PDA

View Full Version : T-bone, Fame en Hitec microfoons



Jasper.
17 november 2010, 14:24
Hallo,

Ik ben wel benieuwd hoe deze clones zich verhouden met ''the real deal''.
Ik ben met name benieuwd naar de Shure Sm57 clones.
Iemand hier wat over te zeggen? Heb al een beetje gegoogled, maar de meeste pagina's zijn in het duits. Nou ben ik er wel iets wijzer door geworden maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Jasper

marter544
17 november 2010, 16:06
Ik heb hier deze (http://www.thomann.de/nl/the_tbone_sc300.htm) condensator microfoon, alleen dan met een ander merk er op (Superlux, verder exact hetzelfde ding), gekocht voor 25 euro in Nederland, dus nog goedkoper ook.

Ik moet zeggen dat die (voor het geld) best prima klinkt. SM57 klonen geen ervaring mee, heb wel een SM58 kloon van merk onbekend, welke ook aardig hetzelfde klinkt als de echte SM58 die ik in de oefenruimte heb liggen. Hij klinkt ietsjes minder helder, en de schakelaar was binnen 2 maand gammel. Ik zou die dus niet snel live gebruiken, vanwege de kans dat ie kapot gaat.

Met die klonen is het naar mijn ervaring vergelijkbaar met het verschil tussen een Bugera en een echte Peavey. Het klinkt goed, niet exact hetzelfde, maar de levensduur en betrouwbaarheid is kut. Je krijgt waarvoor je betaalt.

Jasper.
17 november 2010, 16:20
Hmmm, ik las op google dat ze wel robuust waren. Maar nu zal ik hem niet live gebruiken. Gewoon om thuis wat op te nemen.

yhcmarc
18 november 2010, 07:13
Als ik jou was zou ik gewoon voor een echte shure gaan. Voor 110 euro ofzo heb je bij thomann de sm57 + kabel. Voor ietsje meer een sm57Beta.

Ik heb zelf een aantal T.bone's maar die gebruik ik niet erg veel, 2 ribbons en 2 LDC's. Handig als backup, maar over het algemeen niet mijn "to go for".

showband
18 november 2010, 07:26
veel shure klonen hebben geen echte gebalanceerde uitgang.

Ik bespaar je de techniek. Maar het komt er op neer dat als jij de fantoomschakelaar op je microfooningang aanzet. Met zo een microfoon de boel kort kan sluiten en uitfikken.

Veel mixwizzards van A&H hebben om deze reden geen werkende fantoom meer....

Jasper.
18 november 2010, 18:15
Hoe zit het eigenlijk met fantoomspanning? Wanneer gebruik je dat?

Gebruik nu trouwens eventjes om te proberen de AKG Perception Live P5 van mijn vader, hoeveel verschil gaat dat opleveren als ik een Shure SM57 koop. Veel neem ik aan?

yhcmarc
18 november 2010, 20:22
mics en fantoom ...
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=95961

Ik heb geen ervaring met de AKG, dus daar kan ik je niet mee helpen ...