PDA

View Full Version : White Stripes bas?



M Kactus
10 mei 2003, 11:27
Nu zat ik laatst naar de clip van de white stripes te kijken (toffe groep trouwens) en d'r is alleen maar een drummer en een gitarist. Toch dacht ik echt een bassist te horen (zeker in dat laatste liedje), heeft die gitarist dan een 7-snaar ofzo?

M Kactus

Fluffy
10 mei 2003, 11:31
hij heeft de e-snaar naar een a of b gestemd

Grandma_Placenta
10 mei 2003, 12:12
Hij gebruikt de octaver op zijn Digitech Whammy reissue

Kitaarhiero
10 mei 2003, 12:27
Idd. 't is een octaver die hij gebruikt.

M Kactus
10 mei 2003, 14:38
Ah, owkay, dat kan ik dus niet :smile: Heb zo niets... Klinkt trouwens wel tof, die muziek. Heeft niets meer met het topic te maken, maar ik vind de liedjes op die eerste seedee allemaal beter dan het singeltje daarvan....

M Kactus

alhambra
31 mei 2003, 08:40
Nu zat ik pas is naar mtf of tmf te kijken en zag daar opeens een bandje waarvan ik dacht "sjesus elke lul die zichzelf niet wast een beetje vaag doet en uit zijn ogen kijkt alsof hij wat gebruikt heeft mag tegenwoordig op T.V." en ja hoor je raad het al de White Stripes dus. Sorry maar ik vind het dus 10 X niks, ja ja ik hoor jullie nu al zeggen je hoeft niet 100 noten in een seconde te kunnen douwen en de kunst van het weg laten en idd dat is een kunst maar het wil niet zeggen dat als je droge kale kut troep maakt dat je dan automatisch ook die kunst verstaat.
Hmmmmmmmm nu is mijn oordeel natuurlijk alleen maar van 1 nummer maar het belooft niet veel goeds en dan heb ik nog niet eens mijn bek open getrokken over dat wijf achter de drums.

FNaRK
31 mei 2003, 10:07
en weer zo heerlijk genuanceerd :lol: :lol:

sash
31 mei 2003, 13:19
Hahahahaha :D

alhambra
31 mei 2003, 15:33
en weer zo heerlijk genuanceerd :lol: :lol:

Ghehehe ja he ik dacht laat ik me deze keer maar is inhouden, goede voornemen voor het vernieuwde forum :cool:

Negative K3 fan
31 mei 2003, 15:58
alhambra: je hebt helemaal gelijk, de wwhite stripes is echt zon slappe band, soms dan denk je dat het wel aardig klinkt, maar al een paar seconden later is het saai geworden en begin je je te irriteren aan van alles en nog wat.

Neals
31 mei 2003, 22:08
je mist toch een bas in die band, en dat is saai, vond alleen fell in love with a girl wel aardig

Kitaarhiero
1 juni 2003, 13:02
Op Elephant staat wel wat meer bas dan op White Blood Cells, dat is eigenlijk de enige plaat zonder bas (octaverpedaal).

Persoonlijk vind ik de white stripes een erg toffe band met toffe muziek. toch wel de muziek die ik zou willen maken.

Neals
1 juni 2003, 20:32
Op Elephant staat wel wat meer bas dan op White Blood Cells, dat is eigenlijk de enige plaat zonder bas (octaverpedaal).

Persoonlijk vind ik de white stripes een erg toffe band met toffe muziek. toch wel de muziek die ik zou willen maken.

White Bloods Cells was eventjes wel erg grappig, maar dat soort muziek komt mij erg snel de strot uit... je zou het maar elke avond moeten spelen

Negative K3 fan
1 juni 2003, 20:56
Op Elephant staat wel wat meer bas dan op White Blood Cells, dat is eigenlijk de enige plaat zonder bas (octaverpedaal).

Persoonlijk vind ik de white stripes een erg toffe band met toffe muziek. toch wel de muziek die ik zou willen maken.

White Bloods Cells was eventjes wel erg grappig, maar dat soort muziek komt mij erg snel de strot uit... je zou het maar elke avond moeten spelen

inderdaad, in het begin lijkt het leuk, maar al snel wordt het kutter en kutter.

M Kactus
2 juni 2003, 15:00
Der is echt wel niet veel muziek die ik elke avond kan spelen. Dan wordt je zelfs je favo band beu.
Ik vind ze wel goed, met niets toch zo'n muziek maken. En ze hebben best wel een gevoel voor humor dat ik kan apprecieren... En niet te vergeten: ze kunnen muziek maken!
Maar ja, voor gitaarspelers ligt de lat van 'muziek' meestal wat hoger (eigenlijk voor iedereen die een instrument speelt) en is gewoon gitaarspelen niet meer goed genoeg...

M Kactus

schaap
3 juni 2003, 11:37
is het eigenlijk zeker dat hij een octaverpedaal gebruikt ? want ik heb een effect waarin ik met mn pitchshifter ook nog wel die tonen eruit krijg...

Kitaarhiero
3 juni 2003, 12:08
Een octaver is ook een soort Pitchshifter (it shifts the pitch an octave)...
En hij zegt in een interview dat het een octaver is, vandaar.

Fuhgawz
26 juni 2003, 15:27
Hij gebruikt de octaver op zijn Digitech Whammy reissue
Volgens mij is het een originele, want ze gebruiken alleen maar apparatuur van voor de jaren '80 geloof ik, want toen maakten ze nog veel betere producten. Ze hebben 'Elephant' ook opgenomen in zo'n vage studie ergens in Engeland geloof ik, waar het nieuwste stuk apparatuur wat ze daar hebben uit 1967 stamt.

daron_kurt
27 juni 2003, 20:42
ik las laatst in een interview dat het een gwn een omlaag gestemde gitaar is.... :???:

Swan
27 juni 2003, 21:24
ik vind het een geniale band :cool:
de reden dat het zo minimalistisch is dat ze geinspireerd zijn door de kunststroming De Stijl (ze hebben ook n album dat zo heet), Mondriaan etc..

Neals
29 juni 2003, 21:49
Der is echt wel niet veel muziek die ik elke avond kan spelen. Dan wordt je zelfs je favo band beu.
Ik vind ze wel goed, met niets toch zo'n muziek maken. En ze hebben best wel een gevoel voor humor dat ik kan apprecieren... En niet te vergeten: ze kunnen muziek maken!
Maar ja, voor gitaarspelers ligt de lat van 'muziek' meestal wat hoger (eigenlijk voor iedereen die een instrument speelt) en is gewoon gitaarspelen niet meer goed genoeg...

M Kactus

Dat zeg je nu wel, maar ik luister zelf ook veel naar punk, maar de meeste alternatieve rock is gewoon bagger....

Kitaarhiero
30 juni 2003, 15:46
ik las laatst in een interview dat het een gwn een omlaag gestemde gitaar is.... :???:

Ik heb zo het idee dat de gitaar naar open-G (DGDGBD) gestemd is want dat komt het slide-spel ten goede. en dan heb je idd te maken met een lager gestemd instrument (de dikste 2 snaren en de dunste snaar).