PDA

View Full Version : Tokai recent fabricatie



kapepper
17 november 2010, 10:04
Hallo
een vraagjee:
Ik weet dat Tokai gitaren uit de jaren zeventig en tachtig gekend zijn voor hun kwaliteitsvolle gitaren en zeer goede afwerking.

Is dit ook zo voor de Tokais vqn recente makelijk?

bedankt voor de input!

marco v
17 november 2010, 11:07
Van welke serie, de Chinese of de Japanse?

kapepper
17 november 2010, 11:13
Japanse fabricatie was degene die ik in mijn handen heb gehad.
breezy sound... naar mijn gevoel erg lijkend op fender telecaster avri 52 (maar sinds ik nooit een avri 52 in mijn handen heb gehad is het moeilijk om te vergelijken)

erg goedkoop was ze ook niet, nieuw 800 euro

marco v
17 november 2010, 11:25
Ik geef hem door, enkel ervaring met de huidige chinese en japanse les pauls van Tokai.

Mr. Dynamite
17 november 2010, 19:13
Heb op japanse en chinese les pauls gespeeld.
Chinees was goed, niks bijzonders. Vergelijkbaar met epiphone alleen dan iets helderder van klank.

De jap (zwarte custom) speelde echt like a gloveee :lovelove:
Super fijne gitaar met een zeer dikke sound, was er helemaal weg van.

Dan nog een jap, een standard honey burst. Deze speelde ook goed maar wel iets minder dan die custom.

Braindead
18 november 2010, 16:11
Zowel de Chinese als de Japanse nieuwe modellen heb ik bespeeld. Naar ik meen beide Tokai LP Custom's.
Eerste de chinese getest... redelijke gitaar een beetje wat je zou verwachten voor die prijs. Geluid is niet geweldig en ik denk dat de hardware (pickups) daarin ook een aardige rol speelt. Uiteraard geen vergelijking met de Japanse. Die vond ik erg goed. Goede bespeelbaarheid lekker vet geluid en goede afwerking. Wel heb je dan bij deze custom een rosewood fretboard waar Gibson een ebben heeft maar daarvoor kost ie ook een tikje minder als de Gibson LP Custom.

kapepper
19 november 2010, 10:41
bedankt iedereen!
Ik ben woonachtig in Zuid-Afrika, Pretoria.... en fender vind je niet zo veel terug aan redelijke prijzen. Wel vind je veel tokais; made in japan.
de Japanse Tokai telecaster kost hier rond de 800 euro (8000 rand) in een music store. Is dit een redelijke prijs, of veeeel te duur?