PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Soldano SLO 100



Scopperloit
18 november 2010, 19:56
Sinds vandaag ben ik een zeer trotse en zeer blije eigenaar van een Soldano SLO 100:crazyhappy:!
Vanmiddag gekocht bij Guitar King in Boekel, op mijn verjaardag notabene :).
Ik heb er 3 maanden veel geld voor opzij moeten zetten, mijn oude versterker en een gitaar heb ik ervoor moeten verkopen, maar het is het echt helemaal waard vind ik.
Ook ben ik blij een aanbetaling te hebben kunnen maken, want buiten mijzelf hadden 6 mensen ook interesse in een SLO 100. Die van hun zijn gelukkig al besteld, dus zij kunnen binnekort ook nog genieten van hun SLO :cheerup:.
Momenteel heb ik maar beschikking over mijn iPhone camera, maar er volgen betere kwaliteit foto's:
http://i967.photobucket.com/albums/ae160/ScopperloitBand/Soldano%20SLO%20100/IMG_1165.jpg
Ik heb gekozen voor de witte headshell met chromen hoekijzers, voor mij de mooiste combinatie. Ook heb ik er een flightcase bij kunnen kopen direct van Guitar King met wat korting dus dat is ook mooi meegenomen :).

Voor aankoop nog even getest over een Bogner 2x12" V30 oversized cab en dat klonk errrug lekker!! Crunch setting op kanaal 1, gain op 5 en volume op gitaar teruggedraaid geeft een lekker clean met randje. Natuurlijk is het overdrive kanaal helemaal mijn ding. De bas klinkt lekker strak en de toon is gedefinieerd en harmonisch. Zelfs voor 1 minuut de SLO met overdrive volume op 5 uitgehouden, het kostte mijn oren 30 minuten om bij te komen (en ik zelf ook haha) maar het was het waard!:rockon:.

Waar ik HELEMAAL over te spreken ben is de service van Guitar King. Ik was woensdag naar de bank geweest om mijn betaalautomaat limiet te verhogen voor 2 dagen om de SLO te kunnen betalen.
Toen het moment-suprème kwam om te betalen stond er lullig "maximum bereikt" op het scherm. Ik heb verontwaardigd naar het scherm staan staren omdat de bank medewerker mij verzekerde dat de limiet DIRECT verhoogd was tot de verval datum (19 nov). Nou ABN AMRO, jullie hebben blijkbaar je zaakjes niet goed voor elkaar :stop:.
Gelukkig bleek na trial & error dat ik iets minder dan de helft van het aankoop bedrag maximaal kon pinnen. Frans (eigenaar Guitar King) gaf me het vertrouwen om thuis het resterende bedrag via internet bankieren over te maken. Ik woon zelf een uurtje rijden van Boekel met de auto, dus even snel op en neer rijden de volgende dag is niet zo makkelijk.
Als dit geen goede service is weet ik het ook niet meer! :crazyhappy:

JeroenSchaaf
18 november 2010, 20:02
Te gek! Gefeliciteerd, en nogmaals gefeliciteerd voor je verjaardag.

Lodedsvd
18 november 2010, 20:06
da's nog eens een verjaardagscadeau gefeliciteerd! :p

Thiez
18 november 2010, 20:28
whooaaah mooie amp! dik jaloers!
Als je zo een amp koopt en hier komt showen moeten er natuurlijk ook nog wel wat sound samples komen vind ik!
Mooi dingetje man, veel plezier ermee.

bluegate
18 november 2010, 21:00
Gefeliciteerd, zijn super amps dus heel veel plezier :zz:

heavy-metal-thunder
18 november 2010, 21:16
super! Een SLO blijft toch nog steeds mijn natte droom. Samen met een Mesa Roadster is dit voor mijn doeleinden zo wat de beste amp die ik ken.

Over de service van Soldano moet je je geen zorgen maken. Ik heb deze zomer een 2de hands Lucky 13 gekocht, omdat ik geen SLO vond en omdat de L13 voor mijn toepassingen een beter clean heeft. Na de aankoop ben ik er achter gekomen dat deze amp in het verleden zwaar werd mishandeld (Wouter Bloemen, als je dit leest, je bent een dikke klootzak). Om de L13 in orde te maken had ik een schema gevraagd op het Soldano-forum. Een Amerikaanse dealer heeft dit gelezen en heeft Bill Sundt (de rechterhand van Mike) gecontacteerd. Hij had bekomen dat Bill alle bruikbare componenten van mijn L13 zou overbouwen op een nieuwe PCB. Nadien zou ik dan terug de volle fabrieksgarantie krijgen. Uiteindelijk heeft mijn tech hem in orde gezet, op aanwijzingen van Bill. Dit terzijde.

