PDA

View Full Version : Twee nieuwe pedalen dag!



Squier4ever
19 november 2010, 20:18
Bij dezen dan maar, een pedaal vandaag met de post binnengekregen, na een tijd wachten, de andere had ik al een weekje of 3.
Beide zijn drive-pedalen (bijna het enige effect dat ik gebruik, op delay en wah na), een met buizen, de ander niet. De een is zelfbouw door een forumlid (waarvoor dank HaroldA) en de ander niet.

In volgorde van binnenkomst, Blackstar HT-Dist:
http://www.keymusic.com/gfx_productcode/100772/Blackstar-HT-Dist-Pure-Valve-Pedal.jpg

HaroldA custommade "SHOEternity":

http://i525.photobucket.com/albums/cc337/GibsonPim/sho_eternity_out.jpg

De laatste is een SHO en Lovepedal Eternity in een pedaal en ik moet zeggen, dat werkt erg lekker! Superhandig pedaal om mee te nemen naar repetities, ipv een losse drive en boost gaat voortaan de SHOEternity mee. Klinkt lekker transparant en laat het karakter van mijn versterker lekker overeind. Vooral lekker voor de low tot medium gain songs.

Voor het hardere (strakkere) rockwerk heb ik dan de HT-Dist gekocht, klinkt als het lekkerdere drive-kanaal van mijn Marshall, vooral met de ISF tussen de 5 en 10 gedraaid (Brit kant). Gaat van low gain AC/DC tot vreselijke krasbakmetal sounds. Dat laatste is niks voor mij, de gain komt nooit verder dan 5, dan klinkt het voor mij optimaal. SHO als boost erover is ook erg vet, ik heb er nu 2 :D

Voor meer stonerig werk heb ik ook nog steeds mijn RAT en een Ibanez FZ-7 fuzz waar ik erg blij van wordt.

Anyway binnenkort nieuwe (eigen) pics, tot zover deze short review.

muziekschuur
20 november 2010, 02:52
Harold A ...... Netjes gedaan man..... Strak...

Squier4ever
20 november 2010, 04:19
Ja is zeker strak gemaakt, ben er erg blij mee!

JeroenP
20 november 2010, 13:30
Erg gaaf kerel:ok: Ik wil ze wel eens horen:speed:

Squier4ever
20 november 2010, 19:04
Ja binnenkort eindelijk maar weer eens meeten!

KoenB
22 november 2010, 01:02
Ik heb ook een heerlijke 2 nieuwe pedalen dag gehad. Ik heb mezelf voor 80 euro een Blackstar HT DistX kado gedaan. De andere gitarist van mn band heeft er eentje en ik vind het een waanzinnig ding. Dus ik marktplaatsen, en ja hoor, voor 80 e, en nog in Delft ook. Gelijk gereageerd, afspraak gemaakt (de man bleek zo ongeveer om de hoek te wonen), en m gelijk meegenomen, met nog 2 reservebuisjes en een lading patchkabels erbij ('heb ik nog liggen, neem maar meer joh'). Topvent.

http://proguitarshop.com/store/images/DistX.jpg

Na wat babbelen bleek hij ook van zijn Artec TurboCompressor af te willen. Ik was er totaal niet bekend mee, maar ik heb m even geprobeerd en ik vind het een zeer fijn compressortje. Voor 20 euro mocht ik die ook hebben.

En zo kwam ik met een brede glimlach weer thuis, wat een fijne deal! En vandaag in de oefenruimte het stel even voor mn Hughes & Kettner duotone gehangen.... nu heb ik eindelijk een heerlijk 'leadkanaal' !

En natuurlijk gelijk de andere gitarist opgebeld om even in te wrijven dat hij 180 euro voor zn blackstar heeft neergeteld en ik niet :sssh:

http://images.thomann.de/pics/prod/210178.jpg

elmoman
22 november 2010, 03:03
Goed om wat liefde voor Blackstar pedalen te zien! Ik vind ze helemaal te gek. Had zelf ook de HT-dist, maar die heb ik weg gedaan omdat ik ook een HT-dual heb, dus de andere was een beetje overbodig :-) Goede aankopen!

