PDA

View Full Version : Lowlands 2011



D-string
20 november 2010, 00:16
Waarschijnlijk heb je het al gezien in een nieuwsoverzicht, lowlands start nog dit jaar met de voorverkoop van de kaartjes. Hiermee omzeilen ze de BTW-verhoging van 6% naar 19% die we na 1 januari zullen moeten betalen.

Met het nieuwe btw-tarief zal een kaartje 20 euro duurder zijn. Dat ze zelf het kaartje 10 euro duurder hebben gemaakt dan vorig jaar zeggen ze niets over.

Zelf vind ik het erg raar om kaartjes te kopen voor een festival waar nog geen enkele artiest bekend is.

Kopen jullie blind kaartjes in de voorverkoop?

Azaruc
20 november 2010, 00:21
Zo heel gek is het niet. Vorig jaar was het ook al uitverkocht toen er nog maar 3 of 4 namen bekend waren. Veel mensen gaan toch heen omdat het Lowlands is. De artiesten maken dan al minder uit.

Vanaf volgende week vrijdag dus al in de verkoop. Ik vind het wel een strakke actie om de kaartprijzen toch nog enigszins te kunnen drukken.

JvD.
20 november 2010, 01:21
90% van de Lowlands gangers gaat voor de sfeer...

schizo910
20 november 2010, 09:47
En daarom was het in den beginne leuker :satisfie:

Ik kan er slecht tegen, dat de zooi uitverkocht is voor de line-up bekend is. Ik wil dit jaar wel weer gaan omdat ik elke keer weer denk... hè k*t, was ik toch maar gegaan...
Maar dan hoor je dit nieuws en twijfel ik weer. Ook dat zielig doen van zo'n festival trek ik slecht. Zelf elk jaar de prijzen flink opschroeven en dan zaniken over de BTW verhoging. Niet dat ik het perse met die beslissing van de overheid eens ben, maar steek de hand ook eens in eigen boezem.

lollol
20 november 2010, 09:49
boezem.

TETTEN!:crazyhappy:

JvD.
20 november 2010, 10:04
En daarom was het in den beginne leuker :satisfie:

Ik kan er slecht tegen, dat de zooi uitverkocht is voor de line-up bekend is. Ik wil dit jaar wel weer gaan omdat ik elke keer weer denk... hè k*t, was ik toch maar gegaan...
Maar dan hoor je dit nieuws en twijfel ik weer. Ook dat zielig doen van zo'n festival trek ik slecht. Zelf elk jaar de prijzen flink opschroeven en dan zaniken over de BTW verhoging. Niet dat ik het perse met die beslissing van de overheid eens ben, maar steek de hand ook eens in eigen boezem.
Ben het met alles eens behalve dat "hè k*t, was ik toch maar gegaan..."

lollol
20 november 2010, 11:38
Ik ga hopelijk wel, met de familie:cheerup:
We gaan het er nog over hebben:soinnocent:

cerpintaxt
20 november 2010, 12:42
Ik ga wel heen, maar ik ga er steeds meer heen om het feest dan om de bands. Als ik geluk heb staan er 5 bands die ik heel graag wil zien. en voor de rest lekker feesten.:cheerup:

s0ulmaster
20 november 2010, 15:10
die logica snap ik nou nooit :P

er zijn zoveel leuke festivals in en rond Nederland die minstens net zo'n leuke sfeer hebben als lowlands

en dan gaan mensen naar lowlands terwijl je maar 4 of 5 bands leuk vinden

Ben ik blij dat ik voor het festival met de leukste bands ga :D NICE

Herman
20 november 2010, 17:37
Yup, ik koop vrijdag direct een kaart.. scheelt toch weer 20 euro. Dat ze het duurder maken vind ik ook wel flink kut idd, want 4 jaar geleden betaalde ik nog 125 euro voor een kaart.

Dat ik nog niks van de bands ken maakt me niet gek veel uit, er komt altijd zat tofs, en anders meer tijd om nieuwe shit te ontdekken. Tof wordt het wat dat betreft toch wel. En als je puur voor grote namen naar een festival gaat, zijn er denk ik betere opties dan Lowlands, maar zo denk ik er over. :)

bartjo
21 november 2010, 22:50
T zal wel weer snel uitverkocht zijn, ik ga ze vrijdag ook meteen bestellen :)
Het wordt m'n eerste Lowlands, maar de beelden op TV en YouTube zagen er veel belovend uit!

Die vroege verkoop vind ik verschrikkelijk, want nu kan ik m'n AC30 nie meer betalen xD

richwoodplayer
26 november 2010, 16:28
heb mijn kaartje besteld!:cheerup:
was na 2,5 uur ongeveer al uitverkocht!
word mijn 2e keer lowlands!:rockon:

wie heeft nogmeer een kaartje kunnen bemachtigen?

SEAL
26 november 2010, 16:41
yarr!
ik stond met een vriendin te springen op het station, toen we hoorden dat iemand kaartjes had weten te bemachtigen :) moest zelf naar een internetloze plaats

D-string
26 november 2010, 17:20
Het is mij iig niet gelukt om kaarten te krijgen. Wel wrang om te zien dat MP direct al vol stond met mensen die de kaarten in de verkoop hadden.

Herman
26 november 2010, 18:51
Dankzij mijn lieve vrienden ook een kaart! Echt chill, de groep waarmee we sowieso wilden gaan hebben allemaal een kaart.

cerpintaxt
30 november 2010, 20:48
die logica snap ik nou nooit :P

er zijn zoveel leuke festivals in en rond Nederland die minstens net zo'n leuke sfeer hebben als lowlands

en dan gaan mensen naar lowlands terwijl je maar 4 of 5 bands leuk vinden

Ben ik blij dat ik voor het festival met de leukste bands ga :D NICE

Ja lowlands is toch mislukt wel jammer want we zouden met een groep van 20 luitjes heen. Maar dat is helelaas mislukt door de snelle kaart verkoop. Het is wel zuur er zijn nu maar 5 met een kaartje(ik heb er geen).
Maar lowlands is gewoon een leuk feest. Als het om echt goeie muziek gaat ga ik naar roadburn.

Maar ik kan nu niet echt treuren om geen lowlands kaarten ben met m'n vriendin plannen aan het maken op naar Sziget te gaan.

bartjo
30 november 2010, 23:08
Heb 8 kaartjes gekocht :D We gaan met een hele groep, heb er echt superveel zin in :) Het was wel weer racen dit jaar jah, moest echt vechten voor de kaartjes :mad:

apekop
1 december 2010, 09:45
Met het nieuwe btw-tarief zal een kaartje 20 euro duurder zijn. Dat ze zelf het kaartje 10 euro duurder hebben gemaakt dan vorig jaar zeggen ze niets over.


Dat ze het kaartje verhoogd hebben met 10 euro vind ik dan weer niet rijmen met de zogenaamd goede bedoelingen voor de klant om de kaartjes voor januari te verkopen.

Het zou trouwens wel lachen zijn als alles uitverkocht is zonder dat er een artiest bekend is en dat er dan vervolgens alleen maar acts als Dries Roelvink of de Toppers komen. Blijkbaar maakt het voor de meeste toch niet veel uit wat er speelt :)

Herman
1 december 2010, 10:33
Om daar maar even op in te haken:

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1150.snc4/149199_470852194630_724744630_5502173_7941208_n.jp g

:D

HaroldA
1 december 2010, 10:38
Het is mij iig niet gelukt om kaarten te krijgen. Wel wrang om te zien dat MP direct al vol stond met mensen die de kaarten in de verkoop hadden.

Ach, die kaarten worden toch allemaal ongeldig gemaakt en worden weer opnieuw uitgebracht.

Barkeepert
1 december 2010, 22:53
Ik ben een uur bezig geweest met mijn computer en mijn laptop, maar nadat ik zes keer uit de wachtrij gegooid ben was het me gelukt om een kaartje te kopen! :D

rensiemetal
5 december 2010, 23:34
Ik heb mijn kaartje ook, vorig jaar was mijn eerste keer en het was GE-WEL-DIG!!! Deze keer dus sowieso weer;)

Steeff
12 maart 2011, 17:41
Er staat een 8-tal artiesten op de lowlandssite. Bullet for my valentine, Fleet Foxes, Interpol, Jeugd van tegenwoordig, Omar Souleyman, Residentie orkest, Trentemøller (live), The Wombats.