Veel succes ermee en ik hoop dat ik mee ooit ook zo'n verjaardag kan kado doen.

bartjo
19 november 2010, 08:01
Die buizenbak is toch wel de perfecte amp hoor.
Heb em een keer gehoord en een dijk van een overdrive. (Wil kopen, kan natuurlijk niet betalen. :P)
Over wat voor een cab speel je nu?

Ik vind dat trouwens ook de mooiste combinatie, mits zwart of witte cab eronder :P

Henri H
19 november 2010, 10:00
Gefeliciteerd!

Ik vind het ook een te gek ding, maar (te) duur.

marc_o
19 november 2010, 11:12
Proficiat ermee, goede versterker!
En over Boekel hoor je nooit slechte verhalen, althans, ik ken ze niet. Frans weet wat hij doet en staat vierkant achter de spullen die hij verkoopt.

D3nnis
19 november 2010, 12:07
Mooie versterker!
Ook het testen over een Bogner cabinet met v30's is wel een goed plan geweest, ik persoonlijk vond de Bogner kasten beter klinken (in combinatie met Soldano), ten opzichte van marshall, soldano, engl, en mesa kasten.



Over de service van Soldano moet je je geen zorgen maken.

Misschien niet, maar als je Soldano direct mailt, krijg je in ieder geval geen antwoord....ik in ieder geval niet, meerdere malen geprobeerd (Decatone bezitter...misschien dat ze wel antwoord geven als je hem nog niet gekocht hebt... ;-) )

Riky
19 november 2010, 12:24
Nog nooit over 1 gespeeld, maar wat ik wel weet is dat ze belachelijk goed door de mix prikken. paar keer gezien bij andere bandjes. Steeds verschillende cabs, maar super geluid!

Gefeliciteerd met je aanwinst!:)

heavy-metal-thunder
19 november 2010, 12:58
Mooie versterker!
Ook het testen over een Bogner cabinet met v30's is wel een goed plan geweest, ik persoonlijk vond de Bogner kasten beter klinken (in combinatie met Soldano), ten opzichte van marshall, soldano, engl, en mesa kasten.



Misschien niet, maar als je Soldano direct mailt, krijg je in ieder geval geen antwoord....ik in ieder geval niet, meerdere malen geprobeerd (Decatone bezitter...misschien dat ze wel antwoord geven als je hem nog niet gekocht hebt... ;-) )

hiermee kom je direct bij Bill: tech@soldano.com
Maar naar het schijnt kan je best telefoneren. Hou wel rekening dat het ginder 6u vroeger is

heavy-metal-thunder
19 november 2010, 12:59
Nog nooit over 1 gespeeld, maar wat ik wel weet is dat ze belachelijk goed door de mix prikken. paar keer gezien bij andere bandjes. Steeds verschillende cabs, maar super geluid!

Gefeliciteerd met je aanwinst!:)

Mijn Lucky 13 prikt er minder door, hij klinkt dikker en vetter dan een SLO, maar dat betekent ook dat hij er wat minder door komt. ik zet de mids gans open. En met V30's klinkt hij beter en komt er beter door.

caliban
19 november 2010, 17:21
Cool verjaardagscadeau'tje'. En geweldig om te horen dat er winkels zijn die echt deftige service leveren!

Misery Signals
19 november 2010, 17:36
Gefeliciteerd. Ik kan je uit eigen ervaring het bijpassende Soldano Cabinet aanraden, maar probeer V30's te hebben, niet de eminences.

En andere bandjes die er ook eentje hebben, al die amps lijken fel op elkaar...

Het zekerste kan je zijn door het type op de achterkant te lezen, want hij wordt nogal eens verward met een Hot Rod. Zeker als ie ook chickenheads heeft of de HR ronde knopjes.

MS

Scopperloit
19 november 2010, 18:50
Dankjulliewel voor alle reacties! :)

Gefeliciteerd. Ik kan je uit eigen ervaring het bijpassende Soldano Cabinet aanraden, maar probeer V30's te hebben, niet de eminences.


Ik speel over een Brunetti 2x12" cabinet met V30 speakers. Ik vind de SLO hier echt goed op klinken. Mijn vorige versterker, Mesa Boogie Mark IV, vond ik tegenvallen op deze cab. Maar na andere cabs te hebben geprobeerd kwam ik erachter dat het specifieke geluid van de Mark IV mij niet meer beviel, vandaar ik deze heb verkocht en in een totaal andere richting ben gaan kijken en op advies van Guitar King uitkwam bij de SLO.


Gefeliciteerd!
Ik vind het ook een te gek ding, maar (te) duur.

Dit vond ik in eerste instantie ook, maar de prijs kan ik wel relativeren. Bijvoorbeeld: de Mark IV die ik had is een nette 3 kanaals amp met veel schakelopties. Mijn probleem was dat ik de versterker niet voor de volle 100% benutte in zijn mogelijkheden. Om die reden heb ik ook mijn 80's hair metal FX rack verkocht met midi schakelbord etc, omdat ik het niet volledig benutte. Nu wilde ik graag een versterker die ik voor de volle 100% kan benutten en 2 goede kanalen heeft.
Voor mij kan deze keuze niet beter zijn geweest. Ik heb nu geen compromis gevoel meer dat ik de versterker heb puur voor dat ene lead kanaal. Het 1e kanaal heeft genoeg tonale mogelijkheden: van echt zeer mooi clean (Crunch setting, gain op 1-1.5, kanaalvolume op >4) tot lekkere vette rocktone. En natuurlijk dan het overdrive kanaal dat er mag wezen!

heavy-metal-thunder
19 november 2010, 19:57
Gefeliciteerd. Ik kan je uit eigen ervaring het bijpassende Soldano Cabinet aanraden, maar probeer V30's te hebben, niet de eminences.

En andere bandjes die er ook eentje hebben, al die amps lijken fel op elkaar...

Het zekerste kan je zijn door het type op de achterkant te lezen, want hij wordt nogal eens verward met een Hot Rod. Zeker als ie ook chickenheads heeft of de HR ronde knopjes.

MS

jaja, jouw setje klonk wel goed. achteraf heb ik spijt dat ik niet voor de real deal gegaan ben. Het clean van mn L13 vind ik wel beter dan v/d SLO en zeker met die reverb er bij. Maar het 2de kanaal is te veel een solokanaal. Is echt toch wel anders dan SLO.

Misery Signals
20 november 2010, 01:08
Wit is wel classy. Heeft hij opties? FX loop neem ik aan?

MS

Henri H
20 november 2010, 12:22
Een SLO heeft standaard een FX-loop dacht ik, maar heb wel 's gelezen dat dit zijn enige zwakke punt is, zou nogal tone zuigen.

@Scopperloit: Dat compromis gevoel herken ik, dat had ik ook na een tijdje bij mijn toenmalige JVM410H.

Misery Signals
20 november 2010, 15:42
Heb ik Duitsland ooit eens een "naakte" SLO weten te koop staan, dus zonder bright switch op clean, zonder fx loop enz. Was 3200 of zo dacht ik.

MS

Scopperloit
20 november 2010, 16:11
Wit is wel classy. Heeft hij opties? FX loop neem ik aan?
MS

haha ik vond wit ook wel classy ;). De zwarte tolex van mijn 2x12 is al wat versleten dus na wat klussen heb ik binnekort ook een witte 2x12 die matcht bij de top.

Ja, FX loop zit erin en ook de Slave output. Meer extra's hoef ik niet. De Depth functie heb ik getest bij andere Soldano's en vond het zeker wel handig, maar ik heb er geen behoefte aan. Ook die andere mods (SRV en Warren Haynes) zal ik toch niet gebruiken.
Gewoon "uit de doos" klinkt ie al perfect naar mijn mening :ok:.

Misery Signals
20 november 2010, 16:39
Warren Haynes mod wordt in december door Guitar King gedaan als de switch uit Amerika binnen is... Klinkt iets minder fel in het hoog en wat donkerder/warmer. Die voeren alle mods uit zoals Soldano ze zou doen. Dus moest je ooit wat nodig hebben...
Ik heb nu de SRV mod (midscoop op clean), schakelbare fx-loop via slave-jack en depth knop vooraan. Zeer handig, bij mijn rockbandje staat ie op 9u en gedraagt de amp zich veel soberder, niet zo pompend. Natuurlijk klinkt ie standaard ook retegoed. De mods laten wat veelzijdigheid toe.
Mijn Soldano 4x12 is ook wit, de top laat ik purper (tenzij ik ooit een gekke bui heb)...

MS

heavy-metal-thunder
20 november 2010, 17:57
Warren Haynes mod wordt in december door Guitar King gedaan als de switch uit Amerika binnen is... Klinkt iets minder fel in het hoog en wat donkerder/warmer. Die voeren alle mods uit zoals Soldano ze zou doen. Dus moest je ooit wat nodig hebben...
Ik heb nu de SRV mod (midscoop op clean), schakelbare fx-loop via slave-jack en depth knop vooraan. Zeer handig, bij mijn rockbandje staat ie op 9u en gedraagt de amp zich veel soberder, niet zo pompend. Natuurlijk klinkt ie standaard ook retegoed. De mods laten wat veelzijdigheid toe.
Mijn Soldano 4x12 is ook wit, de top laat ik purper (tenzij ik ooit een gekke bui heb)...

MS

MS, heb jij de SRV-mod? ik dacht dat jij begin dit jaar de Warren Haynes had? Of is dat ondertussen veranderd? Voor solo vond ik die mod wel leuk, de versterker zingt meer (is dan wat meer gelijk mijn Lucky 13)

Misery Signals
20 november 2010, 18:34
Ik heb de SRV mod, zo gekocht. De Warren Haynes heb ik nog altijd niet laten doen, wegens geen passend knopje.
En ik heb bij Guitar King een Lucky 13 getest. Clean klinkt idd wat wolliger, Fender achtig. Terwijl die SLO iets meer universeel is, minder karakter. Wel heel mooi met pedalen.
Waar je hebt dat die Lucky 13 qa lead vetter klinkt weet ik niet. Toen je hem hoorde stond mijn lead kanaal op 1 qua gain, speelde met split modus op mijn humbucker, én mijn depth knop op 9u. Die SLO heeft pakken meer gain/ballen als een 13.

MS

heavy-metal-thunder
21 november 2010, 13:09
Ik heb de SRV mod, zo gekocht. De Warren Haynes heb ik nog altijd niet laten doen, wegens geen passend knopje.
En ik heb bij Guitar King een Lucky 13 getest. Clean klinkt idd wat wolliger, Fender achtig. Terwijl die SLO iets meer universeel is, minder karakter. Wel heel mooi met pedalen.
Waar je hebt dat die Lucky 13 qa lead vetter klinkt weet ik niet. Toen je hem hoorde stond mijn lead kanaal op 1 qua gain, speelde met split modus op mijn humbucker, én mijn depth knop op 9u. Die SLO heeft pakken meer gain/ballen als een 13.

MS

met vet bedoel ik dikker en meer zingend. Het gaat hier niet over gain/ballen. want de SLO heeft meer gain (beiden hebben dat trouwens genoeg), maar de SLO heeft meer body, meer definitie, is directer, dynamischer en snijdt meer door de mix.

btw: ge hebt toen wel ook op hummies gespeeld en gain stond op 3.

caliban
21 november 2010, 14:59
Een SLO heeft standaard een FX-loop dacht ik, maar heb wel 's gelezen dat dit zijn enige zwakke punt is, zou nogal tone zuigen.

@Scopperloit: Dat compromis gevoel herken ik, dat had ik ook na een tijdje bij mijn toenmalige JVM410H.

EQ zit na fx-loop, heel vreemd vind ik.

Misery Signals
21 november 2010, 17:59
met vet bedoel ik dikker en meer zingend. Het gaat hier niet over gain/ballen. want de SLO heeft meer gain (beiden hebben dat trouwens genoeg), maar de SLO heeft meer body, meer definitie, is directer, dynamischer en snijdt meer door de mix.
btw: ge hebt toen wel ook op hummies gespeeld en gain stond op 3.
Misverstandje dan. Het is ook wel waarvoor je hem gebruikt. Voor zachte rock moet je al erg tweaken want gain is er direct teveel, ook al blijft ie clean van sound. Daar is die 13 eigenlijk veel beter voor, Fenderachtig en liquide gain, mede ook door dat voller en wolliger clean. Ik speel zachte rock dus moet ik eigenlek een 13 hebben haha! Doeme...

MS

heavy-metal-thunder
21 november 2010, 18:27
Misverstandje dan. Het is ook wel waarvoor je hem gebruikt. Voor zachte rock moet je al erg tweaken want gain is er direct teveel, ook al blijft ie clean van sound. Daar is die 13 eigenlijk veel beter voor, Fenderachtig en liquide gain, mede ook door dat voller en wolliger clean. Ik speel zachte rock dus moet ik eigenlek een 13 hebben haha! Doeme...

MS

ok, omdat ge zo nen toffe zijt, wil ik hem wisselen. Zaterdag, same time, same place :-)

OK, genoeg over de 13. Dit topic gaat over een SLO.