Squier4ever
22 november 2010, 10:43
Ik heb de HT-dual ook eens getest, maar die HT-dist vind ik lekkerder. Meer een one trick pony, maar daardoor lijkt hij ook beter te klinken.

De Eternity dit weekend nog eens beter getest, erg fijne overdrive hoor! Reageert heel dynamisch op je spel, laat de sound van je amp lekker overeind en kan toch behoorlijk oversturen als je dat nodig vind. Van lichte rockabilly op mijn gretsch, tot flink vet op mijn Dot! SHO als booster erbij is het einde, die had ik niet voor niets al en nu dus 2 :D

HaroldA
22 november 2010, 11:21
De laatste is een SHO en Lovepedal Eternity in een pedaal en ik moet zeggen, dat werkt erg lekker!

Nice! :ok:

ik stond ook weer te kijken van de Eternity. Heerlijk open en inspirerende tubescreamer. Helaas iets te open voor mijn stijl, maar wel lekker!

De SHO doet me dan weer helemaal niks.

Het schakelaartje is een pre/post schakelaar en schakelt dus de volgorde van de 2 effecten.


Harold A ...... Netjes gedaan man..... Strak...

Tnx! Even een disclaimer: dit waren 2 effecten die ik nog had liggen en niet meer gebruikte. Ik maak geen pedalen op bestelling omdat er gewoon te veel tijd in gaat zitten, vandaar dat ik ze ook voor de kostprijs de deur uit heb gedaan en zonder garantie! (nou ja, "best effort" garantie dan)

Squier4ever
22 november 2010, 11:45
Nice! :ok:

ik stond ook weer te kijken van de Eternity. Heerlijk open en inspirerende tubescreamer. Helaas iets te open voor mijn stijl, maar wel lekker!

De SHO doet me dan weer helemaal niks.

Het schakelaartje is een pre/post schakelaar en schakelt dus de volgorde van de 2 effecten.



Tnx! Even een disclaimer: dit waren 2 effecten die ik nog had liggen en niet meer gebruikte. Ik maak geen pedalen op bestelling omdat er gewoon te veel tijd in gaat zitten, vandaar dat ik ze ook voor de kostprijs de deur uit heb gedaan en zonder garantie! (nou ja, "best effort" garantie dan)

SHO doet eigenlijk ook heel weinig (met de crackle niet te hoog), maar dat is dan ook de kracht van dat apparaat. Werkt heel lekker om te stacken met de Eternity. Die open sound vind ik voor bepaalde muzieksoorten erg lekker, zeker met mijn Gretsch klinkt het geweldig en (hoewel ik het nog niet heb kunnen testen) verwacht ik dat de Eternity ook erg lekker werkt op een flink oversturende versterker, voor net dat beetje extra duw in het geluid.

HaroldA
22 november 2010, 11:51
SHO doet eigenlijk ook heel weinig (met de crackle niet te hoog), maar dat is dan ook de kracht van dat apparaat. Werkt heel lekker om te stacken met de Eternity.

Een mooie quote: "Fuck subtlety" ;)

Ik kan persoonlijk weinig met subtiele effecten...


verwacht ik dat de Eternity ook erg lekker werkt op een flink oversturende versterker, voor net dat beetje extra duw in het geluid.

Nou, dat is dus wel mijn setup: zwaar ronkende single channel Marshall's maar daar is de Eternity te open voor. Een beetje "wil wel maar kan niet", net te weinig duw, verzadiging en dikke scheur.

Squier4ever
22 november 2010, 13:27
Een mooie quote: "Fuck subtlety" ;)

Ik kan persoonlijk weinig met subtiele effecten...



Nou, dat is dus wel mijn setup: zwaar ronkende single channel Marshall's maar daar is de Eternity te open voor. Een beetje "wil wel maar kan niet", net te weinig duw, verzadiging en dikke scheur.

Als ik die sound nodig heb gebruik ik waarschijnlijk toch mijn Blackstar, die doet dat al op laag volume, maakt van (bijna) iedere amp een ronkende Maarschalk.