PDA

View Full Version : Interface opties!



Cheetoria
17 november 2010, 19:33
Goeie avond allen,

Op dit moment heb ik een Omega Lexicon USB interface, die qua kwaliteit zeker bevalt, maar met maar 4 kanalen in vind ik het nogal aan de krappe kant.
Nu zie ik een aantal opties:
ADAT interface (met dure PCI kaarten meestal)
USB interface (vaak weinig sporen)
Firewire interface (zelfde gedoe met PCI kaart)
PCI geluidskaart (zoals de M-audio Delta 1010 die Skabouter ook heeft)

Ik hang nu een beetje naar de Delta 1010LT, zonder 19" unit, omdat dat meer dan de helft scheelt.

Ik zoek dus iets met 8/10 kanalen, en een beetje budget (nouja, wat heet, een beetje...), dus zeg tot 400 euro. Maarja, Bomen, bos etc.

Hulp!?

dennis_rhcp
18 november 2010, 02:33
http://www.thomann.de/nl/tascam_us1641.htm?sid=df14a1224f79912694cf8dbab248 4a3f

is geen geld:soinnocent:

ff serieus ik heb hem even gehad, (4 weken) maar niets anders vol lof!
alleen was 12 sporen max, en ik wou uitbreiden dus moest er een andere interface komen, maar de tascam is zeker niet slecht!

Roman
18 november 2010, 09:48
+1 voor dennis.

De tascam is een goed product voor een belachelijk lage prijs. 8 kanalen XLR. Ik weet trouwens niet of je ze kunt "linken", dus 2 van die apparaten om 16 XLR te kunnen sturen. (ik laat de SPDIF sporen ff achterwege)

Voor 400 euro krijg je 8 kanalen max. hoewel er een interface is met 16 kanalen voor 500 a 600 euro meen ik. Weet niet meer zo snel welke dit is... dang.

Firewire is aan te bevelen, heeft je pc dit niet dan zet je er een PCI kaartje in. big deal..
Daar hang je rechtstreeks je 19" doos aan, daar wordt je blij van. echt.

Kijk eens naar de Focusrite Saphire, Presonus FP10, MOTU dingen
Budget: Phonic firefly spul. Werkt prima, maar verwacht geen super kwaliteit.

en zo wat...

StephSands
18 november 2010, 10:50
Mooi ding die tascam, maar zijn opvolgers zijn nog leuker: US-1800 en US-2000

De 1800 is 333 bij thomann en de 2000 is 499.

Ik zit zelf ook te tobben met bovenstaand vraagstuk, het is wel de kern van je studio dus daar moet/mag je eigenlijk niet op bezuinigen.

Cheetoria
18 november 2010, 20:03
Ik zit meer voor de thuisstudio te hannessen, maar aangezien ik wel muzikant ben en m'n eigen plaatje wil opnemen/produceren, zoek ik wel iets knaps. Die Tascam staat ook hoog op m'n lijstje.

Firewire PCI kaartjes zijn duurder dan je denkt!

The Bertman
18 november 2010, 21:43
Wat ook kan misschien is nog zo'n Omega ding erbij kopen. Zit je ook aan 8 kanalen, ik denk dat twee van die dingen best naast elkaar werken. Hoef je ook niets in te ruilen of te verkopen.

Cheetoria
18 november 2010, 21:47
Heb ik ook zeker aan zitten denken, en is ook de goedkoopste optie. Bovendien kan ik met dat ding 32 bits 48k opnames maken. best aardig voor USB.

Die Tascam is daarentegen wel handzamer, en ik wil 'm misschien ook wel in combinatie gebruiken met die omega. zit je aan 16 kanalen. ach, alles kan...

Roman
19 november 2010, 08:37
Firewire PCI kaartjes zijn duurder dan je denkt!Ik denk aan 15 tot 30 euro, waar denk jij aan?

Highway49
19 november 2010, 14:50
Ik gebruik zelf ook de Tascam US-1641. Bevalt prima, meer heb ik meestal niet nodig. Ik lees hier alleen dat er over 8 sporen gesproken wordt. Inderdaad 8 XLR ingangen. Maar waarom gebruiken jullie de inputs aan de achterkant niet? Ok, het lastigste vind ik dat deze geen volumeregeling hebben op de interface. Maar een heel simpel mengpaneeltje ertussen zetten en je hebt beschikking over 16 sporen, voor 269 euro.

Is er trouwens iemand die weet of het mogelijk is 2 van deze apparaten te linken? Ben ook wel benieuwd...heb geen ervaring met het linken van meerdere interfaces...

EDIT: Firewire PCIe Card bij Alternate vanaf € 14,79

HaroldA
19 november 2010, 14:56
+1 voor dennis

Dan maak ik daar een -1 van.

Wij met Tank86 hebben die Tascam ook, maar die kan heel lelijk clippen zonder dat de LEDjes aan de voorkant oplichten. Je kunt het dus alleen aan een uitvergrote waveform zien in je DAW. Je DAW zelf krijgt niets binnen boven 0 (of 3?) dB en geeft dus niet aan dat er iets clipt.

Zo hebben wij al een aantal opnames verknalt. :(

Cheetoria
19 november 2010, 19:16
Ik denk aan 15 tot 30 euro, waar denk jij aan?

Ik heb een tijdje gezocht naar ADAT en Firewire PCI kaarten en toen kwam ik steeds rond de 250 euro uit, nu ik alleen op firewire google zie ik idd dat je voor 2 tientjes klaar bent. Hm...

Edit:
in dat geval zie ik iets als dit: http://www.thomann.de/nl/alesis_multimix_16_firewire.htm

ook nog wel zitten.

Roman
23 november 2010, 09:53
let op dat de multimix, wat overigens een mooi apparaatje is, slechts 8 kanalen XLR met preamp heeft. is ws niet helemaal wat je zoekt. Ik heb eens een 12 kanaals interface gezien, weet niet weer welk merk en type tho...

Cheetoria
23 november 2010, 13:56
ik heb nog een voorversterker of 2, dus dat komt wel goed. 8 kanalen XLR is al wat ik zoek, alles wat daar overheen gaat is mooi meegenomen:)

Cheetoria
24 november 2010, 17:21
Nadeel van de Tascam is dat-ie geen Direct Outs heeft.

ik zit me dus het volgende af te vragen:
als ik hardwearmatig effecten wil toevoegen, moet ik dan in een nieuw kanaal het oude kanaal opnemen? (er zitten 4 balanced outs op).

Let me know if you know!

morroow
30 november 2010, 13:07
ALs je nog een plaat wil luisteren die is opgenomen met die Tascam die hier wordt aangeraden, moet je even hier de download aanklikken:

http://www.tigerlovemachine.com