PDA

View Full Version : Gitaar reparatie



GuitarDave
19 november 2010, 09:54
1,5 jaar geleden liet ik mijn FenderHMStrat herfretten bij een winkel in heerlen. Nou, een ramp. Mijn favourite gitaar was helemaal niets meer waard.
Daar kwam ik iets later achter. Ten eerste was de neckplate aan een kant zo'n 1/2 cm het hout gedrukt omdat de schroeven veel te hard waren aangedraaid. De frets leken in eerste instantie goed maar na een aantal maanden ging het fout. Blijkbaar waren de frets niet in het hout vast geperst maar gelijmt op de toets. Een voor een begonnen ze te krommen en los te laten. Mijn hals (na controle van een ander gitaarbouwer) heeft waarschijnlijk een klap gemaakt want deze helt iets naar links en is dus scheef. Om te huilen. Toen ik verhaal ging halen was er niemand die verantwoordelijk zou zijn voor deze ramp. Het duurde ook nog eens 3 weken langer. Dus nooit meer naar die winkel want de klachten komen niet alleen van mijn kant maar steeds meer ellendige verhalen hoor ik van deze zaak. Jammer, want vroeger was dit een zaak met goede service.

Groet, Dave

MODEDIT:
De naam van de winkel is verwijderd. Gitaarnet (en zeker zelfbouw) dient niet om te klagen of mensen zwart te maken op een of andere manier.