PDA

View Full Version : iets anders dan Intellifex



speedmusic
18 november 2010, 09:30
Vooropgesteld ik ben amateur en ga binnenkort weer de oefenruimte in. Op termijn misschien een paar keer live.

Even eens stukje verleden, tot 1997 speelde ik redelijk veel daarna ben ik gestopt met spelen. In 2001 ben ik weer met een bandje begonnen hiervoor heb ik toen een Intellifex aangeschaft, echter ik heb er nooit mee kunnen omgaan/veel tijd in willen steken. Binnen een jaar stopte de band en lagen mijn spullen weer op zolder.

Nu 10 jaar later ga ik waarschijnlijk weer wat doen maar hik ik tegen die Intellifex aan, eigenlijk ben ik op zoek naar een multifex met wat goede effecten midi en intuïtief in te stellen.
Maar nu komt het, eigenlijk wil ik er geen geld insteken dus de waarde van het nieuwe apparaat moet ± gelijk zijn aan de opbrengst van mijn Intellifex.

Wat ik met name belangrijk vind is delay en reverb, puur om wat rocka/psychobilly achtige zaken te spelen ruisonderdrukking en misschien wat andere leuke dingen waar ik nu nog niet bij stil sta

Wat hangt er in mijn kast
Mesa Tri-Axis
Mesa class 2:90
mesa Abacus
Korg racktuner
stroomverdeler
Rocktron Intellifex welke ik dus wil vervangen.

peter_heijnen
18 november 2010, 09:51
TC G-sharp, 2 fx blokken, géén ruisonderdrukking, zeer intuitieve bediening én midi. Wordt niet meer gemaakt, maar tweedehands voor rond de 100 euro komen ze wel eens voorbij. Laatst zag ik er een voor 150, maar dat lijkt mij te veel voor een tweedehandsie.

muziekschuur
18 november 2010, 10:38
Een Digitech Quad (reverb ofzo) of Digitech Studio S100. Da's een doos van rond de 100 euro (beiden).

je kan ook natuurlijk kijken of je intellifex nu niet makkelijker in te stellen is met een programma op je computer. Een Midi naar USB kabeltje kost je tussen de 9 en 30 euro...

Even een quote van dit forum over de Intellifex;