PDA

View Full Version : overdive/distortion



beunklats
19 november 2010, 15:54
hee

ik ben een beginnende gitarist die een jaar gitaar speeld.
nu ben ik van plan om een pedaal te kopen om van clean naar overdrive te schakelen.
ik heb er verder geen verstand van.
ik speel vooral een bleus en rock.(geen zware metal)
zo'n pedaal heet volgens mij een overdrive en/of destortion pedaal ofzo.

wat adviseren jullie me aan om te halen.

Nielsje
19 november 2010, 15:58
Wat voor gitaar heb je?
Wat voor versterker heb je?
Wat is je budget?
Kan je een paar voorbeelden geven van geluiden die wil bereiken?

Squier4ever
19 november 2010, 15:59
Wat is je budget? Wat zijn de rest van je spullen, wat voor gitaar, versterker enz. enz. We kunnen je nu allemaal een Klon Centaur aanraden, maar denk niet dat je dat er aan uit wilt geven.

Edit wat Nielsje zegt dus.

Verder zijn er op Youtube veel soundclips van pedalen te vinden, in het duurdere segment bijvoorbeeld van Proguitarshop.

beunklats
19 november 2010, 16:10
sorrie voor de mimimale uitleg, maar ik heb nog niet zo veel ervaring op dit forum.

gitaar: sammick greg bennett LP
Amp: VOX VT15

muziek: jimi hendrix, radiohead, GnR, led zeppelin, queen, SRV enz
dus dat geluid wil ik een beetje krijgen.

budget = ong 150,-

G.G.
19 november 2010, 16:19
Da's heel divers. Hendrix en Stevie Ray Vaughan is een strat. Page en Slash is weer een Les Paul. Alleen met een pedaaltje kom je er niet. Denk ook eens aan een coilsplit schakelaar op je gitaar.

beunklats
19 november 2010, 16:50
ik wil hem eigenlijk meer om over te schakelen naar overdrive, en dan een mooi geluidje te krijgen.
ik weet niet of dit dan verstandig is, of dat ik wat anders kan gebruiken.

peter_heijnen
19 november 2010, 17:08
Het hoeft niet duur te zijn, kijk eens naar de coolcat pedalen van danelectro. Dat is echt veel kwaliteit ondanks de lage prijs.

Nitefly7
19 november 2010, 17:37
hee

ik ben een beginnende gitarist die een jaar gitaar speeld.