PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar! Maar wat is het?



Chocola
17 november 2010, 00:09
Bonjour allen,

Vandaag bijzonder ver gereisd voor een gitaar die ik wilde hebben. Heenweg duurde drie uur en drie kwartier (incl. vertraging door kapotte koppeling van trein... Dan sta je daar in de middle of nowhere met -2) terwijl de terugweg door extra vertraging bijna vijf uur heeft geduurd (ja er waren gewoon bussen gestorven onderweg :D). Maar toch nog eindelijk heelhuids thuisgekomen.

Eenmaal aangekomen echter gezellig om en om wat gespeeld en gejammed. Ook heeft de vorige eigenaar zijn collectie even geshowd, en ik moet zeggen: god wat een leuke en mooie gitaren. Jammer van de prijskaartjes alleen... Daar moet behoorlijk wat geld inzitten. Zijn gitaren zijn eigenlijk precies mijn ding, lekkere oude (en nieuwe) Gibsons... I like!

Overigens is het budget van een student niet toereikend genoeg om meteen met een gitaar van 3k te komen pronken, maar dat maakt deze gitaar voor mij niet minder :). Ik hem hem nu nog even geprobeerd en ik vind hem bijzonder lekker spelen. Moet hier en daar nog wat afgesteld worden (vorige eigenaar was een echte Gibson-man) maar dan wordt het zeker weten een gitaar die nog erg veel bespeeld zal worden. Ik zit alleen een beetje met de nikkel frets, die zijn wat aan de zachte kant voor mijn speelstijl, ben benieuwd hoe die het gaan uithouden.

Zal morgen eens wat foto's posten ^^, deze heb ik nu nog niet. Tot die tijd laat ik jullie lekker raden! Hopelijk heb ik morgen ook wat tijd om er eindelijk op te spelen, iemand nog suggesties om meer tijd over te houden? Lukt me nog steeds niet echt helaas.

In ieder geval hier alvast wat hints:
- Bouwjaar 1993
- Merk is bekend onder twee namen, die erg gelijkend zijn
- Voorgaande komt door een rechtszaak

HUESSEN
17 november 2010, 00:13
Een Westone Spectrum?

richwoodplayer
17 november 2010, 00:22
een richwood Re-129-bk?!:cheerup:

Chocola
17 november 2010, 00:26
Een Westone Spectrum?

Hmmm, nee. Model is iets conventioneler dan dit trouwens ;).

Chocola
17 november 2010, 00:28
een richwood Re-129-bk?!:cheerup:

Nee, het is geen Richwood. Die Les Paul (is het toch?) is trouwens wel een leuke gitaar, zou wel eens een oudere variant willen hebben voor erbij.

Pepe
17 november 2010, 00:30
Cheri of Chevy ding?
Maar ik kan me niet voorstellen dat je van zo'n huis tuin en keukenplank zo'n heisa maakt dus ik kan er geen chocolade van maken.

pasqual
17 november 2010, 00:31
tokai strat.......?

HaroldA
17 november 2010, 00:34
duurt lang :mad:

pasqual
17 november 2010, 00:35
duurt lang :mad:

ik trek 't niet!!!:???:

Venlonaer
17 november 2010, 00:41
een hele speciale Limited Edition Gibson-uitvoering van de Hans Anders Les Paul Customshop!:rockon:

geert1976
17 november 2010, 00:47
Cheri of Chevy ding?
Maar ik kan me niet voorstellen dat je van zo'n huis tuin en keukenplank zo'n heisa maakt dus ik kan er geen chocolade van maken.

Dat ging ook al door mijn hoofd....

vulvasonic
17 november 2010, 00:54
Een Gibsun? :D
Of een (El) Maya Les Paul kopie?

Chocola
17 november 2010, 00:55
Cheri of Chevy ding?
Maar ik kan me niet voorstellen dat je van zo'n huis tuin en keukenplank zo'n heisa maakt dus ik kan er geen chocolade van maken.

Hmmm, een paar spelletjes kunnen toch geen kwaad? Heb geen foto's dus dan maken we het wat interactiever :D. Het is allemaal maar zo saai anders... Je zit trouwens in de goede richting.

Chocola
17 november 2010, 00:56
Een Gibsun? :D

Die heb ik al :sssh:.

Geert, je hoofd ging goed.

