PDA

View Full Version : waarom slecht geluid uit line 6 pod expres



Rendier11
20 november 2010, 10:22
hallo heb een line 6 pod expres gekocht,heb zelf leney lx12 versterker en cort g210 gitaar waarom slecht geluid alles is goed gestemt iemant die mij kan helpen mvg randy

JiJeWoW
20 november 2010, 10:30
hallo heb een line 6 pod expres gekocht,heb zelf leney lx12 versterker en cort g210 gitaar waarom slecht geluid alles is goed gestemt iemant die mij kan helpen mvg randy

(vertaal mode aan)
Hallo,

Ik heb laatst een line 6 pod expres gekocht.
Verder heb ik ook een laney lx12 versterker en een Cort G210 gitaar.
Is er iemand die mij kan vertellen waarom ik een slecht geluid heb?
De gitaar staat goed in stemming.

Met vriendelijke groet,

Rendier
(vertaal mode uit)

Midwolda
20 november 2010, 10:31
Hoe heb je het aangesloten?
Wat vind je er slecht aan?

Rendier11
20 november 2010, 11:01
Hoe heb je het aangesloten?
Wat vind je er slecht aan?

uhm heb gewoom de pod expres met 1 kabel naar de versterker.en 1 kaben naar me gitaar aan gesloten , en nieuwe baterijen .
het geluid is erg slag en niet egt vol ,warm zeg maar het doet zeer aan je oren lijk net als of de loudnes vol open staat
mvg randy

the sure thing
20 november 2010, 11:26
[ spellingcorrectie modus aan]

Even denken hoor, ik heb gewoon de pod express met 1 kabel naar de versterker en met 1 kabel op mijn gitaar aangesloten. Er zitten ook nieuwe batterijen in.
Het geluid is erg slecht en niet echt vol en/of warm. Het doet zeer aan je oren; het lijkt net alsof de loudness vol open staat
mvg Randy

[ spellingcorrectie modus uit]

josan
20 november 2010, 11:47
Mensen, nou niet zo flauw. Ook voor forumleden, die voor hun inburgeringstoets nog niet zijn geslaagd is er plaats op dit forum.

michaelsteen
20 november 2010, 12:41
Je moet als je de pod zo in de versterker plugt de cab en microfoon simulatie uitzetten. Volgens mij kan dat door in het output menu,de setting op "combo front" te zetten. Als ik jou was zou ik de handleiding eens raadplegen.

the sure thing
20 november 2010, 12:47
De pod express is vooral bedoeld om op je koptelefoon erop aan te sluiten. En dan je mp3 speler, computer o.i.d. erin. In 2e instantie KAN die ook op een gitaarversterker, maar dat kan (beetje afhankelijk van je amp) een rotgeluid geven. Sterker nog: het is ook een een "koud" geluid wat er uberhaubt uit komt. Ik heb m zelf ook, het geluid via de koptelefoon werkt nog het beste (klinkt het beste). Ik vind het, voor de prijs, een acceptabel pedaaltje wat veel makkelijke toepassingen kent. Echter: als "effectpedaaltje" gebruiken, daarmee hebben ze de plank redelijk mis geslagen.

Je zou m ook kunnen doorlussen naar je hifi-installatie of PA (dan de line-out gebruiken). Dan valt de klank ook wel weer mee.

Dus: ik denk dat er weinig aan je probleem te doen is. Probeer hem eens uit op een totaal andere amp, misschien klinkt ie dan beter.

Mitch
20 november 2010, 13:02
Mensen, nou niet zo flauw. Ook voor forumleden, die voor hun inburgeringstoets nog niet zijn geslaagd is er plaats op dit forum.

Het zal wel, maar de openingspost is onvolledig en onbegrijpelijk. Pas in post 4 wordt enigszins duidelijk wat het probleem is. Daar mag best commentaar op komen, maar dat zie ik dan liever door mijn collega moderator of mijzelf gebeuren.
Rudolf, probeer een klein beetje te letten op hoe je iets opschrijft. Ik heb geen idee wat "het geluid is erg slag" zou moeten betekenen, bijvoorbeeld.

lefthandstrat
20 november 2010, 13:12
Volgens mij is Rendier in een ander door hem gestart topic ook aangesproken op zijn wijze van schrijven en daar kwam uit dat hij dyslectisch is. Als hij dat inderdaad is, dan is het toch dapper dat hij gewoon meedoet op het forum. Hoop op deze wijze Rendier een beetje uit de wind gehouden te hebben. :ok:

the sure thing
20 november 2010, 15:15
Je moet als je de pod zo in de versterker plugt de cab en microfoon simulatie uitzetten. Volgens mij kan dat door in het output menu,de setting op "combo front" te zetten. Als ik jou was zou ik de handleiding eens raadplegen.

Het is een pod express, die heeft geen menu!!!!

michaelsteen
20 november 2010, 15:19
aha, :soinnocent:

dan moet je gewoon handmatig cab en mic simulatie uitzetten. Als dat ook niet kan is dat ding niet geschikt om em zo voor in de versterker te prikken.

the sure thing
20 november 2010, 16:24
aha, :soinnocent:

dan moet je gewoon handmatig cab en mic simulatie uitzetten. Als dat ook niet kan is dat ding niet geschikt om em zo voor in de versterker te prikken.Je kan dat handmatig ook niet uitzetten. Ergo: je conclusie is zo goed als juist. Hij is wel geschikt, maar het geluid is niet mooi.