PDA

View Full Version : Ibanez ak85



Bovenberg
20 november 2010, 12:40
Hallo, Ik kan een ibanez ak85 kopen met een ""verbetering ESP LH200 (neck) en SEYMOU Duncan SH 59 )bridge pickups, maar ik weet echt niet wat de ""verbetering"" hier van is. prijswas 300,00

wie helpt mij uitde brand.

p.s.

ik hou van een volle jazz klank, wie heeft een tip voor eeb versterker, alleen thuisgebruik en de eerste ""versterkte gitaar

Sinne
20 november 2010, 12:51
Hallo, Ik kan een ibanez ak85 kopen met een ""verbetering ESP LH200 (neck) en SEYMOU Duncan SH 59 )bridge pickups, maar ik weet echt niet wat de ""verbetering"" hier van is. prijswas 300,00

wie helpt mij uitde brand.

p.s.

ik hou van een volle jazz klank, wie heeft een tip voor eeb versterker, alleen thuisgebruik en de eerste ""versterkte gitaar

Zelf heb ik de ak85 met veel trots in bezit gehad. Ik heb hem verkocht, maar alleen omdat m'n zwager hem wilde kopen. Iemand anders die ook deze gitaar had heeft hem ook hier en daar gepoogd te 'upgraden', hetgeen niet ten goede van zijn gitaargeluid was. Zelf zou ik deze gitaar niet opnieuw kopen, tenzij hij in originele staat verkeerd. Overigens had ik de mijne voor 200 euro bij Rock Palace gekocht, ik geloof dat Sander Bonten hem gerepareerd had van een neck-crack. Als ik er ooit nog één tegenkom in nieuwstaat zou ik er zo 300 eu voor neerleggen. Maar dat is natuurlijk slechts mijn persoonlijke mening :)

De nieuwprijs was toendertijd 430 euro bij de Feedback. De klank, bespeelbaarheid en originele pickups vond ik ge-wel-dig. Menig jazzbakkie dat het dubbele prijskaartje had viel mij erg tegen ten opzichte van deze prachtgitaar. Maar het zou natuurlijk kunnen dat ik gebiased ben doordat de mijne een ringer was : P geen idee... Wat ik wel weet is dat ik alle vernieuwde versies van ná de AK85 allemaal een beetje minder vond. Succes!

Bovenberg
20 november 2010, 15:21
Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik zou toch nog willen weten wat ik zou moeten komen. Zoals gezegd ik hou van de warme jazzklank en zou toch wel eens willen weten wat jij mij adviseerd qua versterker en gitaar mij prijs ligt maximaal op het nivo van de artcore 95, maar daar is zo veel in te vinden. O yu tube kijk ik veel naar die filmpjes maar dat is niet altijd toonaangevend.Wat denk jij

Sinne
21 november 2010, 11:02
Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik zou toch nog willen weten wat ik zou moeten komen. Zoals gezegd ik hou van de warme jazzklank en zou toch wel eens willen weten wat jij mij adviseerd qua versterker en gitaar mij prijs ligt maximaal op het nivo van de artcore 95, maar daar is zo veel in te vinden. O yu tube kijk ik veel naar die filmpjes maar dat is niet altijd toonaangevend.Wat denk jij

Youtube filmpjes zijn op zich handig, maar het is natuurlijk niet echt leerzaam ten opzichte van een goed bezoek aan de muziekwinkel. Het hangt dus van je lokatie af welke winkel je het beste kan bezoeken, en wat ze op voorraard hebben. Voor warme volle jazzy klanken zou ik ook nog een goede washburn overwegen. http://www.rockpalace.com/product/Washburn-HB15C-Tobacco-Sunburst Deze gitaar heb ik enkele keren uitgeprobeerd en speelt werkelijk heerlijk. In Rock Palace zou je die gitaar kunnen vergelijken met de Ibanez AK95, om de verschillen vast te stellen. Ik kan me goed voorstellen dat de Ibanez toch een beetje meer pracht en praal is, en de Washburn wat meer no-bullshit en basic. Ik vind de Washburn er persoonlijk ook beter uitzien, 'less is more' om maar een cliché op tafel te drapperen.

Wat versterkers betreft ben ik zelf helemaal wild van Roland versterkers, maar het is echt aan jou om verschillende amps te proberen en te kijken wat je wel en niet goed vind klinken. Dan komt je wensenlijstje vanzelf op gang, en kan je gerichter kopen.
:hippie:

Bovenberg
23 november 2010, 22:41
Roland versterker, ik heb inmiddels een Roland catalogus gehaald, maar wat zou je adviseren (als indicatie) voor de Washburn.het is voor huisgebruik.
Wij wonen zelf in Hoorn maar gaan zeker eens naar de Torenstraat, RockPalace.

rozh
24 november 2010, 00:02
een cube 30x of iets dergelijks

Sinne
24 november 2010, 00:52
cube is eigenlijk altijd prima. zelf heb ik de cube 30 (zonder x), for some reason heb ik het gevoel dat ik die beter vind dan de 30x. ook heb ik in regio den haag een JC-50 op de kop getikt voor minder geld dan de cube 30. die combinatie vind ik persoonlijk helemaal geweldig, met in mijn achterhoofd de bedoeling om met een jazz-gitaar warme klanken voort te brengen.

maar ik raad je echt aan om verschillende versterkers te beluisteren, het geluid waar ik verliefd op ben vinden genoeg mensen niks en vice versa. voor zowel gitaren als versterkers kan ik je best op ideeën brengen, maar jouw keuze moet jouw vondst zijn en niet een adviesopvolging. althans, zo sta ik in de keuze voor een geluid dat bij je wensen hoort...