PDA

View Full Version : Wel het effect maar nog niet de amp



The rifles
17 november 2010, 18:02
Hallo Beste mensen.

Ik heb even een vraagje aan jullie en mischien dat 1 van jullie mij hier mee kan helpen.
Ik heb van mijn oud gitaar leraar een Boss GT 8 gekregen !!! ( aardige mensen hoe ga je er mee om hahah :P )
Ik ben hier erg blij mee en de effecten ( hoe negatief ze ook aangeschreven staan ) wel voldoen ze aan mijn eisen
Ik speel met mijn bandje voornamelijk rock muziek van o.a

The Offspring.
Greenday.
Danko Jones.
Blink 182

enz enz.

Nu heb ik eens op een Vox Ac30 mogen spelen en daar was ik wel van onder de indruk. maaaar nu heb ik gehoord dat deze versterker in combinatie met een Vox AC30 gewoon simpel weg niet klinkt.

Nu kan ik een Vox Ac30 2e hands kopen maar ik zit nog even in twijfel.

Ook heb ik al eens op een Blackstar HT 60 stage gespeeld ( ook niet verkeerd )

Kortom ik twijfel tussen de VOX AC30 30 en de Blackstar HT 60

welke zou beter klinken in combinatie met mijn Boss GT 8

alvast bedankt

lollol
17 november 2010, 18:15
Hallo Beste mensen.

Ik heb even een vraagje aan jullie en mischien dat 1 van jullie mij hier mee kan helpen.
Ik heb van mijn oud gitaar leraar een Boss GT 8 gekregen !!! ( aardige mensen hoe ga je er mee om hahah :P )
Ik ben hier erg blij mee en de effecten ( hoe negatief ze ook aangeschreven staan ) wel voldoen ze aan mijn eisen
Ik speel met mijn bandje voornamelijk rock muziek van o.a

The Offspring.
Greenday.
Danko Jones.
Blink 182

enz enz.

Nu heb ik eens op een Vox Ac30 mogen spelen en daar was ik wel van onder de indruk. maaaar nu heb ik gehoord dat deze versterker in combinatie met een Vox AC30 gewoon simpel weg niet klinkt.

Nu kan ik een Vox Ac30 2e hands kopen maar ik zit nog even in twijfel.

Ook heb ik al eens op een Blackstar HT 60 stage gespeeld ( ook niet verkeerd )

Kortom ik twijfel tussen de VOX AC30 30 en de Blackstar HT 60

welke zou beter klinken in combinatie met mijn Boss GT 8

alvast bedankt

Verkoop de boss, koop de ac30 en misschien een aantal losse pedalen.
Maar ik denk dat de ac30 wel gaat klinken als je de amp simulaties op de boss uitzet(tenzij die er niet inzitten natuurlijk:seriousf:)

Tankman
17 november 2010, 18:31
Spullen verkopen die je cadeau hebt gekregen ligt meestal gevoelig. Bij mij wel iig. Als die GT-8 niet zou voldoen moet hij die gewoon terug geven.

Maar de GT-8 voldoet dus wel, dus waarom zou hij die weg doen? Neem gewoon lekker je GT-8 en gitaar mee op pad en ga icm de GT-8 versterkers testen. Koch versterkers kunnen vaak erg goed effecten hebben. Probeer eens een Twintone. Die is lekker compact en erg veelzijdig.

DemolitionColorScheme
18 november 2010, 10:19
Inderdaad. Kijk of de amp sim aanstaat, want die GT-8 zou ook gewoon met de Vox kunnen samenwerken. Waarom niet?

michaelsteen
18 november 2010, 10:35
je zou een tech 21 powerengine kunnen proberen...veel mensen gebruiken die icm line 6 e.d... nu heb ik er toevallig 1 op gitaarmarkt staan :soinnocent:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=134137

sorry voor de spam maar het zou wel een uitkomst zijn als je ernaar op zoek bent. :P :hippie:

Je kunt natuurlijk ook een actieve monitor/ keyboard versterker gebruiken.. de vox/blackstar of elke andere "normale"versterker zou ik alleen doen als je de amp models van de gt8 niet gebruikt! en dus de boss puur voor de effecten wilt gebruiken.

