PDA

View Full Version : Nog even een keer voorstellen, me & my bass.



GuitarHEROine
15 november 2010, 21:59
hello hello,

ik, amber, ben al een tijdje lid van dit forum maar wil mij dus even nog een keer voorstellen.. want pas NU kan ik mij echt een beetje bezig beginnen houden binnen dit forum.

Ik heb sinds een paar maanden eindelijk mijn Fender Squire Limited edition bas!
er waren een aantal probleempjes met het bestellen van mn bas bij musicstore.de..
eerst had ik namelijk een Hofner Galaxie bas besteld maar die was na een half jaar nog niet geleverd dus ben ik overgeswitcht naar deze bas die ik nu heb!
maar ik ben er superblij mee! :mmmm:

En ik zit sinds een paar weken ook op les, en ook dat vind k helemaal geweldig!

Nou, volgens mij was dat het wel, heb je vragen? stellen! :D
(vind ik leuk :P )

hierbij nog wat foto's!

http://i56.tinypic.com/jjyduf.jpg

&

http://i53.tinypic.com/2r299w8.jpg


kusjes!

rpl
15 november 2010, 23:13
Hey Amber welkom hier en gefeliciteerd met je aanwinst :ok:

Duhsjaak
17 november 2010, 09:05
Hi
Leuk die foto'tjes!
Van de eerste krijg je een muisarm van het scrollen, maar we zullen niet klagen. De tweede maakt alles meer dan goed.

Lekker basje. Veel plezier ermee en welkom bij de club.
Vriendelijke groet, Gus

Brewskie
17 november 2010, 09:11
Nou, omdat je aangaf dat je het leuk vond om vragen te krijgen...

Heb je nou een half jaar niet kunnen spelen, omdat je zat te wachten op die Galaxy ? Wat een geduld.

GuitarHEROine
17 november 2010, 23:07
Uhm, ja sorry van die foto's.. Weer niet hoe ik ze kleiner krijg. :$

En ik heb idd een halfjaar(!) gewacht! Best wel heel lang eigenlijk hè.. Maarja, geeft niet want heb m nu! :D


Xxx

macwilliams
18 november 2010, 06:14
Dan mag je wel een engelengeduld hebben, ik zou me opvreten van woede & ongeduld.

Härzlich wilkommen. :ok:

The Unforgiven
18 november 2010, 08:01
Welkom hier!

-De kusjes terug zal ik je besparen-

muziekschuur
18 november 2010, 10:53
Gave set. Die Fame is dat een 12 of een 15 inch speaker? (even gechecked is een 12 inch)
Heeft ie nog een tweede speaker aansluiting?

Ik keek naar de foto en dacht dat het een witte slagplaat was. Weer naar boven gescrolled, en nee. Metal finish. Gaaf hoor....

Heb je een koffer voor de bas? En een strap met straplocks? Da's wel een aanrader...

Nog even een tip. Als je te weinig geluid hebt in bandverband is het waarschijnlijk mogelijk de versterker (als het een 8 ohm speaker heeft) te voorzien van een speakon aansluiting waarmee je een tweede cabinet met 1x12 kan voeden. Dan heb je ineens 120 watt wat meestal voldoende is voor podium & oefenruimte. De headphone out kun je ook gebruiken als DI-out. Dan is een kabeltje van jack naar XLR male een goede aanschaf.... (zijn maar tips, maar dan hoef je niet veel anders aan te schaffen).

Je basversterker doorlussen naar een zanginstallatie in de oefenruimte kan ook altijd...... Jack jack is dan meestal (6 meter) ook handig....
Ik heb een Trace Elliot Commando. En die ziet er ook zo uit.... En daarmee heb ik dezelfde dingen gedaan (extra speaker cabinet & line out als lijn naar P.A. (klinkt meestal errug lekker)
Ik wil je alleen maar aangeven dat met een klein beetje pepernoten je nog heel lang met die versterker kan doen.... Ik vind het namelijk een heel leuk dingetje. En ik dacht dat je een meisje was en zo'n grote bak van een versterker is dan niet zo'n goed idee....

Je keuze van bas is heel doordacht..... De Precision en Jazz zijn de twee meest gebruikte basgitaren.... En die heb je nu ineen op jouw bas.... Tof.

caliban
18 november 2010, 15:30
Ik heb dezelfde bas :), erg leuk spul!

GuitarHEROine
18 november 2010, 17:40
Gave set. Die Fame is dat een 12 of een 15 inch speaker? (even gechecked is een 12 inch)
Heeft ie nog een tweede speaker aansluiting?

Ik keek naar de foto en dacht dat het een witte slagplaat was. Weer naar boven gescrolled, en nee. Metal finish. Gaaf hoor....

Heb je een koffer voor de bas? En een strap met straplocks? Da's wel een aanrader...

Nog even een tip. Als je te weinig geluid hebt in bandverband is het waarschijnlijk mogelijk de versterker (als het een 8 ohm speaker heeft) te voorzien van een speakon aansluiting waarmee je een tweede cabinet met 1x12 kan voeden. Dan heb je ineens 120 watt wat meestal voldoende is voor podium & oefenruimte. De headphone out kun je ook gebruiken als DI-out. Dan is een kabeltje van jack naar XLR male een goede aanschaf.... (zijn maar tips, maar dan hoef je niet veel anders aan te schaffen).

