PDA

View Full Version : epiphone sheraton 2 snaardikte



Row
17 november 2010, 11:27
Beste gitaristen,

Sinds gister heb ik een nieuwe epiphone sheraton 2. Nu vraag ik me af
wat voor dikte snaren er standard opzitten? Ik wil ze het liefst zo snel mogelijk
vervangen omdat ik de fabriekssnaren niet super vind. Alvast bedankt!

Groetjes, Rowin

marco v
17 november 2010, 11:30
Wat vind je zelf lekker spelen?
Ik heb op mijn tokai es60 net als op al mijn andere gitaren 010 zitten.
Maar misschien vind je 009 wel lekkerder spelen of wil je er een jazzy sound uit halen, knal je er 012 op. Wel even goed afstellen dan.

Row
17 november 2010, 11:35
Ik speel op verschillende snaardiktes. Mijn gibson sg standard heeft 010. Mijn fender telecaster heeft 009. Ik denk dat op de sheraton 2 012/013 zit?

marco v
17 november 2010, 11:39
Ik weet niet met welke snaardikte ze standaard geleverd worden. Maar die moeten er sowieso zsm af. Wat ga je ermee spelen, allround gitaartje of iets specifieks?

Row
17 november 2010, 11:53
Het is meer een allround gitaartje voor erbij. Een beetje kings of leon en the script bijvoorbeeld en eigen nummers natuurlijk. Alleen met gain lijkt me dit gitaartje niet ideaal.

marco v
17 november 2010, 12:00
Dan zou ik niet de snaren niet te dik doen, maar het is helemaal aan jou. Je andere gitaren gaan niet dikker dan 010, dus zou ik het bij deze ook als maximale dikte aanhouden. Ik heb ooit een gibson es335 gehad waar 012 op zat, die bleef maar stof happen. Hij was ook alleen voor de jazzy momentjes die ik sporadisch had.

EuroCinema
17 november 2010, 16:04
Over het algemeen worden die dingen in de winkel gehangen met dunne snaartjes (want dan vindt men ze makkelijk spelen), dus ik denk niet dat er meer dan 10 op zal zitten.

335-achtigen doen het in mijn ervaring het lekkerst met .10 en .11, dunner wordt wat ielig, dikker voegt niet zoveel toe. Dus ik zou zeggen: probeer een setje 10 en een setje 11 en kijk wat je beter bevalt.

Overigens ben ik als jazzer nu al een tijdje gedwongen met .10 te spelen door een blessure aan mijn hand. Ik moet zeggen dat de toon me erg meevalt. Sterker nog, ik geloof niet dat iemand het verschil heeft gehoord. :strat:

Nobler
17 november 2010, 17:45
335-achtigen doen het in mijn ervaring het lekkerst met .10 en .11, dunner wordt wat ielig, dikker voegt niet zoveel toe.

Ik heb, voor ik mijn ES335 kocht, ongeveer 10 jaar met veel plezier en genoeg succes gespeeld op een Sheraton II met 008 snaren. Hoezo iel? Heb jij ooit op 008 snaren gespeeld? Ik wel, en ik wil niets anders. Nog nooit heeft er iemand tegen mij geklaagd dat mijn geluid niet goed was of dat het 'iel' klonk. Natuurlijk zal het afhangen van de muziek die je speelt, van gewenning, en de versterker waar je over speelt. Ik kan me voorstellen dat het bij echte jazz een rol kan spelen, maar weten wij wat de topicstarter speelt? Ik speel stevige blues en dat gaat prima met die snaren. Ik heb veel minder moeite met name met soleren, dat ik daardoor ook sneller kan dan met 009 of 010 snaren.


Overigens ben ik als jazzer nu al een tijdje gedwongen met .10 te spelen door een blessure aan mijn hand. Ik moet zeggen dat de toon me erg meevalt. Sterker nog, ik geloof niet dat iemand het verschil heeft gehoord. :strat:

Zie je wel?!?!

Lodedsvd
17 november 2010, 18:32
Ik zou gewoon voor een 0.10 setje gaan.

denis.hermans
18 november 2010, 08:24
Op mijn Sheraton 2 staat ook een 010 setje en ik heb een goede toon.

(Ben wel niet zo'n gevorderde speler)

Row
18 november 2010, 09:50
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik ook voor een 010 setje ga. Ik zag dat de leadgitarist van kings of leon ook op een Sheraton 2 speelt. Waarschijnlijk heeft hij wel andere elementen erin zitten.

EuroCinema
18 november 2010, 13:30
Ik heb, voor ik mijn ES335 kocht, ongeveer 10 jaar met veel plezier en genoeg succes gespeeld op een Sheraton II met 008 snaren. Hoezo iel? Heb jij ooit op 008 snaren gespeeld? Ik wel, en ik wil niets anders. Nog nooit heeft er iemand tegen mij geklaagd dat mijn geluid niet goed was of dat het 'iel' klonk. Natuurlijk zal het afhangen van de muziek die je speelt, van gewenning, en de versterker waar je over speelt. Ik kan me voorstellen dat het bij echte jazz een rol kan spelen, maar weten wij wat de topicstarter speelt? Ik speel stevige blues en dat gaat prima met die snaren. Ik heb veel minder moeite met name met soleren, dat ik daardoor ook sneller kan dan met 009 of 010 snaren.

Ik zei "wordt wat ielig" maar als je dat negatief vindt klinken, wil ik er best van maken "geeft wat minder punch in het midlaag". Het is verder geen waarde-oordeel. ;) Overigens heb ik .8 en .9 ooit wel eens geprobeerd, maar mijn ding is het niet.