PDA

View Full Version : twee ragtime blues



charles
17 november 2010, 18:12
Voor de lol een paar opnames gemaakt van twee eigen nummers. De eerste is een soort nep-reclame voor parfum, "Summer Rose". Larrivee OM-03 en wasbord, mijn vrouw zingt.
Summer Rose (http://www.youtube.com/watch?v=eXgLVdmRLL4)

Helaas zing ik het tweede liedje zelf...
Wasbord en een geodkope resonator (Ashton), paar weken geleden gekocht. Speelt erg zwaar, maar heeft een leuk geluid, vind ik.
Cold November Day Blues (http://www.youtube.com/watch?v=070E_OvFJbk)

grayfink
17 november 2010, 18:33
Goed hoor! Ik zit ook even wat andere filmpjes van je te bekijken. Hoog niveau, ook visueel.

Lodedsvd
17 november 2010, 18:58
echt mooi doet me wat aan jack johnson denken ;)

Duhsjaak
20 november 2010, 12:49
Hi
@jezelf
Supergitaar partijen! Een van de mooiste platen vinnik nog altijd Petaluma van Norman Greenbaum met de (toen nog) volledig onbekende Ry Cooder op gitaren en mandolines. Die sfeer is meer sfeer dan techniek op het eerste gehoor. En om dat te kunnen, moet je verdomd goed zijn.

@je vrouw
Aalglad piano spelen, gitaar spelen of zingen is tecnisch erg knap, maar tegelijk erg onpersoonlijk. Jouw iets zoekende manier van zingen doet mij denken aan Beverly Kutner. Haar vocalen vielen niet bij iedereen in de smaak, maar gaven mij regelmatig kippenvel omdat het de indruk geeft dat ze voor mij zong. Zij was trouwens ex-spouse van John Martyn; een van de britse meester gitaristen. Dus wat dat betreft (niet ex bedoel ik daarmee vanzelf!!!!!) hebben jullie samen nog wat (leuk) werk te verzetten.

Misschien iets met microfoon positie experimenteren dat vocalen iets meer deel van het geluid gan uitmaken? Nu staan ze er een beetje los van, heb ik het idee.

Ik wou dat ik dit kon!
Doorgaan doorgaan doorgaan.
Groet, Gus

Tupelo
20 november 2010, 13:08
Yes, me :lovelove: 2 !!

Het klinkt gezellig, niet als een zoveelste dwangmatige oefening. Zondagmiddag schemerige kroegjes muziek, wanneer je vergeet dat er een band is.. :ok:

Rinze
20 november 2010, 13:28
Mooi gedaan, lekker gitaarspel ook. Als die Ashton zo zwaar klinkt moet je wel veel kracht in je vingers hebben om zo soepel te spelen.

beruk
20 november 2010, 19:33
Erg goed, je stem heeft weinig gruis (zware shag roken? Moonshine drinken?;) )
Ik hou van de sfeer, je lijkt de reincarnatie van Tampa Red (http://www.youtube.com/watch?v=EK8A9qYtLU0&feature=related) wel. I like!

Axl Rose
21 november 2010, 10:28
erg bijzonder om te zien en te luisteren! Tof!

charles
22 november 2010, 18:08
Bedankt voor de reacties. Al speel ik vrij lang, heb ik altijd het gevoel dat ik een eeuwige beginner zal zijn... maar reacties zoals deze zijn zeker bemoedigend.

grayfink - ja, we hebben altijd een video camera willen hebben. Zo'n twee jaar geleden eindelijk een gekocht... en na een weekje deed ik er niks meer mee. Vond ik een beetje zonde, het is leuk om te proberen dus wil ik er meer mee doen.

Lodedsvd - Jack Johnson ken ik maar een beetje - leuke liedjes, misschien moet ik er vaker naar luisteren.

Lodedsvd - bedankt, ik zal zeker meer experimenteren met de opnames. Deze was wat moeilijk te mixen. Ze zingt het liefst zonder koptelefoon - dus hoor je altijd een beetje muziek op de achtergrond op haar spoor. Erg knullig, maar meestal valt het mee. Deze keer zong ze vrij zacht en het was lastig te monteren.

Het is ook een beetje oneerlijk van mij... ik mag een week of zo oefenen en dan vraag ik mijn vrouw, "wil je dit even inzingen?". Dan gun ik haar een half uur of zo... Ze is niet de sterkste zangeress, maar ik vind het fijn dat ze wilt helpen. Ik heb af en toe met andere zangeressen gespeeld, maar vind haar stem alitjd het beste bij mijn lidjes passen. Maar ik ben misschien bevooroordeeld, natuurlijk...

Tupelo - bedankt voor de reactie. Speeltechniek is niet mijn sterkste punt (ik vind het ongelooflijk hoe goed een heleboel mensen op dit forum kunnen spelen..!). Ik heb een slechte leraar gehad (...ikzelf), maar liedjes schrijven is altijd leuk.

beruk - Ah, mensen zoals Tampa Red, Blind Blake, Blind Boy Fuller, McTell - ik ben grote fan van hun muziek. Vooral Blake, ongelooflijk gitarist. Sinds afgelopen juli oefen ik zijn "Diddie Wa Diddie", als ik dat ooit snel genoeg kan spelen, ben ik gelukkig. En dat roken en drinken zit wel goed ... maar het blijft bij halfzwaar en Heineken.

Axl Rose - bedankt! het is leuk om die fimpjes in elkaar te zetten.