Wat vinden we ervan? Trentemøller vind ik vet, maar bullet for my valentine en jeugd van tegenwoordig hadden van mij écht thuis mogen blijven..

Tim..
31 maart 2011, 20:52
Paar nieuwe namen:

Met smacht wordt gewacht op het nieuwe album, dus ontbreken op Lowlands mogen ze niet: de Arctic Monkeys! Voor de rockers onder ons: Rise Against komt ook:) Verder verwelkomen we de Berlijnse technogrootheid Paul Kalkbrenner met een liveset, komt Skin met Skunk Anansie haar zangkunsten ten gehore brengen en is daar het Zweedse trio rond singer/songwriter José González: Junip.

Is dat nou alles? Nein! Ook nog: Anna Calvi / Warpaint / Mayer Hawthorne & The County / BudZillus / Miles Kane / Matthew Dear (live band) / Will And The People

Erg blij met Rise Against :D

richwoodplayer
2 april 2011, 00:11
vind tot nu toe alleen rise against echt goed wat er tussen staat.
Hoop op meer betere namen.

Herman
19 juli 2011, 13:32
Over een maandje is het zo ver, en normaal zeik ik er niet snel over, maar zijn er nog meer mensen die de line-up so far ietwat karig vinden? Nou blijf ik er bij dat als er niet gek veel meer bij komt ik me nog steeds echt wel prima vermaak, daar niet van, maar als ik naar voorgaande jaren kijk vond ik de line-up denk ik toch beter.

Nou vermoed ik dat er nog wel redelijk wat muzieknamen bekend gemaakt moeten worden, maar ik had rond dit tijdstip toch wel al wat meer (en bekendere?) namen verwacht, hoewel dat laatste misschien net zo goed aan mij ligt. Enfin, puur even benieuwd. :)

Tim..
19 juli 2011, 17:17
Ik ga me prima vermaken met deze namen, vooral Offspring, Rise Against, en Flogging Molly kijk ik naar uit. Maar inderdaad is het qua "grote" namen wat minder overtuigend, er zijn minder "Alpha-vullers" om het zo maar even te noemen.

Maar goed, voor mij persoonlijk is het een prima programma :)

Herman
20 juli 2011, 14:25
Ik ga me ook zeker wel vermaken, en o.a. met de namen die je boven mij op noemt inderdaad, maar als ik het vergelijk met voorgaande jaren vind ik het tot dusver nog geen hele sterke line-up.

Maaaar, ik les net dat er morgen een handje vol nieuwe muzieknamen bekend gemaakt gaan worden, dus laten we dat eens gaan afwachten. :)

Steeff
1 augustus 2011, 12:39
Ik verkoop mijn ticket, kan er helaas niet bij zijn :-( Volgend jaar weer. Liefst verkoop ik 'm aan iemand die ik via via ken of bijv van hier, zodat niet een of andere handelaar ermee vandoor gaat. Vraagprijs = aankoopprijs, nl 155€. Gaat morgen op marktplaats als ik nog geen reactie heb (liefst via mail)

Eric van Esch
17 augustus 2011, 15:56
Vandaag heb ik nog twee kaarten kunnen bemachtigen! Bij eerste uitgave zit ik ergens in de lucht zonder enige verbinding en gingen dus de kaarten aan me voorbij. Maar vandaag dus kunnen scoren. En met het mooie weer voor de deur krijg ik er veel zin in! Ga vooral de grote namen voorbij laten gaan, Lowlands is juist zo leuk om onbekende bands te gaan kijken. In ieder geval wil ik Fink gaan kijken, muziek die ontzettend onder je huid kruipt....

Herman
17 augustus 2011, 22:29
Morgenvroeg gaan we weg en ik heb d'r zin in! Zijn zeker alsnog genoeg dingen waarbij ik me ga vermaken, en anders zoek ik wel nieuwe dingen op inderdaad. Fink lijkt me ook wel tof, alleen half 12 op zondag?! Dat zou wel eens problematisch kunnen worden :dontgeti:

Veel plezier iedereen die ook gaat en wellicht tot daar! ;)

Eric van Esch
22 augustus 2011, 23:41
Iedereen weer een beetje bijgekomen? En hoe heeft iedereen het beleefd? Mijn belevingen in het kort:

Absolute hoogtepunt:
Fink. Was er altijd al fan van, maar nu een keer live gezien te hebben helemaal. Eerlijk en oprecht, muziek die bij mij onder de huid kruipt en nooit meer weggaat.

