee uit de voeten. Ook de distortion was niet helemaal m'n smaak..
eigenlijk hoeft de HRD helemaal niet voluit om mooi te kunnen klinken... dat verbaast me elke keer weer..
de HRD heeft gewoon een geweldige cleane sound en aangezien ik toch graag de rest met pedalen doe, was de keuzzz al snel gemaakt! heb je btw nog steeds een verzameling epi's?

macwilliams
22 november 2010, 20:23
Zeker klinken ze op laag volume ook goed, al is dat lage volume nog altijd hoger dan slaapkamer volume. Ze blijven ook lang genoeg clean maar wanneer je van een mooie warme "rand" aan je geluid houd doet hij dat prachtig op tamelijk hoog volume.

Nu ben ik best wel benieuwd naar het verschil tussen de hotroddeluxe en m'n bluesdeville.

Wat die verzameling epi's betrefd, die zijn op een na allemaal weg, vervangen voor een aantal gibsons. Heb jij nog steeds die Prachtige rootbeer? Vond ik wel een prachtexemplaar. Volgens mij had ik toen nog geen gibsons, dan is er in tussentijd veel veranderd. Behalve mijn sloppy spel, dat is nog hetzelfde :seriousf:

Adro
22 november 2010, 22:30
ok dan!!
klinken die blues devilles veel anders dan? misschien een wat warmere/smoothere overdrive misschien..?? ik gebruik het drive kanaal van mijn amp eigenlijk nooit..dat is het enige minpunt aan mijn amp. nu moet ik zeggen dat het nou ook weer niet zo erg is met een strat of tele en een beetje galm..dan klinkt het best mooi. (maar onbruikbaar voor mij)

wbt de gitaren: je bedoelt die zwarte Epi strat?? die heb ik een maandje geleden verkocht.... ik had een Fender strat gekocht en er moest toch ook maar weer eens wat de deur uit! :( 't moet wel een beetje leuk blijven voor de vrouwe he!!

macwilliams
22 november 2010, 22:48
Dat is waar ik wel benieuwd naar ben, het onderlinge verschil. Ik weet ook niet zoveel ervan ik heb niet zoveel van dit soort amps onder handen gehad. Maar reverb doet niks voor je? Nou een beetje vind ik wel okay.

Ik dacht dat je een rootbeer les Paul had, of was het een dessert sand?

Mijn kleine privé collectie heeft op het moment een omvang van 12 gitaren.

Adro
23 november 2010, 23:30
galm is niet verkeerd hoor, maar hij zal bij mij nooit boven de 1 staan ... (staat dus nagenoeg uit) ik werk liever met delays voor wat galmpjes..

ooh...je bedoelt m'n Les paul.. het is een Desert Burst.. ik speel er nog kneiter-veel op! vooral de combi van m'n Les Paul en Hot Rod Deluxe is wat het voor mij zo speciaal maakt!!

ik hou het voorlopig maar ff bij 5 gitaren...voor mij is dat al meer dan genoeg keus haha..