Je basversterker doorlussen naar een zanginstallatie in de oefenruimte kan ook altijd...... Jack jack is dan meestal (6 meter) ook handig....
Ik heb een Trace Elliot Commando. En die ziet er ook zo uit.... En daarmee heb ik dezelfde dingen gedaan (extra speaker cabinet & line out als lijn naar P.A. (klinkt meestal errug lekker)
Ik wil je alleen maar aangeven dat met een klein beetje pepernoten je nog heel lang met die versterker kan doen.... Ik vind het namelijk een heel leuk dingetje. En ik dacht dat je een meisje was en zo'n grote bak van een versterker is dan niet zo'n goed idee....

Je keuze van bas is heel doordacht..... De Precision en Jazz zijn de twee meest gebruikte basgitaren.... En die heb je nu ineen op jouw bas.... Tof.

weetje.. ik heb echt werkelijk geen idee :dontgeti:

het is idd geen wit maar chroom :rockon:

en ik heb geen koffer.. heb een tas.. is een koffer handiger dan?
want ik moet m wel 1x in de 2 weken, zo niet meer, iig vervoeren..
& wat is een strap? :dontgeti:

& ik weet niet of die opmerking: "En ik dacht dat je een meisje was en zo'n grote bak van een versterker is dan niet zo'n goed idee....' nou een beledeging is..? want volgens mij maakt je geslacht geen ene reet uit, zolang je maar kan bassen ;) :soinnocent:

GuitarHEROine
18 november 2010, 17:42
Dan mag je wel een engelengeduld hebben, ik zou me opvreten van woede & ongeduld.

Härzlich wilkommen. :ok:

ik heb idd heeeeeel erg lang moeten wachten, maar gelukkig was dat niet zo'n hell, want ik wist nog niet das bassen zó leuk was! haha :rockon:

Brewskie
18 november 2010, 19:31
& wat is een strap? :dontgeti:


Een strap is een gitaarband om je gitaar om je nek te hangen. En een straplock is een beveiligde variant van die knoppen waar je de band aan bevestigt, die standaard op je gitaar zitten, zodat ze niet los kunnen schieten. Losschietende straplocks veroorzaken namelijk ernstige schade aan de gitaar:makeup:

Lodedsvd
18 november 2010, 20:17
die slagplaat is echt gaaf! btw, welkom!

GuitarHEROine
18 november 2010, 20:51
Een strap is een gitaarband om je gitaar om je nek te hangen. En een straplock is een beveiligde variant van die knoppen waar je de band aan bevestigt, die standaard op je gitaar zitten, zodat ze niet los kunnen schieten. Losschietende straplocks veroorzaken namelijk ernstige schade aan de gitaar:makeup:

Ah! misschien is dat inderdaad handig! :crazyhappy: TNX

Lodedsvd
18 november 2010, 21:01
Ah! misschien is dat inderdaad handig! :crazyhappy: TNX

straplocks vind ik eigenlijk niet nodig, ik speel wel geen bas dus ik weet niet of dat anders is. maar volgens mij als je riem genoeg spant is het wel ok

Brewskie
18 november 2010, 22:18
straplocks vind ik eigenlijk niet nodig, ik speel wel geen bas dus ik weet niet of dat anders is. maar volgens mij als je riem genoeg spant is het wel ok

Strak spannen van de band snap ik niet.

Als de band gedraaid zit, nadat je 'm hebt neergezet ...dan kun je na het oppakken, het uiteinde zo van de knop af wippen bij de kont. Ik had het laatst nog. Gelukkig had ik de hals goed vast.

Lodedsvd
19 november 2010, 22:14
Strak spannen van de band snap ik niet.

Als de band gedraaid zit, nadat je 'm hebt neergezet ...dan kun je na het oppakken, het uiteinde zo van de knop af wippen bij de kont. Ik had het laatst nog. Gelukkig had ik de hals goed vast.

ja, dat heb ik ook al gehad maar wat ik bedoel met spannen is dat de gaten klein genoeg zijn zodat ie er goed om zit, bij mijn fender strap moet ik echt trekken om hem er over te krijgen

Duhsjaak
20 november 2010, 04:11
Hi
Een andere nieuwe forummer wees ik net op de mogelijkheid om in de 'sounds' sectie een muziekje achter te laten die de mede forummers dan kunnen horen. Hierdoor kwam ik ineens op het idee dat er weinig bassolo's op dat stuk van het forum terecht komen. Een beetje ambitieus misschien, maar ken je Haitian Fight Song, in de uitvoering van Danny Thompson? Anders dan Charles Mingus, de componist, die een slordig/geniale jazz bassist was, is Danny lichter, meer folk georienteerd en heel lang bassist van The Pentangle geweest. Heeft ook gespeeld op de London opnames van Tim Buckley (vader van Jeff Buckley) onder andere. Het is weliswaar een double bass solo, maar waarom zou je er niet je eigen draai aan geven en m op je Squiertje doen? Heerlijk hè, die muziek, daar word ik helemaal blij van.
Verras me eens?
Vriendelijke groet, Gus