PDA

View Full Version : Semi Hollows en Acoustic Amps??? ...



Helio
16 november 2010, 12:24
Hey Guitaarnet Crew!,

thx for hopping by.

lang geleden speelde ik op n Gibson LP, door een Fender Blues Junior ... loved it! maar expensive ... een aantal jaren later, de Gibson verkocht, geen gitaar meer gespeeld, ... tot sinds kort, heb me voor een paar honderd euro, een custom Lefty Sheraton gekocht, andere humbuckers in gestoken, en benen kam, en oude een VOX AC30 ... not too bad I guess, ... onlangs zag ik een Marshall AS50R Acoustic Amp staan, nieuwstaat voor heel weinig geld, (ik dacht, heb nog npaar acoustische en klassieke gitaren liggen, komt altijd van pas) ... in ieder geval, hadk mijn Sheraton niet bij, maar ze hadden daar nog een strat liggen en ik moet zeggen voor blues en jazz klonk dat heel goed, mooie bassen, sprankelend hoog, en egale projectie,, nice! Nog nooit een acoustische amp geprobeerd ....

Ik kon hem niet laten staan, vooral de optie om er een mic aan toe te voegen, en dus bij opnames, ook een deel van het omgevingsgeluid mee te nemen, super... ook de reverb is super, zacht en natuurlijk.
Staat zelfs een feedback controller op, en een interne limiter ...

Nu ik stond wel nbeetje versteld, dacht niet dat dit zo goed kon klinken, heb het nu nog niet met eFX pedalen geprobeerd, want wil iets meer gain bij op momenten ...

Wat vinden jullie ervan? Zijn er nog muzikanten die semi's spelen op akoestische amps, en zo niet waarom? Voordelen, nadelen ...

Eko
16 november 2010, 22:01
Heel af en toe voor jazzy dingen. Ik heb een AER Domino en daar pak ik wel eens een DeArmond Starfire bij of een Gretsch. De DeArmond klinkt leuk er over. Ik gebruik de combinatie dan alleen maar als ik weinig ruimte heb. Soms voor een kwartier spelen en geen ruimte hebben is het een alternatief.
Blijf toch een voorliefde voor m`n Marble houden.