PDA

View Full Version : Carl Martin Chorus of Visual Sound Chorus...



groovieguitarguus
17 november 2010, 16:32
Een tijd geleden heb ik een 'lekkere' chorus van Carl Martin gehoord...
Voor mij gevoel... vet, modern, stevig... maar zeker lekker.
Hoe is jullie ervaring t.o.v. b.v. een Visual Sound H2'o'???

Fragedallic
17 november 2010, 16:53
bedoel je de Carl Martin Chorus X II ? of the Classic Chorus.

Zelf heb ik de Visual Sound H2O (V2) gehad ( incl. de delay kant)
Zeer dikke chorus waar ik 'm meestal op de "normal" stand had staan. was er zeer te spreken over. uiteindelijk weggedaan omdat een chorus effect me niet meer aansprak en de delay kant beter kon.

Visual Sound heeft ook de Liquid Chorus welke de Chorus kant van de H2O is 1kleiner pedaal ( V2 versie ) ...

rhcp_schipper
17 november 2010, 17:01
Heb via marktplaats de H2O (V2) gekocht, en heb hem echt net binnen! Ben een beetje aan het uitproberen gegaan, en klinkt allemaal erg goed en lekker.

Echt een lekkere dikke chorus, erg bruikbaar voor mij. De delay kant vind ik ook niet mis. Niet super bijzonder, maar wel goed in te stellen voor mij.

Ken verder de chorus pedalen van carl martin niet.

Ik zeg (nu al!) een aanrader.

Groeten Tim

Mitch
17 november 2010, 17:08
De 9V versie ken ik niet, de Chorus x II wel. Heel apart beestje, zeer transparant in sound. Echt totaal neutraal in klankkleur en dat is even wennen, want meestal kleurt een chorus wel wat meer dan met choreren alleen. Hé, nieuw werkwoord :D

groovieguitarguus
17 november 2010, 17:33
Het gaat inderdaad om de Carl Martin XII...


gr. Guus

Tristan
18 november 2010, 04:30
Die Carl Martin is inderdaad niet slecht, maar de Visual Sound is veelzijdiger en klinkt volgens mij ook vetter.
Trouwens, als je niet per se ook een vibrato of goede snelle chorus uit je pedaal wil halen moet je ook eens naar de MXR Stereo Chorus kijken, die klinkt heel breed.

Wat ideetjes:
Boss CE1
Carl Martin Chorus XII
CMAT Mods Water Box
Dr Scientist Cosmichorus
Electro Harmonix Small Clone (ouder reissue model), Electric Mistress (vintage)
Ibanez BC9, CS9, RC99, FL99, FL9
Maxon CS9 Pro, CS550, PAC9, FL9
MXR Stereo Chorus
Red Witch Empress
TC Electronic SCF Stereo Chorus Flanger
Visual Sound Liquid Chorus
Voodoo Lab Analog Chorus

peter_heijnen
18 november 2010, 10:04
Hey Guus, ik heb wel de h2o gehad maar ken de CM dan weer niet, dus ik kan niet vergelijken. Wel kan ik vertellen dat de h2o bij lange na niet zo vet is als de cool cat van danelectro.