PDA

View Full Version : Ballad Solo Video



TimoSomers
15 november 2010, 22:52
Hey peoples!

Ik weet eindelijk hoe ik een beetje fatsoenlijk video's kan maken met m'n macbook.
Het betreft hier de solo van een ballad van mij (het nummer is nog work in progress, dus vandaar nu alleen de solo).
Ik vind het zelf een van m'n mooiste, emotioneelste solo's dus ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!

Link: http://www.youtube.com/watch?v=Sl13UnIxGME


PS: Beeld en geluid lopen soms niet helemaaaaal lekker, dus soms ziet het er een beetje raar uit.

davidof
15 november 2010, 23:50
Mooi! 'k Vond persoonlijk dat de bends er een beetje overdreven ingevreven werden.

Splendid
16 november 2010, 10:22
Begin me bijna af te vragen waarom ik hier in hemelsnaam nog zou posten:P Goed gespeeld, ik vind die bends persoonlijk juist wel mooi:)

Henri H
16 november 2010, 10:34
Ook hier maar even reageren. :)

Mooi gedaan Timo!

[Gezeik van een ouwe lul, die zelf lang niet zo goed kan spelen]De meeste filmpjes die ik van je gezien heb klinken wat "gladjes".
Ik zou als ik jou was ook 's proberen iets met een Strat, Tele of een Les Paul met "normale" elementen te experimenteren.
Hopelijk krijg je dan een wat meer authentieke sound.[/Gezeik van een ouwe lul, die zelf lang niet zo goed kan spelen]

Riky
16 november 2010, 12:00
Tof hoor!
Deed me een beetje denken aan de filmpjes van Robbert.
Gaaf gedaan!

BTW. Zou net als HHuisjes je graag eens horen spelen met een wat authentiekere sound.

pupanus1
16 november 2010, 13:40
Erg vet weer Timo vind de bends juist wel mooi zo. Inderdaad veel emotie zit er in. Had van mij nog wel wat langer gemogen :rockon:

rudolf
16 november 2010, 14:07
te gek! :lp:

The Unforgiven
16 november 2010, 15:44
Op zich erg mooi, maar vind het einde niet geweldig, je verneukt eigenlijk de hele solo door op het eind 9000 noten per seconde te proberen te spelen, ik denk dat je dat eind een stuk beter zou kunnen maken.

allonso1990
16 november 2010, 19:20
erg vet weer Timo! die lick met dat tappen vanaf 0.46 komt me bekend voor:p op zich vind ik die versnelling richting het einde wel vet, alleen dat allerlaatste stuk kan inderdaad wel wat sterker met jou skills. Ook ik ben benieuwd hoe je klinkt met een wat authentiekere sound;)

TimoSomers
17 november 2010, 13:06
@Davidof: Thanks! De bends en wijde vibrato zijn eenmaal een onderdeel van mijn spel geworden (bewust) dus die blijven wel.

@Splendid: Haha thanks man, dat dacht ik een paar jaar geleden ook dus gewoon doen!

@Huisjes: Tof! Een authentieke sound komt er aan binnenkort want met m'n strat heb ik veel meer een authentieke, no bullshit sound. (Deze solo was nog uit m'n echte dikke gibson tijd zegmaar, toen ik nog geen strat had, maar hij vraagt ook wel om zo'n sound vind ik)

@Riky: Dank man! Dat is een van de grotere complimenten die je kan krijgen! :ok:

@Pupanus: Merci!

@Rudolf: zie bovenstaande :D

@Unforgiven: Proberen?? Ik tel er toch echt wel een paar duizend hoor!! :D
Nee ik werkte echt toe naar een climax en toen vond ik dit wel gepast. (Ik weet wel dat dit niet het 'average' ballad eindje is, maar vond het nu wel gaaf)

@Allonso: Haha waarvan? Kan best dat ik die al een keer gebruikt heb! Ja nja het einde kan ik nog wel 2 keer zo snel en over heel de nek met alle strings in appergios ondersteboven, etc:D maar ik wou het nu een klein beetje basic houden (en dan wel heel clean spelen met toch wat rare shit erin)
Thanks dude!

allonso1990
18 november 2010, 20:20
@Allonso: Haha waarvan? Kan best dat ik die al een keer gebruikt heb! Ja nja het einde kan ik nog wel 2 keer zo snel en over heel de nek met alle strings in appergios ondersteboven, etc:D maar ik wou het nu een klein beetje basic houden (en dan wel heel clean spelen met toch wat rare shit erin)
Thanks dude!

Ik weet helaas niet waarvan:p en met skills bedoelde ik meer phrasing dan je snelheid;) dat je clean snel kan spelen wist ik al;)

TimoSomers
18 november 2010, 22:24
Ah zooo! Ja nja er zijn zoveel mogelijkheden, vond dit wel gaaf op dat moment :D. Thanks voor het luisteren btw!