PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Custom 52' Reissue vraagjes



Mad Mike
16 november 2010, 17:00
Ik ben al geruime tijd opzoek naar een goede Gibson Les Paul Custom en zag toevallig deze op MP staan: http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/396543916-gibson-les-paul-custom.html?return=eJwtjFEKgzAQRO8imE9N1ApGQrE3CZr WYGKW7KaUlt69kfr33s7saCnkx0o%2BohT9IAs0Os7ruBKBrOs tgNkrr%2BNG4LQmrHZX%2FysVrHB9OSXYgopC2U6ibG%2FJZui 7Cx%2F6Qx1lfVvIiPcFzxIcV57B52DakzfRzlkDHt8Ns4%2B8C pAUZxCQ5rAY1Q1d8%2FQsWXWuF%2BP3Bw7aOhA%3D&fta=eNotjkGOwyAMRe%2FiRdaQyTQTW1yhV4iswGSQSEE1ZKJW vXsh6u5L3%2F%2F5MY74FPxBKPcw7xwESHAaEY5gdGfF5Iiais fL8K2mi6aQ8eETya%2BVWqSMiraEt7K5u18oise%2B82vdplSM 6lKUvETrzDAN%2Fb51xZsPqT0aEBKvDshXluAXgrenga4GeuR% 2BGXk5WmB201nUmxwTW5mDu635r21Vc0bY%2BJgbrhLsyesR%2 BB%2Fo%2Bok7EKPC5%2Bv1Bh9yS9E%3D&fta_ind=1&fs=1#photo&thumb_click=1

Nou vond ik hem qua prijs wel intressant (hij is wel wat beschadigt) maar ik heb hier echter toch nog een paar vraagjes over:


1. Is hij echt? Het ziet er wel naar uit, maar aangezien er zoveel gefaked wordt tegenwoordig wil ik het toch even zeker weten. Ben normaal meer een Fender man dus ik vraag toch even raad aan de Gibson kenners hier. Heb het liefst een link naar een site waar exact dezelfde gitaar opstaat zodat ik de nieuwwaarde kan zien etc.

2. Misschien een rare vraag maar zou het mogelijk zijn om een Seymour Duncan p90 (met humbucker output) in de brug te stoppen, aangezien een humbucker niet past zo te zien? Ik speel namelijk voornamelijk punk/grunge en wat classic rock (Boston/Zeppelin etc.) en heb daar toch wel een wat hogere output nodig. Voornamelijk voor punk en grunge.


Alvast bedankt.

GibsonDC
16 november 2010, 17:08
Echt een hele toffe gitaar! Ik heb er ook een tijd naar gezocht.

1. Ja hij is echt, overduidelijk.

2. Voor punk & grunge zou ik deze gitaar niet kopen. Daar is deze gitaar naar mijn mening echt niet voor. Mede door dat specifieke P90 soundje.

Dit is wel minder ''klein ondiep barstje in overgang hals en de kop''. Als ik jouw was zou ik hier duidelijke foto's van vragen voordat je hier naartoe gaat.

succes

gorgasm
16 november 2010, 17:20
is 1500 je budget?

Mad Mike
16 november 2010, 17:32
@GibsonDC: Bedankt voor je reactie, als die Seymour Duncan high output p90
er nou gewoon in zou passen maakt het mij niet uit. Het gaat er mij gewoon om dat hij genoeg output heeft om wat hardere Punk etc. mee te spelen.

@gorgasm: Ja zo rond die koers. Een Les Paul Standard is natuurlijk ook erg intressant. Maar ik vind die Custom gewoon mooier. :p Ik zoek ook alleen maar een LP met een 60's hals/dunnere hals aangezien ik de hals van mijn LP Studio niet lekker in hand vind liggen. (heeft een 50's hals)


PS: Ik heb de aanbieder zojuist om wat foto's gevraagt van de beschadegingen en het scheurtje.

TimoSomers
16 november 2010, 17:44
@GibsonDC: Bedankt voor je reactie, als die Seymour Duncan high output p90
er nou gewoon in zou passen maakt het mij niet uit. Het gaat er mij gewoon om dat hij genoeg output heeft om wat hardere Punk etc. mee te spelen.

@gorgasm: Ja zo rond die koers. Een Les Paul Standard is natuurlijk ook erg intressant. Maar ik vind die Custom gewoon mooier. :p Ik zoek ook alleen maar een LP met een 60's hals/dunnere hals aangezien ik de hals van mijn LP Studio niet lekker in hand vind liggen. (heeft een 50's hals)


PS: Ik heb de aanbieder zojuist om wat foto's gevraagt van de beschadegingen en het scheurtje.

Oooh, dan kan ik je de Classic Antique zeker aanraden!

Heb ik ook, 60's profiel hals en is een waanzinnige gitaar.
(Ik heb er een dimarzio super distortion in liggen en is dan ook ZEKER geschikt voor dikke punk enzo).

Maar ook zeker ff deze custom checken! Hoewel ik niet weet of de p90's alles trekken wat je wil spelen.

steph
16 november 2010, 20:14
Ik zoek ook alleen maar een LP met een 60's hals/dunnere hals aangezien ik de hals van mijn LP Studio niet lekker in hand vind liggen. (heeft een 50's hals)

Met alle respect hoor, je wilt een 60's hals, maar gaat voor een 50's gitaar met honkbalknuppel...
Daarbij klopt de elementfiguratie ook al niet voor je muzieksmaak......

E-J
17 november 2010, 07:36
Ik vind P90 pickups anders prima voor punk en grunge hoor. Check het Austin, Texas optreden van Sex Pistols waar Steve Jones op eenzelfde Custom speelt en Tom Scholz van Boston heeft eerst ook P90s in zijn Goldtop gehad alvorens hij naar Super Distortions ging voor de grote arena's....

Eko
17 november 2010, 08:08
Wel vreemd dat hij van de beschadigingen geen foto`s heeft staan. Gibsons zijn bekend om de neckcracks. Laat dat even controleren door een winkel/pro voor dat je koopt. Dat kan een behoorlijke invloed hebben op de prijs / waarde.
Meer een uitvoering voor CCR ( John Fogerty) werk naar mijn mening.

steph
17 november 2010, 16:04
Ohwja, het is een 1956 re, geen 52!!!!