PDA

View Full Version : Bad monkey - kapot - 15 volt ipv 9



Robdop
15 november 2010, 21:06
hee,

in mijn jonge onbezonnen jaren heb ik een keer zonder te kijken de voeding van mijn zoom in mijn digitech bad monkey gedaan. een tijdje later deed de Bad Monkey het niet meer, ik wist niet waar het aan lag en baalde als een stekker. laatst zag ik dus dat er in die Digitech veel minder volt's gaan dan in mijn Zoom. dus ik dacht in een helder moment, waarom niet op gitaarnet vragen of de Digitech nog te maken valt?

groetjes,

Nielsje
15 november 2010, 21:09
Vast wel.
Stuur hem maar naar Dirk_Hendrik en al je dromen worden vervuld!

Nou ja.. niet alles..

apekop
16 november 2010, 10:05
voor 30 euro 2ehands heb je een andere, dat geld ben je misschien aan de reparatie ook kwijt.

HaroldA
16 november 2010, 11:38
voor 30 euro 2ehands heb je een andere, dat geld ben je misschien aan de reparatie ook kwijt.

Dat weet ik wel zeker!

2x €6,75 aan verzendkosten en dan kan D_H er nog een paar minuten naar kijken voordat het duurder wordt dan een nieuwe.

tommus42
16 november 2010, 12:20
Ik zou kunnen zijn dat het ic stuk is. Op zich niet zo duur, maar dat is hogere soldeerkunde. Als je iemand kunt vinden die er een socket in kan solderen, kun je daar op gokken. Ik zou het iemand vragen die er verstand van heeft.

Als iemand zo leuk is geweest de uitgang op de ingang aan te sluiten is het misschien een eventuele 1e trap, maar misschien ook de hele trits erachter.

Goedkoopst is denk ik een andere, maar het schijnt ook wel leuk te zijn, opamps te kunnen wisselen (socket).

HaroldA
16 november 2010, 12:25
Ik zou kunnen zijn dat het ic stuk is. Op zich niet zo duur, maar dat is hogere soldeerkunde. Als je iemand kunt vinden die er een socket in kan solderen, kun je daar op gokken. Ik zou het iemand vragen die er verstand van heeft.

Nou, de Bad Monkey is volgens mij bijna helemaal opgebouwd met SMD componenten (op een paar condensatoren na). Een socket plaatsen is dus niet zo heel makkelijk...

tommus42
16 november 2010, 12:46
Oo, balen, wat is een SMD component trouwens?:strat:

Ik zat te denken aan een oude overdrive (DOD fx55b), heeft, meen ik mij te herinneren, 1 zo'n ic.

HaroldA
16 november 2010, 12:48
Oo, balen, wat is een SMD component trouwens?:strat:

http://tinyurl.com/2u6vdbg

tommus42
16 november 2010, 12:53
och, och, och, :D