PDA

View Full Version : iemant ervaring stagg s 300



Rendier11
20 november 2010, 11:05
iemant ervaring met stagg s 300 .
heeft zo een gitaar goed geluid ?
en een roland micrto cube is dat een fatsoenlijke versterker ?
kan iemant er iets over vertellen mvg randy

ijzerbroot1
20 november 2010, 11:21
O jee.....naja je zult het vanzelf wel merken maar hier is men niet zo gecharmeerd van Stagg. Kwalitatief Uitermate Teleurstellend product zeg maar.......berg je maar alvast ;)

Duhsjaak
20 november 2010, 11:32
Hi Rendy
Leuke alias heb jij!
Je vraag is moeilijk te beantwoorden, omdat ik een hoop van jou niet weet.
Ga je hem kopen? Wat is je budget? Etc.

In het algemeen:
Stagg gitaren zijn er in het budget budget budget segment. Als je heel weinig geld hebt en je kunt een andere gitaar niet betalen en deze wel, is het misschien een optie. Hou er dan rekening mee, dat de kans redelijk aanwezig is dat je niet die lol haalt uit gitaar spelen die je had gehoopt en dat je je gitaar over een jaar alweer zult willen verkopen. Of (nog erger) dat je in de loop van het jaar de gitaar in de hoek zet.

Er zijn op dit moment heel behoorlijke beginnersgitaren te koop die in China of Indonesië zijn gebouwd en die betrekkelijk weinig kosten. Er zullen genoeg forummers zijn die ook die gitaren niks vinden, maar die zijn binnen de grenzen van een budget behoorlijk te doen.

Een beetje leuke 2e handse van marktplaats?

Lidl heeft een paar honderd Yamaha startersets verkocht en er zullen de nodige mensen zijn die daar in een opwelling aan zijn begonnen en daar nu spijt van hebben. Misschien dat je er zo een op de kop kunt tikken voor weinig.

Ook dat is geen topklasse, maar (gok eens wat) stel dat je zo een setje voor € 80,00 op de kop zou moeten kunnen tikken, dan kun je daarmee misschien een jaar of twee jaar vooruit. En dan geef je je setje aan je neefje. En dan koop je iets heerlijks!!!

Laat eens horen wat je keus is geworden?
Vriendelijke groet, Gus

Rendier11
20 november 2010, 11:48
ik neem aan dat ze beter zijn dan cort want die heb ik nu ma die is niet zo mooi in geluid mvg randy

Fuhgawz
20 november 2010, 11:54
En ken die specifieke gitaar niet en weet niet welke Cort je hebt, maar in het algemeen staat Cort een stukje hoger aangeschreven dan Stagg. Stagg staat bekend als het goedkoopste dat je kunt krijgen, terwijl Cort bekend staat als leuke gitaren voor het geld.

En Randy, doe eens wat aan je taalgebruik!

RoelSmoel
20 november 2010, 13:49
ik neem aan dat ze beter zijn dan cort want die heb ik nu ma die is niet zo mooi in geluid mvg randy

Wat Fuhgawz zegt dus.. Ik ben nog geen slechte Cort tegengekomen, eerlijk gezegd.

wietse
20 november 2010, 13:49
Stagg staat bekend als het goedkoopste dat je kunt krijgen, terwijl Cort bekend staat als leuke gitaren voor het geld.

En Randy, doe eens wat aan je taalgebruik!

meestal wel, laatst toch een stagg tele gehad die me toch echt verbaasde maar dat was dus ook een stagg zonder dat metalen logo, die zijn het ergst, maar een latere en 1 die nieuw rond de 350 euro kostte, dus dan mag je ook wel wat verwachten.
maar meestal zijn stagg electrische gitaren niet veel soep, bassgitaren, akoestisch en accesoires is weer niks mis mee.

je bent dyslectisch heb je in een ander topic vermeld, maar probeer wel wat moeite te doen om het leesbaar te houden want ik zie ook genoeg dingen die niet door dyslectie komen maar door luiheid. (ma ipv maar bijv)
trouwens op een een forum hoef je niet te eindigen met groeten randy oid, nergens voor nodig.
btw wat voor versterker speel je over dat bepaalt ook voor een groot deel je geluid, hoeft dus niet aan de gitaar te liggen.

G.G.
20 november 2010, 13:58
Wietse, ik ben geen Neerlandicus, maar ik zie er bij jou ook een paar staan:



meestal wel, laatst toch een stagg tele gehad die me toch echt verbaasde maar dat was dus ook een stagg zonder dat metalen logo, die zijn het ergst, maar een latere en 1 die nieuw rond de 350 euro kostte, dus dan mag je ook wel wat verwachten.
maar meestal zijn stagg electrische gitaren niet veel soep(S ontbrak), bassgitaren, akoestisch en accesoires is weer niks mis mee.

je bent dyslectisch heb je in een ander topic vermeld, maar probeer wel wat moeite te doen om het leesbaar te houden want ik zie ook genoeg dingen die niet door dyslectie komen maar door luiheid. (ma ipv maar bijv)
trouwens op een een forum hoef je niet te eindigen met groeten randy oid, nergens voor nodig.
btw wat voor versterker speel je over dat bepaalt ook voor een groot deel je geluid, hoeft dus niet aan de gitaar te liggen.

Ohja, en puntjes en comma's ontbreken op diverse punten.

Tupelo
20 november 2010, 13:59
Goed afgestelde Stagg doet niet onder voor een slecht in elkaar gedouwde gitaar van ieder ander merk in hetzelfde segment.

Lexvandoef
20 november 2010, 14:14
Ik ben op exact zo'n gitaar begonnen. Echt niet de meest geweldige gitaar, maar na een afstelbeurt issie wel oke bespeelbaar. En daar gaat het in het begin om (vind ik). Er zijn wel betere alternatieve beschikbaar.

Hij hangt trouwens nog wel aan de muur bij mij vanwege het sentiment, en bovendien zijn die dingen 2dehands toch niks waard.