PDA

View Full Version : Hooggeëerd publiek, hierbij presenteer ik:



tidalwave_sideburns
18 november 2010, 11:16
We hebben afgelopen donderdag de laatste hand gelegd aan drie nummers, eigen werk, en op myspace gezet.


http://img593.imageshack.us/img593/7844/thecrooked3.jpg (http://img593.imageshack.us/i/thecrooked3.jpg/)
http://img600.imageshack.us/img600/4673/c8bb.jpg (http://img600.imageshack.us/i/c8bb.jpg/)


The Crooked on MySpace (http://www.myspace.com/555897179)

De demo bestaat uit 3 tracks, 1 daarvan instrumentaal.

Teksten:



Gogo kittykitty killkillkill

Skin on leather, the way it feels
Switchblade fingers, stiletto heels

gogo kittykitty killkillkill,
gogo kittykitty killkillkill

Killer devil, coldest blood
wicked trigger of impure thoughts

Listens to the highest bid, pay right up or get your throat
slit

Raging feline killing spree
Gogo kitty, but don't kill me
(rawr)

Rolling over stepping stones
Skin and muscles, skull and bones

Gogo kittykitty killkillkill
Gogo kittykitty killkillkill
Gogo kittykitty killkillkill
Gogo kittykitty killkillkill

Leper Stripper

There's an old stripclub at the edge of town
you won't believe the nasty things that go down
a twisted fix for your chills and thrills
a lady stripping just to pay the medical bills

sick ass chick bound to make you twitch
tainted skin on nipple-less tits

well she starts the show and you get stone cold
wrapping them limbs around the dancing pole
twisting and turning and she shows what she's got
drop it like it's hot, drop it like it rots

Leper stripper sicking the bejesus out of me
showing them stumps where her knees used to be

well, leper stripper , gogo girl
erotic idol of the underworld
come a little closer fellows, pretty please
lay down your money for the queen of the sleaze
go

well, leper stripper , gogo chick
erotic idol of the vile and the sick
come a little closer fellows, pretty please
lay down your money for the queen of the sleaze

The physical decay out on display
rocking that body in a terminal stage
rolling and tumbling and she shows what she's got
drop it like it's hot singing drop it like it rots

the curtains open and the music starts
for the love of....

De opnames zijn voornamelijk in eigen beheer gedaan, ik ben best tevreden over de geluidskwaliteit en over het eindresultaat. Ik ben benieuwd wat jullie er zoal van vinden.

Duhsjaak
20 november 2010, 12:30
Hi Tidal
In mijn woonplaats had je vroeger een vrijwilligersdienst, die 'Ouderen aan de knoppen' heette. Daar kon je als senior naar toe als je de werking van een apparaat niet wist.
Door ons natuurlijk ouderen naar de knoppen genoemd.
Onder de bezielende leiding van de voorgaande 4 kabinetten zijn dit soort leuke initiatieven volledig weg bezuinigd.

Je zult al wel in de gaten krijgen waar het over gaat: No way dat ik geluid uit je demo's heb kunnen wringen.
Het logo en de foto vinnik prachtig. Nou de muziek nog!
Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet Gus

grayfink
20 november 2010, 13:08
Het ligt aan je browser Gus.
Ik heb maar een klein stukje gehoord. Not my cup of tea, dus kan ik geen inhoudelijk oordeel geven.
Wel over de geluidskwaliteit, die vind ik erg goed voor een eigen beheer opname. Wel had ik zelf de zang wat prominenter in de mix gezet.

tidalwave_sideburns
20 november 2010, 15:17
@Gus, Bedankt voor de interesse!

Bekend verhaal, :D, ik heb zelf ook altijd gezeik met die myspace players.
Het is zonet even geupload naar mijn dropbox, als je wil kan ze hier (https://www.dropbox.com/link/17.XQaICnj8_x?k=dddb3ed3cba6105776337b595fc4b709)b eluisteren. Betere kwaliteit ook dan via die myspace streamer.

