PDA

View Full Version : BC Rich Mockingbird Archtop kopen, wel of niet!?



The Trooper
17 november 2010, 14:03
Hallo mensen,

Ik ga binnenkort een nieuwe gitaar aan mijn collectie toevoegen,
en mijn oog is gevallen op de BC Rich Mockingbird Archtop.
Ik vind hem er echt super uitzien, mooi gitaartje, maar ik hoor veel mensen die negatief zijn over BC Rich. Dat de gitaren na 2 jaar uit elkaar zouden vallen en dat soort nachtmerrie-verhalen.

Het komt er dus op neer dat ik hem wel wil kopen, maar als hij technisch vreselijk is natuurlijk niet. Heeft iemand ervaring met Mockingbirds/BC Rich, en zou dit dus wel of niet een goede gitaar zijn?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groeten, The Trooper
:gitarist:

Tankman
17 november 2010, 14:09
Sowieso vind ik de goedkopere BC Rich modellen vreselijk aanvoelen en klinken.

Ik heb ook ervaring met een of andere Strat/Les Paul hybride gedrocht van hun die rond de 1500 euro moest kosten. Welk model het precies is weet ik niet. De andere gitarist van mijn vorige band speelde erop. Hij had wel wekelijks technische problemen. Krakende potmeters, inputjacks die, hoe strak je ze ook aandraaid, toch losdraaien, wegvallen van geluid, verminderde output, verschrikkelijke feedback, het niet in tune willen blijven.

Nou kan ik gewoon net ervaring hebben met een paar slechtere exemplaren, maar het was in ieder geval genoeg om mij een afkeer voor BC Rich te geven. Ik zou er van mijn leven nooit een willen hebben. Maar goed...dat ben ik.

Tristan
17 november 2010, 14:18
Tja, ik heb op een oude Amerikaanse BC Rich gespeeld en dat was echt een goede gitaar maar hoe die nieuwe zijn weet ik niet, dat in het Verre Oosten geproduceerde brol is niet zo denderend.

Maleco
17 november 2010, 14:59
Ik zou Richwoodplayer even een PM sturen,
hij heeft zelf ook een Mockingbird dacht ik,
http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?u=18286
Verder zijn er ook al aardig wat topics over geweest, als je even googlet
vind je genoeg :)

Mr Orange
17 november 2010, 15:30
ik heb een NJ serie , prima gitaar
alleen de floyd rose was niet echt goed en de elementen beperkt maar die mockingbirds zijn echt wel ok , alleen de platinum en alles daaronder is echt niks

The Trooper
17 november 2010, 16:05
Bedankt voor jullie reacties tot zover!
Ik ga er vrijdag even een uittesten, de Special X.
Als die me bevalt wordt het hem denk ik wel.

speedmusic
17 november 2010, 19:32
Zelf heb ik alleen positieve ervaringen met BC Rich, ik ben van mening dat de negatieve ervaringen met BC Rich met name haar oorsrpong heeft in de meuk die ze ik dacht eind jaren 80 begin jaren 90 in Azië heeft laten bouwen.

In mijn bezit, of in het geval van de NJ 15 jaar in mijn bezit geweest.
BC Rich Mockingbird NJ series made in Japan 1983
BC Rich Bich Made in europe 2008
BC Rich Mockingbird Supreme made in USA 2005 (kan ook 2004 of 2006 zijn)

Op dit moment heb ik GAS voor een Eagle uit dezelfde serie, maar ik durf niet te zeggen wat de kwaliteit is van deze gitaren:
http://www.bcrich.com/images/seriesHero_eagle.jpg
Maar kan online niet veel terug vinden behalve iets van beatstreat en een eigen BC Rich video, hij ziet er in ieder geval prachtig uit en de prijs van ± €500,-- is ook niet verkeerd.

The Trooper
17 november 2010, 19:44
fijn om dat te horen speedmusic,
ik vond die eagle ook al erg mooi!
maar de mockingbird uit die serie trok me toch meer aan,
bedankt voor je reactie!