Ander hoogtepunt:
Seasick Steve. Wilde die graag eens live meemaken en ging boven mijn verwachtingen uit (en die waren al hoog!). Ik vind het eigenlijk een mooie spot naar alle artiesten die alleen maar over hun gear aan het zeuren zijn. Als je ziet waar hij op speelt en de dijk van geluid wat hij heeft.......heerlijk!

Leuke ontdekkingen:
Young the gigant en Noah and the whale. Beiden een aangename verrassing om te horen.

Wel leuk, niet bijzonder maar ook niet slecht:
Frank Turner. Wel een hoop energie op podium, maar muzikaal niets nieuws. Wel lekker tussendoor.

Tegenvallers:
Crystal Fighters, wat een sof vond ik dat. Verkeerde attitude waarschijnlijk in mijn ogen en daarom geen vibe.
Skunk Anasie, deed me werkelijk niets. Stem van Skin vond ik veel te iel voor wat het zou moeten zijn eigenlijk.

En voor de rest me nog vermaakt met o.a. Elbow, dEUS en andere kleine bandjes.

Leuke act:
Mondo Leone - Nominatie. Hoe je van iets kleins in het leven iets groots kan maken zonder enige betekenis.

jarninho
23 augustus 2011, 17:37
Seasick Steve was ook mijn hoogtepunt. Geweldig!

Fink vond ik ook steengoed. Dag ervoor op hetzelfde tijdstip en zelfde plek Agnes Obel gezien en ook die was goed.

Ik denk trouwens dat je in de minderheid was qua mening over Skunk Anasie, de Alpha ging erg uit z'n plaat :)

Gezien:
-James Blake. Deed me niets.
-De Jeugd van Tegenwoordig. Niets van kunnen verstaan, was wel ok verder.
-Rise Against. Eentonig.
-Deus. Lekker liggen luisteren op de heuvel.
-Paul Kalkbrenner (omdat vrienden daarheen wilden). Had geen zin in de Arctic Monkeys, want die waren de vorige keren dat ik ze heb gezien niet heel boeiend. Steengoede muziek, maar qua performance vond ik het niets. Dat scheen nu wel heel goed te zijn. Damnit!
-Agnes Obel. Heerlijk wakker worden. Mooi!
-Young the Giant: Nooit eerder van gehoord, maar was best leuk!
-Seasick Steve. Absoluut hoogtepunt!
-Selah Sue. Bijzondere dame. Leuk concert, maar niet echt speciaal.
-Elbow: Zeer genoten. Sympathieke band!~
-Fink: Goed! Lekker wakker worden weer, net als bij Agnes Obel. Helaas geen muffin gevangen.
Chrystal Fighters. Even buiten liggen luisteren, maar kon me niet echt boeien.
-The Kills: Goed, totdat de gitarist een vol glas bier tegen zich aankreeg gegooid. Hele gitaar en andere spullen onder. Daarna was voor mij de sfeer weg. Later kwam ik erachter dat The Roots op dat moment speelden, totaal gemist dat die er uberhaupt zouden zijn...
-Skunk Anansie: Skin had er zin in. Was erg leuk!
-Interpol. Vanaf het gras liggen luisteren, was best ok.
-Beady Eye. Hebben betere songs nodig. Verder wel bijzonder dat je met je handen in je zakken van je regenjas toch zo'n uitstraling kunt hebben.

Verder opgevallen:
-Enorme rij vrijdagmorgen. We konden de camping (3) niet eens afkomen... Omdat het Grosch omwisselpunt ook onbereikbaar was, hadden we alleen lauw bier... Maar goed, dat was beter dan een uur in de rij staan.
-Vreselijk inefficiente werkmethodes bij LaPlace, behalve bij de broodjes. Met slechts een paar mensen voor me heb ik 10 minuten op een hamburger staan wachten, toen ben ik maar weggelopen. Patat idem. De meeste medewerkers stonden met hun armen over elkaar omdat er steeds geen patat of hamburgers waren...
-Vette party bij de Hema campingwinkel :D
-Slecht geluid in de Alpha, bij De Jeugd kon ik totaal niks verstaan en later is het niet veel beter geworden.
-Zero's hero's: Nineties Now was zo veel gaver, plus dat het geluid vrijwel uit stond. Slecht.

