PDA

View Full Version : Schecter PT varianten...



muziekschuur
18 november 2010, 17:19
Hallo.

Al heel lang heb ik een Ibanez Roadster II met Gibson elementen en dat is mijn go to. Ik heb een Tele gebouwd in het verleden en die later aan een beroemdheid cadeau gedaan. Mooi ding... Maar met mijn solidstate Fender geen suc6.

Inmiddels overgestapt op maar liefst 3 buizenbakken.... Dus ik kan kiezen...

Nu zie ik vandaag een Schecter PT en die is helemaal "the shit" met humbuckers en coiltaps dus kan ook als single coils en dan heb je die echter Twang...

Maar wat verder gravend zie ik 3 varianten. En bij de Schecter PT Fastback zit dan weer een mini humbucker die veel lijkt op een TV Jones pickup. Is dat een vergelijkbare pick up?
En die andere humbucker, wat is dat voor iets?

Heeft iemand ze vergeleken? Ik hoop dat iemand die er op gespeeld heeft er wat meer over kwijt kan. Hebben ze alledrie jumbo frets?

Hendriks
18 november 2010, 17:39
Ik zag in het "post je telecaster" topic 1 langskomen. Mooi ding.

E-J
18 november 2010, 19:07
Oorspronkelijk waren dit signature gitaren voor Pete Townshend van The Who. Zie hier (http://www.thewho.net/whotabs/gear/guitar/schecter.html) voor meer info over deze gitaren. Eerst waren ze naamloos, daarna heette ze "Saturn" en uiteindelijk "PT". Er schijnt een groot kwaliteitsverschil te zijn tussen de oorspronkelijke Schecters uit de jaren '80 en de huidige PT's, die in Korea worden gemaakt. De originele heeft twee humbuckers met coiltaps.

josan
19 november 2010, 08:37
.....Er schijnt een groot kwaliteitsverschil te zijn tussen de oorspronkelijke Schecters uit de jaren '80 en de huidige PT's, die in Korea worden gemaakt. ......

Ik heb aardig wat Koreaanse gitaren gezien, die qua afwerkingsgraad de gemiddelde amerikaanse Fender evenaren of overtreffen. Zeker als je gitaren uit dezelfde prijsklasse vergelijkt, dan doen de koreanen dat standaard beter. Maar ook een Koreaan kan voor 5 euro geen klasse gitaar maken.

Mario88 heeft een PT Fastback. Misschien kun je hem benaderen met jouw vragen,