PDA

View Full Version : Overdrive Pedaal voor een goede Leadsound



allonso1990
17 november 2010, 21:20
Yo,

Ik ben op zoek naar een overdrivepedaaltje om zo mijn brunetti mc2 te boosten. Zo wil ik een goede leadsound met veel sustain krijgen, ik heb nu al een tubescreamer maar die gaat regelmatig kapot.

Voor ik weer een tubescreamer koop wil ik graag weten welke alternatieven er zijn.

Zo zat ik zelf te denken aan:

- Mxr zakk wylde overdrive
- MI Audio Blues Pro
- Toch een Tubescreamer

Suggesties hoor ik graag,

Groeten,

Allon

Midwolda
17 november 2010, 21:26
Zal ik eens wat geks zeggen? Boss SD-1. Gewoon goed, lekker regelbaar en niet duur.
Zelf heb ik 'm al dus ik denk dat mijn volgende drive een Barber Ltd. gaat worden.

The Unforgiven
17 november 2010, 22:09
Laat die Tube Screamer eens (goed) maken, ik denk dat je daar toch de lekkerste sound uit kan halen.

elmoman
18 november 2010, 01:50
Blues pro is ok, maar vind hem toffer als los pedaaltje. Als boost een beetje te modderig.
Tubescreamer is op zich te gek, maar je moet er van houden.

Ik vind zelf de AC booster van xotic super goed werken (gebruik die zelf ook als booster). Hij heeft bijna geen kleuring in het middengebied en je kan de hoge en lage frequenties afzonderlijk regelen. Te gek als je bijv. een dikke, romige leadsound wilt of juist een tikkeltje scherper of wat dan ook.
Je kan de RC booster ook proberen, maar die heeft heel weinig (extra) gain van zichzelf. Puur boosten met het volume dus.

Jan Buurman
18 november 2010, 07:52
Mijn mede-gitarist zweert bij de Xotic BB Preamp voor leadboost. Hij heeft er erg veel geprobeerd en hij is zeer kritisch. Ik kijk er zelf ook wel eens naar maar hij is best prijzig.

.

Renin
18 november 2010, 20:15
Ik heb de Zak Wilde Overdrijf

Is gewoon een lekkere overdrive, vooral om je amp te boosten. Is een tubescreamer achtige met een iets andere sound.

Knopje is wel slijtagegevoelig (lees: na regelmatig en flink doortrappen, als je beschaafd duwt kan hij je hele leven mee)

allonso1990
18 november 2010, 20:24
Thanks allemaal, denk dat ik binnenkort de xotic bb preamp en de zakk wylde overdrive ga testen:) Ik zoek eigenlijk een overdrive die net dat beetje extra (sustain) geeft maar de amp verder niet veel kleurt.

Tristan
18 november 2010, 22:10
De Lovepedal Amp50 werkt voor mij erg goed in deze toepassing.

Dirk_Hendrik
18 november 2010, 22:27
Zakk Wylde overdrive is een boss sd1 clone... welke op z'n beurt weer een tubescreamer derivaat is. Pedalenincest dus.

Brewskie
18 november 2010, 23:36
Zakk Wylde overdrive is een boss sd1 clone... welke op z'n beurt weer een tubescreamer derivaat is. Pedalenincest dus.

Nou, dan toch maar (weer) een Tubescreamer. En als je Dirk_Hendrik die ouwe eens goed laat repareren, ben je meteen klaar. :soinnocent: