PDA

View Full Version : Orange rockerverb 50



jesco
15 november 2010, 23:50
Hallo

ik speel al een aantal jaren op dezelfde gitaar (fender tele) en versterker (fender performer 1000) in verschillende bandjes, maar door het sleuren naar repetitiekoten en optredens zien die dingen wel af en dacht ik, nu ik de mogelijkheden heb, me eens te vernieuwen.
Origineel was mijn budget 2000/2500 euro voor nieuwe gitaar en versterker. Dus ben ik dit weekend eens naar de lokale muziekwinkel getrokken om wat dingen uit te proberen, maar ben ik naar huis gegaan met een gibson les paul traditional goldtop, prachtig ding, hierdoor is mijn budget wel zo goed als op, maargoed.
Dit terzijde ben ik nog op zoek naar een versterker. Mijn origineel idee was om een klein maar supergoed versterkertje te kopen om thuis met te spelen en op te nemen, studiowerk dus. Maar toen ik hoorde dat je met een versterker van 30 watt toch ook al kan repeteren en optreden, dacht ik om me zo een aan te schaffen. Nu zegt iedereen tegen mij, je hebt toch wat meer power nodig op podium dan 30 watt.
Ik heb het al altijd gehad voor Orange, de sound en de looks, dit weekend heb ik de dual terror eens getest en ik moet zeggen dat die mij zeer teleurstelde, 2 overdrive kanalen, 1 toonknop. Hij klonk nogal schel en was totaal niet de orangesound die ik verwachtte.
En nu komt mijn vraag, ik kan een rockerverb 50 head tweedehands kopen voor 900 euro, is dit een goede prijs? Voldoet dit aan mijn wensen, heeft dit genoeg power om mooi boven de drum uit te komen zonder overstuur en schreeuwerig te klinken?

En nog een laatste vraag, als ik onder een versterker een cabinet van 120 watt 4x12 of een cabinett van 50 watt 2x10, heeft dit invloed op het volume? kan ik bij een cabinet van 120 watt mijn master op 10 zetten zonder te vrezen dat ik mijn boxen opblaas of schade aanricht aan de versterker of cabinet?