Vulva, het is juist geen Gibson, of Les Paul for that matter. Ik weet... normaal speel ik vrijwel alleen Les Paul, maar daar komt nu hopelijk wat verandering in.

Exi
17 november 2010, 01:14
Ik kan er werkelijk geen chocola van maken.
Laat nou maar ziehien!:sneaky:

mesaman
17 november 2010, 01:15
zeker uit 1959 en komt uit kalamazoo?en erfgename van bill gates zeker........
nee gelul natuurlijk,zal we een slappe grap zijn....ik denk dat je ons teleur gaat stellen......ik hoop dat ik het verkeerd heb(de 1e 2 niet natuurlijk!):chicken:

geert1976
17 november 2010, 01:27
Cheri Stratocaster?

jutter
17 november 2010, 01:37
Wat een kuttopic; zonder pics geen reactie!

Pepe
17 november 2010, 01:42
Als het geen Cheri/Chevi is dan misschien een Prinz/Prince Hohner, Vester, Fenix...

geert1976
17 november 2010, 01:58
Als het geen Cheri/Chevi is dan misschien een Prinz/Prince Hohner, Vester, Fenix...

Vester en Fenix hebben nooit een naamsverandering gehad.....

Fenix ging voor Fender tijdig door de knieën en Vester is door Fender naar de klote geholpen (omdat ze gewoon hele fijne goede, mooi afgewerkte strat bouwden, die en de looks en de sound van Fender hadden en ook nog eens goed afgewerkt waren)

Pepe
17 november 2010, 02:13
Ik roep maar wat. Zoveel ik weet van de Amerikaanse/ Japanse gitaren, zo weinig weet ik van de Koreaanse/Chinese tak, dat laat ik graag aan anderen over.
En ik heb zwaar het idee dat het een Koreaans/Chinese aangelegenheid is.

Maar eerlijk gezegd interesseert het me ook niet echt, ik zie wel wanneer we witte rook hebben.

Fisherman
17 november 2010, 13:10
Goedemiddag heren,

Helaas wat minder aanwezig dan ik zou willen door slechte gezondheid, maar ik wist dat Mr. Chocolate zich vast wel zou melden hier met z'n nieuwe aanwinst.

Sebas, heul veul speulplezier ermee kerel, je speelde me compleet weg gisteren !!! :soinnocent::soinnocent::soinnocent:

Enne......Geert, je gaat door naar de volgende ronde ;)

geert1976
17 november 2010, 13:34
Goedemiddag heren,

Helaas wat minder aanwezig dan ik zou willen door slechte gezondheid, maar ik wist dat Mr. Chocolate zich vast wel zou melden hier met z'n nieuwe aanwinst.

Sebas, heul veul speulplezier ermee kerel, je speelde me compleet weg gisteren !!! :soinnocent::soinnocent::soinnocent:

Enne......Geert, je gaat door naar de volgende ronde ;)

Ah, hij heeft jouw Cheri Strat gekocht (die was zwart meen ik).

Ik kan Sebas wel, maar ik zal wel ter sprake zijn gekomen denk ik:seriousf::seriousf:

Johannes
17 november 2010, 14:18
Burny/Fernandes Les paul

rudolf
17 november 2010, 14:24
wat een kut topic zonder plaatjes!!! :D

Fisherman
17 november 2010, 15:02
Ah, hij heeft jouw Cheri Strat gekocht (die was zwart meen ik).

Yup, helemaal goed. :ok:

Ik kan Sebas wel, maar ik zal wel ter sprake zijn gekomen denk ik:seriousf::seriousf:

:seriousf:Ja Geert, we hebben als een paar ouwe wijven over je zitten roddelen :seriousf:
geintje

Pepe
17 november 2010, 15:09
Cheri of Chevy ding?
Maar ik kan me niet voorstellen dat je van zo'n huis tuin en keukenplank zo'n heisa maakt dus ik kan er geen chocolade van maken.

Mooi, dan gaat de prijs naar mij!

Kratje bier is goed.

Fisherman
17 november 2010, 15:23
Mooi, dan gaat de prijs naar mij!

Kratje bier is goed.

Reep chocola kun je krijgen :seriousf:
En sorry, jij was inderdaad eerder met het juiste antwoord....accepteer mijn nederige excuses! :makeup: