PDA

View Full Version : Impulsaankoop: Boss Powerstack



Michael AE
16 november 2010, 18:19
Ik was vandaag toevallig bij de lokale muziekboer en die had een Boss Powerstack liggen.

Nu had ik deze week een video ('http://www.youtube.com/watch?v=Fg5HLdYBskM') gezien waarin dat ding heel mooi gedemonstreerd werd en ik kreeg zelfs een beetje last van GAS.

Ik moet zeggen, voor het geld, echt een te gek pedaal! Hij klinkt op elke versterker anders en geeft echt het gevoel dat je er een kanaal bij hebt. Heel dynamisch in de lagere standen en een vette dikke scheur met de knop meer open, maar nog steeds dat "amp" gevoel. Super veelzijdig ook. Werkt op al mijn amps heel erg goed, wat me eerlijk gezegd een beetje verbaasde. Ik dacht echt dat het gewoon een sullig pedaal zou zijn en twijfelde een beetje aan Pete z'n woorden, maar hij had gelijk.

Voor rond de 100€ en voor de mensen die niet zwaar anti Boss zijn een aanrader!

Metalheart
16 november 2010, 18:33
je hebt me overtuigd... tenminste... wil m ook graag eens flink op zn staart trappen, lijkt me een goede vervanger voor mn WARP pedaal op mn oefenbordje...

is ie op high gain gedefinieerd genoeg?

jaywalker
16 november 2010, 18:40
klinkt in de promotie te goed om waar te zijn.

Maar moet zeggen dat ik die telecaster met stack aan echt goed vind klinken.

Michael AE
16 november 2010, 18:52
je hebt me overtuigd... tenminste... wil m ook graag eens flink op zn staart trappen, lijkt me een goede vervanger voor mn WARP pedaal op mn oefenbordje...

is ie op high gain gedefinieerd genoeg?

Gewoon proberen! Vind je het niks, dan vind je het niks. ;)

Ik moet zeggen, high gain is echt goed ook. Heel strak en inderdaad veel definitie. Akkoorden klinken goed door. De EQ werkt ook naar behoren. Wel jammer dat er geen mid-knop op zit, maar soit, dat kun je ook met je amp afregelen. Hij werkt het beste op een clean kanaal.

Michael AE
16 november 2010, 19:10
klinkt in de promotie te goed om waar te zijn.

Maar moet zeggen dat ik die telecaster met stack aan echt goed vind klinken.

Ja, te mooi om waar te zijn. Dat dacht ik dus ook, maar het klinkt echt zo goed. De feel is even wennen, maar het is best dynamisch en voelt als een amp. Mijn tele, plus de powerstack en mijn Matchless klinkt echt super. Klinkt als die video.

jaywalker
16 november 2010, 20:03
Heb je een endorsement bij boss ofzo ;)

Michael AE
16 november 2010, 20:07
Haha, nee, was dat maar zo. :p Dan kreeg ik voor deze reclame wel betaald.

Ik vind het gewoon echt een leuk pedaal voor weinig.

Renin
16 november 2010, 20:50
Heb je een endorsement bij boss ofzo ;)

Hij wel: http://www.youtube.com/watch?v=fP6j2ZAVD_M&feature=related

Michael AE
16 november 2010, 20:58
Tsja, maar hij krijgt er dan weer geen fatsoenlijk geluid uit vreemd genoeg. ;)

the sure thing
16 november 2010, 21:07
Jammer dat Pete (is ie dronken of kijkt ie altijd zo scheel?) geen high-gain settings met een enkelspoeler laat horen.

jaywalker
16 november 2010, 22:10
Maar pff, nu heb ik weer last van gas.
Ik was net tevreden met mijn sound. Maar een extra kanaal op mijn vox zou erg fijn zijn.

marc_o
16 november 2010, 22:33
Klinkt goed hoor. Pete heeft overigens wel altijd een erg goede sound, hij heeft magische vingertjes.

elmoman
17 november 2010, 02:32
Ga naar huis met je Boss, Michael!








(Maar stiekem was dat pedaal inderdaad best ok..)

Michael AE
17 november 2010, 08:39
Hehe, ja, het is echt wel een okay pedaal hoor. Als hij een boetiek behuizing had gezeten, was het nu de nieuwe hype op TGP geweest.

Henri H
17 november 2010, 08:40
Daar sta je dan, heb je net een JCM 800 in huis, komt hij weer aan. :confused: ;)

Die Tele van Thorn klinkt echt goed! :rockon:

Edit: Michael, heb je 'm ook op jouw 2204 getest? clean ingesteld, en dan dat pedaal ervoor?

Michael AE
17 november 2010, 09:22
Hey Henri, nog niet getest, want mijn 800 staat nog niet hier. Ik zal hem binnenkort eens testen!

Kim Wilson
17 november 2010, 10:07
Geen geluid hier op deze PC, helaas. Kun je heel in het kort uitleggen wat het pedaal precies doet?

Michael AE
17 november 2010, 10:11
Hey Hans!

In het kort: het is een beetje een Marshall stack in een pedaaltje, maar dan van hele subtiele Plexi drive naar JCM800, naar moderne gemodificeerde sounds. Klinkt erg overtuigend vind ik en werkt met elke amp heel goed!

Kim Wilson
17 november 2010, 10:14
Ook op Fenders?

Kun je dat ding volgende week meenemen? Ik ben niet vies van Boss en een extra geluidje is altijd mooi. :ok:

Michael AE
17 november 2010, 10:31
Ja, op Fender werkt hij uitstekend! Zal hem zeker meenemen volgende week.

Rinze
17 november 2010, 10:45
Het ding klinkt in het filmpje erg goed in ieder geval. Gelukkig ben ik niet zo van de pedalen, dat scheelt weer geld :)

Sinne
17 november 2010, 11:03
heb jij (of een andere lezer) hem al uitgetest op een transistor amp? :soinnocent:

Michael AE
17 november 2010, 11:50
Nee, heb helaas geen transistor amps hier staan. Mijn vermoeden is dat hij het beste werkt op een buizenamp, maar via mijn computer met impulses was het ook al prima te doen!

Don Olivier
17 november 2010, 11:57
Op de meeste You Tube clips klinkt ie erg goed!

marc_o
17 november 2010, 12:14
Nee, heb helaas geen transistor amps hier staan.

Nou, helaas zeg! hehehehehehe

jaywalker
17 november 2010, 12:24
En een vox ac30 dan, zou die daar op klinken? Die staat namelijk bekend dat hij wel een beetje eigenzinnig is qua pedaaltjes. Ik moest iig al mijn dirt pedaaltje inwisselen toen ik van marshall naar vox ging.

Michael AE
17 november 2010, 12:35
Op mijn AC30 klinkt hij echt te gek! Die is inderdaad eigenzinnig, maar dit pedaal klinkt er echt super op.

Tristan
17 november 2010, 13:07
Sjongejonge, op aanraden van een schele homo een pedaal kopen en dan werkt het nog ook... :???:

Mitch
17 november 2010, 17:23
Even onthouden dat Michael van het adressenlijstje voor mini-meets wordt geschrapt :B

scabiosa
17 november 2010, 17:37
dus als ik het goed begrijp is het een beetje een pedaal als de Dirty Little Secret?

En dan vraag ik me af, klinken ze even goed?

Michael AE
17 november 2010, 18:07
Nou, helaas zeg! hehehehehehe

Hehehe, ach, mijn cube 30 is prima te gebruiken voor mijn gitaarlessen. Voor iets anders gebruik ik hem eigenlijk nooit.


Sjongejonge, op aanraden van een schele homo een pedaal kopen en dan werkt het nog ook... :???:

Haha! Vreemd genoeg is het een heel dynamisch pedaal. Het is niet zo mooi als de Big D ofzo, maar hij is veel veelzijdiger en kost een drol.


Even onthouden dat Michael van het adressenlijstje voor mini-meets wordt geschrapt :B

Hahaha! Koop jij eerst eens effe een knappe gitaar, dan praten we daarna verder. :p


dus als ik het goed begrijp is het een beetje een pedaal als de Dirty Little Secret?

En dan vraag ik me af, klinken ze even goed?

Ik heb nog nooit een DLS gehoord, maar ik gok dat die net effe wat 'echter" klinkt. Deze kost alleen de helft minder.

Kim Wilson
17 november 2010, 20:35
Ik hoop niet dat ie klinkt als een DLS, want dan kan ik hem gelijk weer van de GAS-lijst afgooien. :satisfie:

scabiosa
17 november 2010, 23:49
serieus,
wat is dat eigenlijk met die GAS-lijst?
vertaalt iemand het even voor mij aub?

Kim Wilson
18 november 2010, 08:56
GAS is het Gear Acquisition Syndrome, oftewel de onbedwingbare lust om gitaar en/of gitaarspullen te kopen. Hetzelfde wat vrouwen hebben met kleding en/of schoenen.

Ik heb gisteren trouwens even het filmpje bekeken, en het ding moet volgende week wel donders tegenvallen wil ik hem niet binnenkort gaan halen. Wat klinkt dat lekker zeg!

michaelsteen
18 november 2010, 09:57
Klinkt erg goed dat ding in het 1e filmpje. interessant!

P****Fred
18 november 2010, 12:21
Op mijn AC30 klinkt hij echt te gek! Die is inderdaad eigenzinnig, maar dit pedaal klinkt er echt super op.


@ Michael AE,

Zou jij eventueel eens de tijd hebben om een soundclip te maken van de verschillende sounds van de ST-2 in combo met een clean setting op de AC-30??

zou ECHT cool zijn, ik zoek nog naar een goede drive pedaal voor m'n AC30CC1...

jaywalker
18 november 2010, 12:31
ja goed idee. Na al dat opscheppen over je boss st-2. Ben je eigenlijk wel verplicht een sound clip te maken :)

marc_o
18 november 2010, 13:57
Ja michael, en kun je dan ook zorgen dat ie gemeen klinkt, eh... tja, hoe bedoel ik dat nou, zoals bij hardrockliedjes wel eens wordt gebruikt dat krasserige geluid alsof iemand heel hard speelt..ik dacht dat ze dat oversturen noemen...kun je dat, kun je dat , kun je dat? kan dat peNdaal dat ook michael, michael???
:blast:

P****Fred
18 november 2010, 14:11
jajaja dat bedoel ik! :cheerup:

schizo910
18 november 2010, 15:02
Kan dat ding ook stofzuigen? Kan dat ding überhaupt zuigen?

