PDA

View Full Version : multi-effect en losse pedaaltjes samen gebruiken?



Tommeke90
18 november 2010, 15:25
Ik heb pas een nieuwe vox ac15 & een MXR distortion+ gekocht en heb ook een aantal oude pedaaltjes gekregen : boss digital delay, boss equaliser, boss heavy metal. Daarvoor had ik al een Boss me-50. Nu wil ik hier 1 pedalboard van maken.

Ik gebruik de ME50 meestal gewoon als tuner, volumepedaal om van gitaar te wisselen ofzo & af toe de modulation,...maar zou ik hem er niet gewoon uit laten. Minder is meer? of gewoon laten zitten die handel? maar waar dan?

x

Fuhgawz
18 november 2010, 15:27
Verkopen en losse pedaaltjes kopen voor het geld?

Nielsje
18 november 2010, 15:28
Ik snap geen hol van je vraag. Gaat het nu om de ME-50?
Verder mag je van mij wat leesbaarder schrijven.

Tommeke90
18 november 2010, 15:31
ik dacht ook aan zoiets.
maar ik krijg daar bijna niks meer voor..
heb hem €250 voor moeten geven & is splinternieuw.
& er staan er zoveel op internet dat ik er mss €100 voor krijg :(

Fuhgawz
18 november 2010, 15:43
Kun je die Boss Heavy Metal, Equalizer en Delay geluiden niet benaderen met die multi-unit?

Tommeke90
18 november 2010, 15:46
jawel, maar ik heb die pedaaltjes gekregen :crazyhappy:

de Heavy Metal gebruik ik niet echt. speel die stijl niet echt. & krijg er nog niet het juiste geluid uit

robert-gitarist
18 november 2010, 15:55
Als je die HM-2 neit gebruikt, gewoon verkopen, krijg je ong. rond de 4 tientjes voor. Van dat geld kun je bijna een tweedehands Boss TU-2 tuner kopen ;) Een volume pedaal kost je de kop niet als je een beetje goed rond kijkt. Dus dat is op gelost. Die ME-50 donder je dan gewoon in de kast als back up of om zo nu en dan een chorus van te gebruiken ofzo.
Zat opties dus ;) Tweedehands krijg je inderdaad niet veel terug voor een ME-50 maar 120-140 euro is altijd te proberen. 100 euro is wel erg weinig hoor ;)

tommus42
18 november 2010, 16:10
jawel, maar ik heb die pedaaltjes gekregen :crazyhappy:

de Heavy Metal gebruik ik niet echt. speel die stijl niet echt. & krijg er nog niet het juiste geluid uit

De HM-2 vind ik best een tof pedaaltje, gewoon een erg strakke distortion met een bruikbare toonregeling. Met de hi-pot (is eigenlijk high-mid) kun je er veel bite indraaien.
Klinkt denk ik beter dan de drives uit de ME-50.

Mitch
18 november 2010, 17:22
Tommeke, je zit hier op een forum en niet op MSN. Probeer af en toe eens een hoofdletter en een punt te gebruiken in plaats van de enter-knop. Je topictitel en beginpost zijn nu leesbaarder gemaakt, maar let daar voortaan zelf op.

Een ME50 in combinatie gebruiken met losse pedalen is niet ideaal. Kijk wat je beter vindt klinken en ga daarvoor. Overigens is de HM2 inderdaad niet echt de meest subtiele onder de Boss scheurpedalen. Je kan 'm echter wel prima als lead sound instellen met wat minder gain.

Tommeke90
19 november 2010, 15:37
Wat bedoel je als lead sound?
En hoe zou ik hem moeten instellen om minder gain te krijgen?
Is dit dan meer een 'boost'?

tommus42
19 november 2010, 16:29
Als je de distortion tussen 9 uur en 12 uur zet, heb je een mooie 'korrel', zonder dat ie helemaal 'dichtsmeert'. Lead houdt in dat je iets op de voorgrond treedt met je geluid, bijvoorbeeld tijdens een solo. Volume en 'bite' zijn dan belangrijk.

Mitch
20 november 2010, 13:07
Ja precies, met 'lead' wordt het volume niveau bedoeld dat je gebruikt voor een solo. Dus een tikkie harder en meestal ook iets meer sustain. Dat kan met een HM2 prima; kwestie van de gain ruim onder de 12 uur houden, ik denk eerder 9u en het volume zodanig dat je net een prettig stukje harder gaat. Met de toonregeling zul je dan een beetje moeten experimenteren hoe die het beste klinkt.
En bedankt voor je medewerking ;)

Tommeke90
20 november 2010, 16:27
danku! Het blijft wel moeilijk om er goed geluid uit te krijgen.