PDA

View Full Version : Digitech rp200 kapot



Stuwy
16 november 2010, 16:32
Landgenoten,

De uitgang van de adapter van m'n laptop lag naast m'n rp200 waardoor ik die er perongeluk ingestopt heb.
Nu krijg ik een harde piep en vake tekentjes op het schermpje.
Is hij nog te repareren of loont het de moeite niet?? kost 2ehands 60 euro ofzo denk ik.
Hopelijk is het alleen een weerstandje ofzo maar ik heb geen verstand van electronica helaas.

Stuart

refused199
16 november 2010, 16:59
Allereerst, welkom op het forum!

Wees blij, uit die dingen kwam toch al een nep geluid:soinnocent:
Die nieuwe update van de RP hebben nog wel leuke extra's maar voor het geluid zou ik het laten.

Nee, Ik weet niet of het te repareren valt, maar ik vrees dat t dan geen makkelijk klusje wordt. Heb je hem al open gehad en gekeken wat de schade op de print is?

Stuwy
17 november 2010, 13:16
Hey, bedankt!!

Jah het geluid was niet echt ideaal maar ik heb hem van m'n pa geleend die dat ding ergens in de kast had en het ook maar niks vond.
Toch voel ik me er erg lullig over en wil ik hem graag (laten) maken als dat kan.

Heb nu een boss me-20 gekocht maar denk dat ik over ga naar losse pendaaltjes.
Ben helemaal nieuw in het effectenwereldje (jaren alleen op versterker gespeeld) maar ik vind het wel mooi spul allemaal! :punk:

Ik ga hem vanmiddag maar eens open schroeven maar ik wete niet hoe ik kan zien of iets doorgebrand is, zal ik anders foto's maken (is er iets specifieks waar je een plaatje van nodig hebt?)

Dirk_Hendrik
17 november 2010, 14:51
Hoi Stuwy,

Welkom hier. Kleine correctie. Het is pedaaltjes zonder N. Pendaal is een niet bestaand woord ;)