Mitch
19 november 2010, 19:25
Verdomd, tóch nog een leuke clip gevonden van de ST2!
http://www.youtube.com/watch?v=UCFX-rddcD8
Bescheiden bijrol...

robert-gitarist
19 november 2010, 19:57
Kan dat ding überhaupt zuigen?

Yep met name tone...het is en blijft een Boss.....


:seriousf::grouphug:

No kidding, ik ben groot Boss fan hoor (verzamelaar zelfs) ;) maar dit was een inkoppertje.

Gefeliciteerd met je aankoop!! Ik ben erg benieuwd naar deze nieuwe drive. Ik vind de DynaDrive namelijk een beetje tegenvallen dus ik hoop dat de ST-2 een stuk beter is.

schizo910
20 november 2010, 09:57
Ik zei het al eerder: Bij Tonesuck, denk ik altijd meteen "but will it swallow?"

Luke-wannabe
20 november 2010, 13:14
Gaaf Michael! Ik ben nog op zoek naar een goede overdrive. Misschien is dit iets voor me!

toneblo
20 november 2010, 15:58
Jammer dat Pete (is ie dronken of kijkt ie altijd zo scheel?) geen high-gain settings met een enkelspoeler laat horen.

Het blijft boss, beetje te ge-compressed voor mijn smaak...

Luke-wannabe
20 november 2010, 20:12
Wat? Dat kun je toch zo niet horen en 'voelen'? Echt een aanname dit :P

the sure thing
20 november 2010, 20:48
Verdomd, tóch nog een leuke clip gevonden van de ST2!
http://www.youtube.com/watch?v=UCFX-rddcD8
Bescheiden bijrol...Geweldig, dat Formule 1 schakelen :)

toneblo
21 november 2010, 07:21
Wat? Dat kun je toch zo niet horen en 'voelen'? Echt een aanname dit :P

Wat je wilt Luke, maar ik "hoor" bepaalde gaten in details als ik nu al de aanslagen op gitaar volg...

Zal hem zeker aan de tand gaan voelen om mijn mening te toetsen.!!

Vind er verder zelf van wat je wilt, daar is niets mis mee.

ruezzz
21 november 2010, 11:41
Gister aan de hand van dit topic de ST2 blind gekocht (Hoezo GAS veroorzaakend zo'n forum). Ik kan niet anders zeggen dan: te gek pedaal...
Werk met een Haar Tele en een VOX AC30 CC2, waarvoor ik in een loopswitcher o.a. de volgende drives/dists heb:
Maxon OD808, Boss SD1, Proco RAT en een MI Audio Crunchbox. Gisteravond meteen mee gegigged ook,
paar seconden aan de knoppen draaien, beetje veel hoog, tele heeft natuurlijk al redelijk veel bite - en gaan met die banaan.
Ik vind de ST2 echt een toevoeging, het typische Marshall geluid - en dat nu uit een VOX.
Echt niet dat gecompresste COSM drive geluid dat je wel eens uit die Boss Multi FX hoort.
Of de ST2 ook volgens die COSM technologie werkt, geen idee, maar ik ben er blij mee.
Thanx voor de tip!

DemolitionColorScheme
21 november 2010, 13:49
Gister aan de hand van dit topic de ST2 blind gekocht (Hoezo GAS veroorzaakend zo'n forum). Ik kan niet anders zeggen dan: te gek pedaal...
Werk met een Haar Tele en een VOX AC30 CC2, waarvoor ik in een loopswitcher o.a. de volgende drives/dists heb:
Maxon OD808, Boss SD1, Proco RAT en een MI Audio Crunchbox. Gisteravond meteen mee gegigged ook,
paar seconden aan de knoppen draaien, beetje veel hoog, tele heeft natuurlijk al redelijk veel bite - en gaan met die banaan.
Ik vind de ST2 echt een toevoeging, het typische Marshall geluid - en dat nu uit een VOX.
Echt niet dat gecompresste COSM drive geluid dat je wel eens uit die Boss Multi FX hoort.
Of de ST2 ook volgens die COSM technologie werkt, geen idee, maar ik ben er blij mee.
Thanx voor de tip!
Hij is COSM, ja. Een van de medewerkers van BOSS had dit geverifieerd op The Gear Page.
Wat ik er overigens van heb gehoord is het wel een grote step up qua sound van BOSS.

Michael AE
22 november 2010, 13:53
@ Michael AE,

Zou jij eventueel eens de tijd hebben om een soundclip te maken van de verschillende sounds van de ST-2 in combo met een clean setting op de AC-30??

zou ECHT cool zijn, ik zoek nog naar een goede drive pedaal voor m'n AC30CC1...

Sure.

Heb even snel een korte demo gemaakt van wat verschillende sounds. (Let niet op het spel, want ik heb een beetje een blessure aan mijn linkerhand.)

Signaalpad is Gibson SG '61 reissue (Niet altijd even goed gestemd...:sssh:) en MiJ '68 strat - AC30CC1 - Condensatormic van 30 euro.

Ik begin met de AC30 en SG zonder pedaal en dan de Powerstack met verschillende gradaties van vervorming. Daarna de Strat.

http://soundclick.com/share.cfm?id=9902786


ja goed idee. Na al dat opscheppen over je boss st-2. Ben je eigenlijk wel verplicht een sound clip te maken :)

Bij deze! ;)


Ja michael, en kun je dan ook zorgen dat ie gemeen klinkt, eh... tja, hoe bedoel ik dat nou, zoals bij hardrockliedjes wel eens wordt gebruikt dat krasserige geluid alsof iemand heel hard speelt..ik dacht dat ze dat oversturen noemen...kun je dat, kun je dat , kun je dat? kan dat peNdaal dat ook michael, michael???
:blast:

Hahahaha! Deze pendaal heeft zoiets van een soort van disoorsion, dus dat moet egt wel lukke!


Kan dat ding ook stofzuigen? Kan dat ding überhaupt zuigen?

Hehehe, zuigen doet hij zeker. Geld uit je beurs, that is. Voor dit geld kun je hem niet laten liggen.


Gaaf Michael! Ik ben nog op zoek naar een goede overdrive. Misschien is dit iets voor me!

Ik neem hem mee naar de tele meeting. Misschien kun je hem daar even checken!


Gister aan de hand van dit topic de ST2 blind gekocht (Hoezo GAS veroorzaakend zo'n forum). Ik kan niet anders zeggen dan: te gek pedaal...
Werk met een Haar Tele en een VOX AC30 CC2, waarvoor ik in een loopswitcher o.a. de volgende drives/dists heb:
Maxon OD808, Boss SD1, Proco RAT en een MI Audio Crunchbox. Gisteravond meteen mee gegigged ook,
paar seconden aan de knoppen draaien, beetje veel hoog, tele heeft natuurlijk al redelijk veel bite - en gaan met die banaan.
Ik vind de ST2 echt een toevoeging, het typische Marshall geluid - en dat nu uit een VOX.
Echt niet dat gecompresste COSM drive geluid dat je wel eens uit die Boss Multi FX hoort.
Of de ST2 ook volgens die COSM technologie werkt, geen idee, maar ik ben er blij mee.
Thanx voor de tip!

Graag gedaan! Hij werkt op elke versterker even goed, maar op de AC30 werkt 'ie beter dan een hele hoop boetiek pedalen die 3 keer zo duur zijn. Hij klinkt op een AC30 inderdaad als een Marshall. Erg grappig.

tommus42
22 november 2010, 14:04
Lekkere pot gitaar, aaaargh een stukje metal, klinkt niet verkeerd, overtuigende boventonen.
Die strat, mooi hoor.

Luke-wannabe
22 november 2010, 14:06
Dit lijkt mij echt een super toffe veelzijdige drive! Stukje King Nitro klinkt ook érg overtuigend! Zou te gek zijn als je hem mee neemt zaterdag! Misschien kan ik hem dan inderdaad even checken :)

Michael AE
22 november 2010, 14:06
Thanks!

Hij is erg veelzijdig en klinkt voor een COSM pedaal heel dynamisch. Bij dat stukkie Little Wing hoor je goed wat er gebeurd als je zacht aanslaat of wat harder. Hij reageert behoorlijk als een buizenamp.

Dat stukje metal doet hij beter op een wat cleanere amp met een 4x12, maar het zit er zeker wel in.

Michael AE
22 november 2010, 14:08
Dit lijkt mij echt een super toffe veelzijdige drive! Stukje King Nitro klinkt ook érg overtuigend! Zou te gek zijn als je hem mee neemt zaterdag! Misschien kan ik hem dan inderdaad even checken :)

Ja, is echt een hele toffe drive. Erg veelzijdig. Ik heb alleen maar aan de gainknop gezeten, volume en EQ staan recht. Hij veranderd echt van karakter als je de drive omhoog schroeft. Erg leuk om mee te pielen.

Ik neem hem zeker effe mee!

Effe 1 ding, dat is geen King Nitro hoor, maar Lamb Of God. ;) (Ik weet het, we lijken wel een LoG coverband...)

P****Fred
22 november 2010, 14:42
thanks michael!

Klinkt goed!

Michael AE
22 november 2010, 14:45
Bedankt! Zelf testen of de feel je bevalt is wel aan te raden, maar het is de moeite waard als je een AC30/AC15 hebt.

Kim Wilson
22 november 2010, 14:56
Ik wil hem zaterdag echt even testen. En als het ding werkelijk zo fijn werkt, en ik hem ook mooi vind klinken, dan denk ik dat de OCD het veld gaat ruimen.

Luke-wannabe
22 november 2010, 15:00
Hah, deed me erg aan dat KN nummer wat op jullie myspace staat denken. Weet niet precies welke ;)

jaywalker
22 november 2010, 15:30
thanx michael, ik ga hem zeer spoedig checken! Maar eerst even zeker weten dat mijn ac30 ook weer in leven is. Hij is momenteel nog bij de dokter.

robert-gitarist
22 november 2010, 22:57
ah damn, dat strat geluid icm. die Boss...Lovely!!:lovelove:
Ik moet dit pedaal uiteraad voor mijn Boss collectie hebben maar ik kan eigelijk niet wachten hehe. Thnx voor de duidelijke en uitgebreide clip!:ok:

Michael AE
22 november 2010, 23:06
Ik wil hem zaterdag echt even testen. En als het ding werkelijk zo fijn werkt, en ik hem ook mooi vind klinken, dan denk ik dat de OCD het veld gaat ruimen.

Hij is wat strakker dan een OCD en je kan er veel meer kanten mee op. Ben benieuwd wat je er van vindt!


Hah, deed me erg aan dat KN nummer wat op jullie myspace staat denken. Weet niet precies welke ;)

Haha! Ja, LoG is een grote invloed voor ons, dus dat zul je soms absoluut terug horen. Beter goed gejat, dan slecht geschreven. ;)


thanx michael, ik ga hem zeer spoedig checken! Maar eerst even zeker weten dat mijn ac30 ook weer in leven is. Hij is momenteel nog bij de dokter.

Zeker doen! Het ding klinkt verbluffend goed op een AC30.


Hij is COSM, ja. Een van de medewerkers van BOSS had dit geverifieerd op The Gear Page.
Wat ik er overigens van heb gehoord is het wel een grote step up qua sound van BOSS.

Zeker! Ik vind hem veel beter dan bijvoorbeeld een dynadrive.

Michael AE
22 november 2010, 23:07
ah damn, dat strat geluid icm. die Boss...Lovely!!:lovelove:
Ik moet dit pedaal uiteraad voor mijn Boss collectie hebben maar ik kan eigelijk niet wachten hehe. Thnx voor de duidelijke en uitgebreide clip!:ok:

Bedankt man! Graag gedaan.

Kim Wilson
22 november 2010, 23:26
Hij is wat strakker dan een OCD en je kan er veel meer kanten mee op. Ben benieuwd wat je er van vindt!
Ik hoop vooral dat ie ook wat minder modern kan, want de OCD is een onwijs goed pedaal wat één ding heel goed doet, maar de fijne korrel lijkt niet helemaal bij mij/mijn amp te passen. En wat strakker i.c.m. een Britse rauwe rocksound kon nog wel eens heel lekker zijn.

Ben echt heel benieuwd!

Michael AE
22 november 2010, 23:31
Met de gain laag, heb je echt een oldskool plexi sound. Zeker niet te modern, maar goed, dat is ook een smaakkwestie. Ik ben benieuwd wat je er van vindt!

ateng
23 november 2010, 01:48
Ja, op Fender werkt hij uitstekend! Zal hem zeker meenemen volgende week.

Shit... hmmmm... mis ik iets? Wat is er volgende week? Meeting? Waar?

Luke-wannabe
23 november 2010, 03:00
Haha! Ja, LoG is een grote invloed voor ons, dus dat zul je soms absoluut terug horen. Beter goed gejat, dan slecht geschreven. ;)
ABsoluut! :D

Outline
24 november 2010, 02:44
Shit... hmmmm... mis ik iets? Wat is er volgende week? Meeting? Waar?

A.s. zaterdag deze meeting: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=140631

peter_heijnen
2 december 2010, 15:20
Michael bedankt voor de tip, heb hem ook en ben blij!

Kim Wilson
2 december 2010, 15:23
Hij's lekker hè? :ok:

peter_heijnen
2 december 2010, 15:27
Zeker weten! :)

EuroCinema
3 december 2010, 11:28
Sure.

Heb even snel een korte demo gemaakt van wat verschillende sounds. (Let niet op het spel, want ik heb een beetje een blessure aan mijn linkerhand.)

Signaalpad is Gibson SG '61 reissue (Niet altijd even goed gestemd...:sssh:) en MiJ '68 strat - AC30CC1 - Condensatormic van 30 euro.

Ik begin met de AC30 en SG zonder pedaal en dan de Powerstack met verschillende gradaties van vervorming. Daarna de Strat.

http://soundclick.com/share.cfm?id=9902786


Zo hee, ik begin m'm mening over dat COSM zo langzamerhand wel bij te stellen, ik zou echt zweren dat ik een Marshall hoor hier!

Michael AE
3 december 2010, 19:42
Michael bedankt voor de tip, heb hem ook en ben blij!

Graag gedaan! Ik ben er ook nog steeds erg blij mee. Waar gebruik je hem het meeste voor?

Michael AE
3 december 2010, 19:42
Zo hee, ik begin m'm mening over dat COSM zo langzamerhand wel bij te stellen, ik zou echt zweren dat ik een Marshall hoor hier!

Ja, en dat uit een Vox! Echt heel erg bijzonder pedaal en de feel is absoluut niet wat ik van de meeste COSM pedalen gewend was.

marc_o
3 december 2010, 19:50
Graag gedaan! Ik ben er ook nog steeds erg blij mee. Waar gebruik je hem het meeste voor?


Een Marshall nadoen? :ok:

Michael AE
3 december 2010, 20:27
Hehehe, uiteraard, maar ik bedoel meer crunch/lowgain/highgain.

Luke-wannabe
3 december 2010, 20:42
Ik zit ook aan deze te denken man..! Lijkt me echt een top pedaal! Durf hem alleen niet blind te kopen. Binnenkort maar eens bij de muziekwinkel in de stad kijken. Daar krijg ik ook nog eens korting als Rockacademie student ;)

peter_heijnen
4 december 2010, 10:41
Hehehe, uiteraard, maar ik bedoel meer crunch/lowgain/highgain.
Crunch wordt de basisfunctie. Wat klinkt dat ook lekker uit he, voelt super onder je handen.

Standje 2/3 voor 12 is voorlopig favoriet maar het is verbluffend hoe makkelijk je naar die twee andere basissounds switcht door even die knop links of rechtsom te draaien. Easy does it! ;)

Jan Buurman
4 december 2010, 11:13
Wat een GAS opwekkend topic is dit!!! En ik wil eigenlijk helemaal geen drives meer kopen!!! :chicken:

peter_heijnen
4 december 2010, 11:26
Wat een GAS opwekkend topic is dit!!!
Haha, LOL! :)

Edit:
Heb even wat opgenomen in logic met de st2 direct in een tech21 blonde.

http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?q=hi&songID=9955341

peter_heijnen
4 december 2010, 17:54
Goh, heb panama toch ook nog maar eens op youtube gechecked, is toch best wel héél anders...

Een heel stuk sneller, gitaar een halfje lager, ander drumkitje, de blonde en powerstack iets anders ingesteld, exciter erop, en pitch erop:

http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?q=hi&songID=9955629

Wat my betreft is de powerstack geslaagd! :)

Metalheart
4 december 2010, 19:51
doet die exciter echt iets voor je toon? (waarschijnlijk wel... anders gebruik je m niet) maar... wát?

Luke-wannabe
4 december 2010, 19:55
Zoals je hoort voegt ie een bak hoog en laag toe.

peter_heijnen
5 december 2010, 14:36
Nee het voegt geen hoog en zeker geen laag toe, het is iets met boventonen. Wat je in die clip hoort is een logic preset met de naam 'refresh airless material'. Volgens het editscherm grijpt het effect in vanaf 6,6 khz. Waarschijnlijk een centerfrequentie want in het beeld zie je dat de werking door gaat tot beneden de 2khz.

Wat het in dit geval doet is de boel eens flink -weinig genuanceerd dus- opentrekken. :)
Ik zal een clipje maken waarin ik het effect afwissel met het onbewerkte signaal.

SEAL
5 december 2010, 15:06
grrr, dit klinkt gevaarlijk veel als precies wat ik wil hebben.

en nu heb ik geen geld meer...

peter_heijnen
5 december 2010, 16:46
Metalheart, je hoort steeds een stukje onbewerkt en dan met exciter.

http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?q=hi&songID=9959674

Sinne
5 december 2010, 17:48
klinkt vet! welk merk exciter is dat? 0=)

peter_heijnen
6 december 2010, 09:28
Is een logic plugin.

Idiote naam toch eigenlijk, plugin, je plugt namelijk helemaal geen enkele mallemoer in.

Henri H
6 december 2010, 10:00
Ik weet het niet hoor, vond die clipjes van Pete en Michael in eerste instantie wel gaaf, maar op de Tele-meeting vond ik hem al minder klinken, en ook Peter Heijnen's clipjes klinken mij niet mooi in de oren.
Ik blijf wel benieuwd, ben nog op zoek naar een vet "Marshall-op 11-pedaal", voor bij m'n JCM 800 2204, voor als ie clean is ingesteld. Misschien moet ik 'm toch maar 's gewoon testen.

marc_o
6 december 2010, 10:23
Ik weet het niet hoor, vond die clipjes van Pete en Michael in eerste instantie wel gaaf, maar op de Tele-meeting vond ik hem al minder klinken, en ook Peter Heijnen's clipjes klinken mij niet mooi in de oren.
Ik blijf wel benieuwd, ben nog op zoek naar een vet "Marshall-op 11-pedaal", voor bij m'n JCM 800 2204, voor als ie clean is ingesteld. Misschien moet ik 'm toch maar 's gewoon testen.


Als oldschool rocker, zoals ik jou zie, moet dat toch geen probleem zijn?
Welke heb je er al op getest eigenlijk?

peter_heijnen
6 december 2010, 10:51
Henri je moet dat pedaal echt op je eigen spullen uitproberen. In de winkel vond ik bijv het tophoog wat dominant, maar thuis was dat al veel beter.

Die clipjes van mij zijn weer een heel ander verhaal, rechtstreeks ipv in een amp, maar zelfs dan geeft de powerstack een goede feel en marshall karakter. Maar het blijft rechtstreeks he... ;)

Wat betreft 'op 11' met een cleane marshall, heb je de zvex bor al eens geprobeerd?

Kim Wilson
6 december 2010, 10:55
Ik weet het niet hoor, vond die clipjes van Pete en Michael in eerste instantie wel gaaf, maar op de Tele-meeting vond ik hem al minder klinken, en ook Peter Heijnen's clipjes klinken mij niet mooi in de oren.
Ik blijf wel benieuwd, ben nog op zoek naar een vet "Marshall-op 11-pedaal", voor bij m'n JCM 800 2204, voor als ie clean is ingesteld. Misschien moet ik 'm toch maar 's gewoon testen.
Waarschijnlijk klinkt ie het mooiste op een strakkere amp, en dat is mijn Vibrolux niet bepaald. Ik kan me voorstellen dat ie op bijvoorbeeld een Vox AC30 o.i.d. nog weer beter uit de verf komt.

En op de Tele-meeting heb ik er vooral mee staan rammen. Ik wil hem iig nog een keer uitgebreid testen, en ook met wat schoner en subtieler gitaarspel. Kijken wat ie nou echt doet op de Fender.

Henri H
6 december 2010, 11:18
Als oldschool rocker, zoals ik jou zie, moet dat toch geen probleem zijn?
Welke heb je er al op getest eigenlijk?Behalve mijn beide tubescreamers en SHO, en combinaties daarvan nog niks.

Ik zit te GASsen op de CMAT Brownie (lijkt wat (te?) donker te klinken), de Suhr Riot (meeste GAS voor :D), en de Goudie FX OTP (kan/ga ik hier in Wijhe testen).
Ook de Crunch Box wil ik nog 's testen. Die kan ik waarschijnlijk wel van een bevriende forumer lenen.


Henri je moet dat pedaal echt op je eigen spullen uitproberen. In de winkel vond ik bijv het tophoog wat dominant, maar thuis was dat al veel beter.

Die clipjes van mij zijn weer een heel ander verhaal, rechtstreeks ipv in een amp, maar zelfs dan geeft de powerstack een goede feel en marshall karakter. Maar het blijft rechtstreeks he... ;)

Wat betreft 'op 11' met een cleane marshall, heb je de zvex bor al eens geprobeerd?Ok, had er niet zo bij stil gestaan dat je 'm direct had gebruikt.
De BoR heb ik wel 's op mijn 2205 getest, wel een leuk pedaal.
Misschien nog maar 's testen.


Waarschijnlijk klinkt ie het mooiste op een strakkere amp, en dat is mijn Vibrolux niet bepaald. Ik kan me voorstellen dat ie op bijvoorbeeld een Vox AC30 o.i.d. nog weer beter uit de verf komt.

En op de Tele-meeting heb ik er vooral mee staan rammen. Ik wil hem iig nog een keer uitgebreid testen, en ook met wat schoner en subtieler gitaarspel. Kijken wat ie nou echt doet op de Fender.Ik hoorde op de meeting erg veel van die "shizzle" o.i.d., soort van digitale bijgeluiden, beetje vergelijkbaar met de clipjes van Peter H.

Misschien beter om dit topic niet verder te vervuilen.
In dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=140755) heb ik het er ook al over, dus... :)

Michael AE
7 december 2010, 21:03
Ik weet het niet hoor, vond die clipjes van Pete en Michael in eerste instantie wel gaaf, maar op de Tele-meeting vond ik hem al minder klinken, en ook Peter Heijnen's clipjes klinken mij niet mooi in de oren.
Ik blijf wel benieuwd, ben nog op zoek naar een vet "Marshall-op 11-pedaal", voor bij m'n JCM 800 2204, voor als ie clean is ingesteld. Misschien moet ik 'm toch maar 's gewoon testen.

Gewoon doen. Dat digitale wat je hoort zit volgens mij gewoon tussen je oren, want ik ben daar allergisch voor en hoor het totaal niet in de ST2. Je mag hem gerust een keer een weekje van me lenen om te proberen.

robert-gitarist
7 december 2010, 22:06
Henri, als je naar Wijhe gaat, zou ik misschien met je mee kunnen of mogen? Ik ben wel eens heel benieuwd naa de winkel én ik ben zeer benieuwd naar je zoektocht :)
Chrunchbox komt goed hoor zoals ik aan de telefoon beloofd heb :)

Ik was 2 weken geleden bij toeval in Apeldoor nen aangezien ik daar toch was, maar even langs feedback gereden. Daar hebben ze een Powerstack liggen. Prijs viel me eigelijk wel mee, 99 euro. Ik dacht dat ie duurder was. Ben alleen met me stomme kop vergeten dat ding uit te proberen... :seriousf: Ben echt heel nieuwsgierig. Meeste mensen zijn zeer kritisch hier en doorgaans niet echt over Boss (overdrives) te spreken maar ik lees nu zoveel lovende woorden!

Henri H
7 december 2010, 23:41
Dat ding ziet er niet uit! :stop: ;)

Ook de vorm/layout, en dan vooral die joekel van een schakelaar wekken bij mij niet veel GAS op...

Als ik de kans krijg, test ik 'm wel 's. :ok:

Kim Wilson
8 december 2010, 08:38
Moet een goed pedaal dan altijd in een boetiek behuizinkje zitten? Het gaat er toch om hoe die klinkt, niet om hoe het eruit ziet? :dontgeti:

marc_o
8 december 2010, 08:58
Kim, jij snapt er dus helemaal niks van he?

:)

Niet boetiek = kudt
Geen blauwe leds = kudt
Niet duur = kudt
Massaproduktie = kudt

Leer dat nou toch eens uit je hoofd man!!

Henri H
8 december 2010, 09:00
Mind the wink...

Natuurlijk is het belangrijkst hoe die klinkt, ik heb ook een DD-3 op m'n board, en niet voor niks, maar vind het geen ergonomisch pedaal.

Ik ga de ST-2 zeker wel 's testen.

Edit: Wat Marc zegt! ;)

Harm
8 december 2010, 11:38
Ik vond het een lekker pedaaltje!!!
Even een uurtje getest bij een gitaarzaak, over een 2x12 hiwatt combo op clean kanaal.
En moet zeggen: mooie toon in pedaal!!!

Ik had de settings bass en hoog gewoon op 12 uur staan, spelen met volume en vooral testen met de drive... Lage stand vond ik lekker naar 12 uur ook maar verder na 12 uur wordt het steeds minder mijn sound! Maar goed, dat heb ik ook niet nodig!!!

Ik wil dit pedaaltje toch eens uitproberen over mijn oude jmp (die houd ik altijd clean)... Vind het wel een goede kandidaat om de ocd te vervangen (of vloek ik nu in de kerk? :P)

Het enige wat ik een beetje had is dat het pedaal wat ik testte best wel ruis gaf....
Anderen daar ook ervaring mee?

Al met al een lekker pedaal vond ik!!! Zeker interessant om verder te testen :)

Harm

LordRiffenstein
8 december 2010, 13:48
Kim, jij snapt er dus helemaal niks van he?

:)

Niet boetiek = kudt
Geen blauwe leds = kudt
Niet duur = kudt
Massaproduktie = kudt

Leer dat nou toch eens uit je hoofd man!!

Dementie toegeslagen? Je vergeet het belangrijkste nog, het witte ringetje rond de switch!!! :makeup:

marc_o
8 december 2010, 15:38
Dementie toegeslagen? Je vergeet het belangrijkste nog, het witte ringetje rond de switch!!! :makeup:

Verrek, je hebt gelijk!!
Het is de leeftijd Yoeri.

;)

Metalheart
8 december 2010, 19:46
Metalheart, je hoort steeds een stukje onbewerkt en dan met exciter.

http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?q=hi&songID=9959674

Beetje late reactie, maar thnx man! Lijkt mij zeker wel wat... toch zo'n aphex pedaal maar eens proberen en kijken wat ie doet achter mn pedalen en of voor mn buizenamp...!

Verschil is wel groot!

Luke-wannabe
10 december 2010, 15:31
Ik heb er net eentje gekocht. Even vluchtig getest, maar volgens mij is dit wel een goede aankoop!

Michael AE
15 december 2010, 10:41
Cool man! Laat effe weten wat je er uiteindelijk van vindt. Ben benieuwd!

tweng
16 december 2010, 18:29
na dit hier allemaal gelezen te hebben, ik word er nieuwsgierig van...

peter_heijnen
17 december 2010, 09:47
Ik heb op de mijne inmiddels een minpunt(je) ontdekt. Het komt er op neer dat je gitaarvolumepot wel eens dienst wil weigeren tot je de pot eerst helemaal dicht hebt gegooid, daarna werkt ie dan wel weer.... hmm. Zijn er meer mensen die zoiets gemerkt hebben of ligt het aan mijn exemplaar?

Verder blijft het een prima scheurbakkie! :)

Btw, de powerstack hangt aan een eigen output van een fueltank junior. Schone nette stroom, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.

marc_o
17 december 2010, 10:00
Ik heb op de mijne inmiddels een minpunt(je) ontdekt. Het komt er op neer dat je gitaarvolumepot wel eens dienst wil weigeren tot je de pot eerst helemaal dicht hebt gegooid, daarna werkt ie dan wel weer.... hmm. Zijn er meer mensen die zoiets gemerkt hebben of ligt het aan mijn exemplaar?

Verder blijft het een prima scheurbakkie! :)

Btw, de powerstack hangt aan een eigen output van een fueltank junior. Schone nette stroom, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.

Misschien ligt het aan je gitaarvolumepot?
Tot zover mijn zinnige bijdrage..:)

peter_heijnen
17 december 2010, 10:39
Ja, zou ook nog eens kunnen, maar het gebeurt dus opeens sinds de powerstack ertussen zit. Wel speel ik voornamelijk met mijn stratje, ik zal eens kijken of andere gitaren anders reageren.

Harald
17 december 2010, 13:24
Maar als jij je volumepot bijna dicht hebt, moet je dan toch verschil horen. Die powerstack kan toch niet zonder extra ruis het signaal maar onbeperkt opkrikken lijkt me :???:

En ik kan me toch echt niet voorstellen dat hij de volumepot van je gitaar heeft laten doorbranden of zo?

Kim Wilson
17 december 2010, 13:29
Als je weer signaal hebt nadat je aan de volumepot hebt zitten draaien, zou je zeggen dat daar het euvel zit. Al weet ik niet hoe dat precies werkt met COSM circuits.

Harald
20 december 2010, 11:07
Ben toch benieuwd of Peter er al achter is wat er misgaat met die volumepot?

peter_heijnen
21 december 2010, 09:32
Tja, hij doet 'het' idd alleen met mijn fretking ssh strat waarvan ik de humbucker HEB LATEN splitten (heb er dus voor de afwisseling niet zelf mee gekloot!!). Maar je zou dus bijna denken dat daar het probleem ligt. Hoe dan ook, met analoge drives kan ik met de fretking bijv prima 'violen', maar zodra de boss er tussen komt is het feest afgelopen. Ik ga de coilsplit er maar weer een tussenuit halen, eens zien wat dat oplevert.

Harald
21 december 2010, 09:47
Neem aan dat je al geprobeerd hebt met de andere elementen op die gitaar, en evt. een volumepedaal ipv de pot op de gitaar? Blijft een beetje vreemd verhaal, zeker als de gitaar het normaal wel doet. Als het een sterke compressie in het Boss kastje zou zijn zou je toch denken dat het bij andere gitaren ook moet gebeuren.