Al met al weer een zeer geslaagde editie!

richwoodplayer
23 augustus 2011, 18:05
-Vette party bij de Hema campingwinkel :D

WAAR IS DE HEMA? HIER IS DE HEMA!
WAAR IS DE HEMA? HIER IS DE HEMA!
WAAR IS DE HEMA? HIER IS DE HEMA!
:seriousf:
Met al die neppe worsten in de lucht :crazyhappy:

Eric van Esch
23 augustus 2011, 19:23
Ik denk trouwens dat je in de minderheid was qua mening over Skunk Anasie, de Alpha ging erg uit z'n plaat :)

Ach ja grote naam doet al wonderen en verschil in smaak waarschijnlijk. Moet ook eerlijk zeggen dat ik er nog nooit echt kapot van ben geweest, terwijl Skin ooit een prachtig solo album heeft gemaakt........ieder zo zijn ding.

Dennis_Ajax
24 augustus 2011, 11:31
Ben ook geweest, vond het wel leuk. Hoogtepunten voor mij waren Seasick Steve, Arctic Monkeys en Agnes Obel. Heb serieus ff staan huilen bij Agnes Obel, zo verschrikkelijk mooi. Verder was The Offspring super slecht, saai als afsluiter. En Rise Against verdient ook maar een 2. Std punk muziek.

Stond ook nog vooraan bij DeWolff, ik vond ze weer goed spelen, maar hoorde dat het super rustig was. Ach, Pablo moet gewoon nog groeien in interactie met het publiek. Spelen kan die zeker

Pablo gebruikt een Laney Lionheart versterker live?

macwilliams
24 augustus 2011, 19:36
WAAR IS DE HEMA? HIER IS DE HEMA!
WAAR IS DE HEMA? HIER IS DE HEMA!
WAAR IS DE HEMA? HIER IS DE HEMA!
:seriousf:
Met al die neppe worsten in de lucht :crazyhappy:

Daar heb ik een filmpje gemaakt!

bass blom
24 augustus 2011, 19:38
Daar heb ik een filmpje gemaakt!

ja waar is dat filmpje dan? :dontgeti:

macwilliams
24 augustus 2011, 19:59
ja waar is dat filmpje dan? :dontgeti:
http://www.youtube.com/watch?v=rRerAqh_5mU&feature=youtube_gdata_player

http://www.youtube.com/watch?v=rRerAqh_5mU&feature=youtube_gdata_player


Even kijken of het gelukt is zo.

bass blom
24 augustus 2011, 20:02
ehm, ja, maar er was een filmpje van 10 sec waar jij op een podium?

macwilliams
24 augustus 2011, 20:18
ehm, ja, maar er was een filmpje van 10 sec waar jij op een podium?

Dat klopt maar die.kan ik niet opladen naar u-tube. Moet via omweg. Misschien kan jij dat wel via whatsapp?

bass blom
24 augustus 2011, 20:18
geen idee wat whatsapp is :D

macwilliams
24 augustus 2011, 20:28
geen idee wat whatsapp is :D

Das met een smartfoon van doen en alles.

macwilliams
24 augustus 2011, 20:32
http://www.youtube.com/watch?v=UsESmbukW3I&feature=youtube_gdata_player

Dennis_Ajax
24 augustus 2011, 20:43
Oja, ben ook bij 3 on stage geweest, Ben Howard. Sta constant in beeld, was een erg goed concert. Mooie muziek.

bass blom
24 augustus 2011, 20:46
Das met een smartfoon van doen en alles.

ah ja daar weet ik toch nix van :D

maar nou heb ik nog geen macw op LL2011 gezien :dontgeti:

macwilliams
24 augustus 2011, 20:51
ah ja daar weet ik toch nix van :D

maar nou heb ik nog geen macw op LL2011 gezien :dontgeti:

Gimme a break moat, ik kan ook nog niet alles met mn pc.

bass blom
24 augustus 2011, 21:02
:grouphug:

macwilliams
24 augustus 2011, 21:22
:grouphug:

Filmpjes die ik.zelf gemaakt heb lukken wel...
http://www.youtube.com/watch?v=r1CBWBWb1FM&feature=youtube_gdata_player