The rifles
21 november 2010, 22:48
*Update*

allen bedankt voor jullie reactie, deze waren wel van toepassing om tot een beslissing te komen.
Ik heb afgelopen zaterdag een Vox AC 30 CC1 aangeschaft.
Ik zou zowiezo de boss GT 8 niet verkopen omdat dat niet echt netjes zou zijn:S Ik heb dus de Boss GT 8 mee genomen en ben op pad gegaan. bij de eerste gitaarshop hadden ze een Vox AC 30 en ook de blackstar op voorraad.
Ik heb eerst de blackstar getest en daarna de VOX. Alle 2 prima versterkers maar het geluid van de VOX sprak mij meer aan. Ik heb net zoals jullie al zeiden de amp moddeling uitgezet. dit is overigens iedereen aan te raden want daar zit echt dag en nacht verschil in. kortom ik ben er tevreden met mijn nieuwe aanwinst.

Nu ben ik niet heel technisch aangelegd dus please keep it simple ;)
Nu heb ik hier en daar wel eens wat voorbij zien komen betreft de 4 cm kable methode ?
Ook heb ik al wat via google gezocht maar voor mijn begrippen te moeilijk.
Ik heb zelf een FX loop op mijn amp en wat ik er van weet heb je deze nodig.
na mijn weten gaat het zo

Gitaar->output.
Send boss-> return amp
Send amp-> Return boss

Kortom je maakt een lus van sent en return van je boss naar je amp ???

Mocht ik dit goed hebben dan gaat er dus geen kabel naar je standaard input boven op je amp?

Mijn vraag wat is de nut van deze methode?

Betere kwaliteit?
Gebruikvriendelijkheid ?

alvast bedankt voor jullie tips

ThomasR
21 november 2010, 23:03
Ik denk dat je de vier-kabel methode bedoelt, waarbij je jouw gitaar aansluit op de input van de boss en de output van je boss aan de ingang van je versterker. Dan moet je nog een kabel steken in de send van je amp en fx input(ik weet niet hoe ze dit noemen op de boss) van je boss.En dan nog een kabel van de fx out van je boss naar de return van je amp. Op deze manier kan je er dus zorgen dat je bepaalde effecten tussen gitaar en amp zet of in de fx loop van je amp. Heeft zijn voor en nadelen ... zie faq bij effecten

The rifles
22 november 2010, 16:02
Oke bedankt voor je info. het is helaas nog niet helemaal duidelijk maar dat zal denk ik wel aan mij liggen.

Ik heb hier een voorbeeldje gemaakt wat ik uit jou tekst kan halen.
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/4kabelm.jpg

Bedoel je dit ?

En is de voordeel van een FX loop mischien dat hij rechtsreeks je amp in gaat zonder dat je gitaar er tussen zit. wat uiteindelijk kan leiden tot een beter geluid ?

Heb ik dan ook mijn Vox footswitch hier bij nodig ?

Alvast bedankt

Basileia
22 november 2010, 16:35
Dat schemaatje klopt inderdaad. Het doel van een effect-loop is dat je sommige affecten na je pre-amp (en dus je oversturing) kan schakelen. Over het algemeen klinken delays, chorussen, reverbs en meer van dat soort beter na je oversturing dan ervoor.
Het is zeg maar het verschil tussen het oversturen van je herhaalde signaal en het herhalen van je overstuurde signaal. Een kwestie van smaak hoe je het schakelt.

Trouwens, gefeliciteerd met die amp! Ik heb gister over een vox ac50 gespeeld, en dat was bepaald geen slechte versterker!