@grayfink, ook bedankt!
Ik vind de vocalen zelf wel hard genoeg eigenlijk, nog een punt van discussie geweest trouwens dus je opmerking verbaast me niet.
Had misschien nog iets harder gemogen, ach ja... Op den duur hoor ik die minieme verschillen niet meer. Misschien ook anders omdat ik de tekst uit m'n hoofd ken en de woorden er wel uit kan opmaken. Lastig altijd om eigen werk met andermans oren te beluisteren.

Enfin, bedankt voor de reacties!

Martijn-w
20 november 2010, 15:33
De player doet het wel, alleen stond bij mij het volume helemaal naar beneden in de player.

Niet echt mijn muziek.

toneblo
20 november 2010, 15:42
wel erg sneu van die naam......
(.... dat het geen shredtallica is geworden....:chicken:)



Muziek: ...tja, ik vond het intro leuker dan de rest ( eerste nummer )
Ben ook niet verder gegaan, zegt wel genoeg denk ik.

Desalniettemin: Wellicht, met behulp van de juiste hoeveelheid subsidie( rick Rubin etc ofzo ).... wie weet!

muziekschuur
20 november 2010, 16:03
De geluidskwaliteit is top en ik heb genoten....

Moet denken aan Aces of spades.... Maar dan is een contrabas natuurlijk WAY COOLER...

Ik zou nog wel iets zoeken naar een andere compressor op de zang. Klinkt nu echt goed... Heb niet echt klagen.... Maar.... 't kan dikker zeg maar....

Ik heb trouwens een Ronette microfoon binnengekregen... Zou je kunnen gebruiken als punch in effect... Als je de verzendkosten betaalt istie van jullie. Hij is van midden 50 en nieuw in de verpakking. Ik heb er al een in een koplamp uitvoering dus deze is over... En zou heel tof kunnen in deze muziek...

Ik zeg..... TOPPERTJE.... Met name live natuurlijk. Maar dit is ook hele lekkere automuziek... Yeah...
Alle instrumentatie is goed.... Echte vakmensen die SPELEN.... Da's toch wel heel bijzonder in dit knip en plakwerk tijdperk... Ik zeg lekker.... en nu speule.

Duhsjaak
21 november 2010, 13:50
Hi
Was het niet Marilyn Monroe die (niet tegen mij) zei dat alles dat goed is, waard is om op te wachten? Dank voor je moeite.

De eerste titel deed mij een beetje denken aan:
Faster, Pussycat! Kill! Kill! (1965 - film directed and written by Russ Meyer). Die gast maakte een vreselijk groot aantal (B) films in dit heel aparte genre. Draaide er vaak wel op uit dat er een blote dame door het beeld rende, maar dat waren toch geen dames waarbij the urge erg aanwezig was om er achter aan te rennen.
De muziek past wel bij die film. Iets verontrustends, zonder dat je weet waarom. Prachtintro!!!
De tweede vond ik de tekst erg leuk maar minder afwisseling en de derde giert schitterend van tango via surf naar.....
Ja, waarnaar toe eigenlijk.
Heerlijk ontregelende muziek. Als je ooit hulp van een pianiste nodig hebt, ga dan eens op zoek naar Noëmie Konta (Konta familienaam). Een jonge, briljante pianiste die wel in is voor een geintje.

Nog even tijd voor een complipluim voor degene die de opname heeft gemaakt. Heerlijk organisch en ik heb (vooral de tango) zelden een mooier open en transparant opgenomen gitaar gehoord. Beeldschoon.

En nou as de donder op naar de eerste 15 liedjes voor een EP. Geen valse bescheidenheid van maar 4 of 5. Geen gelul, meteen raak.

Voor deze muziek moeten je sideburns eerder in vierkante meters dan in centimeters worden uitgedrukt!!!

Ik ga ervoor zitten.
Fijn weekend.
Gus

rpl
21 november 2010, 15:31
Ik heb net 2 nummers gehoord en het eerste waar ik aan dacht was Motörhead, verder wel geinig.

tidalwave_sideburns
23 november 2010, 08:13
@Toneblo, tja, Shredtellica, niet echt mijn muziek , :D. Jammer dat het verder niet heeft kunnen boeien, maar goed.

@Muziekschuur, bedankt! Ik ben altijd al gek geweest op dat contrabasgeluid, die slap, die houten klank. Is wel sterk verbonden met het rockabilly gebeuren, maar je kan er eigenlijk alle kanten mee op.

Ik heb het idee dat het live wat beter uit de verf komt, dan kunnen wat beter spelen met welke nummers er voor komen.
Ik zal het trouwens aan onze knoppendraaier vragen of-ie een andere compressor kan toepassen.

@Duhsjaak, Inderdaad ,was met een knipoog naar die filmtitel. Die intro moest inderdaad iets sluiperigs hebben, iets dreigends, maar toch nonchalant. Het is ook ontzettend leuk om te spelen, vooral live.

Over leper stripper, ik heb erg lang aan die tekst gewerkt om die beeldspraak en woordspelingen op orde te krijgen, terminal stage, tainted skin on nippleless tits, tja verder ,een striptease danseres met een vergevorderd stadium van lepra, die tegenstelling van erotiek, exhibitionisme met die ziekte, daar kon ik wel drie coupletjes over schrijven, :D. Het nummer is inderdaad wat aan statische kant, maar we hebben toch maar besloten deze op te nemen.

Wat Poon Tango betreft, dit nummer gaat over waar verleiding naartoe leidt.
Van seksuele spanning naar verovering. De titel is dan ook winkwink nudgenudge (http://www.thefreedictionary.com/poontang).
Het gitaargeluid vind ik ook erg geslaagd. Alle partijen zijn gespeeld over mijn Ampeg Reverberocket, ik ben echt helemaal gek op dat ding.

We hebben nog 5 nummers die af zijn, en 4 die we nog uit moeten werken. Ik ga ook proberen een paar Nederlandse teksten te schrijven, vind ik erg uitdagend. Niemand in deze contreien verstaat dat toch, maar da's net zo met Engels, dus waarom niet, :D.

@rpl, ja, dat horen we vaker over Motörhead. Kan ik op zich wel mee leven.


Shit, ik moet naar m'n werk.

Heibel
23 november 2010, 08:50
Leper Striper is....geweldig! Toffe tekst en my kind of vuige rock 'n roll!! Ben benieuwd naar 't vervolg...

Wat betreft de opnamen zou ik misschien iets minder gain op de gitaar hebben gebruikt, maar dat is mierenneuken en 'n kwestie van smaak, voor de rest..:blast:

HaroldA
23 november 2010, 10:26
Ah, jullie hebben ook al een Myspace met cijfers ipv een echte url. Ik snap er echt geen ruk van hoe je een echte url kunt krijgen. :???:

Anyway: ik zou jullie zeker een keer live willen zien! Op plaat zal ik het niet vaak luisteren, ook al is de vibe wel erg lekker! :ok:

duckman
23 november 2010, 10:44
Klinkt te gek, lekker ruig en goed opnames ook.In iedegeval wat ik kan horen op mijn werk :-)
:rockon:

rudolf
23 november 2010, 12:45
VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET!

Ben nog bij het eerste nummer.... die vind ik al heel cool iig :D

tidalwave_sideburns
30 november 2010, 12:22
Ah, jullie hebben ook al een Myspace met cijfers ipv een echte url. Ik snap er echt geen ruk van hoe je een echte url kunt krijgen. :???:

Anyway: ik zou jullie zeker een keer live willen zien! Op plaat zal ik het niet vaak luisteren, ook al is de vibe wel erg lekker! :ok:

Hee Harold, even op myspace gekeken. Schijnt een bug te zijn waar ze aan werken.

Trouwens, "ik zou ze live wel willen zien spelen" is waar we voor gingen, :D, een soort visitekaartje.

@duckman, rudolf, bedankt!

Axl Rose
30 november 2010, 16:22
Vind de intro van Gogo Kittykitty kill kill erg gaaf! Doet me verder een beetje denken aan motorhead qua stem, tof hoor!

De laatste instrumental vind ik ook cool! lekkere sounds erin!

Ben benieuwd naar het vervolg! ;)

Ace 1.15.19
30 november 2010, 16:42
Motörhead was ook het eerste wat bij mij opkwam, vooral de zang. Verder vind ik de muziek best geinig voor een keer!